• Anonym (Göran­.)
    Sat 29 May 2021 19:32
    864 visningar
    7 svar
    7
    864

    Hur är det att bo i Halmstad?

    Tråkiga människor tråkig stad Halmstad blir bara sämre och sämre. Finns många bostadsområde som är fruktansvärda att bo i. Araber överallt som glider omkring på dessa områden och på hallarna som är ett köpcentrum.

    Finns många butiker så shopping är ok. Fina stränder. Många mindre samhällen som fortfarande är ok även om dessa också ?berikats? senaste åren.

    Halmstadsbor är arroganta har småstadskomplex och är inbundna. Inte lätt som ny att hitta vänner. Jag är född i Halmstad har bott i utkanten i ett liten samhälle. Hade gärna flyttat härifrån. Dåligt i skolan vård och omsorg. Gäller även vård i region Halland.

    Vet detta av egen erfarenhet pga min särbos kontakt med vården. Nä flytta inte hit.

  • Anonym (Göran­.)
    Sat 29 May 2021 19:40
    #3
    Anonym (Anonym sub) skrev 2021-05-28 20:07:35 följande:

    Halmstad är en av de städer som klarat sig bäst hittills, imo. Det är visserligen inte lika tryggt som på 90-talet och början av 00, men verkligen inte otryggt om man jämför med hur förstört t ex Landskrona blivit.

    Vill du bo centralt i villa rekommenderar jag Söndrum för barnfamiljer, mycket mysigt, tryggt, familjevänligt område som dessutom är hyfsat nära Tylösand och Västra Stranden. Har ni inte råd med Söndrum är mitt råd att titta på i princip samtliga områden som ligger på västra sidan.


    Söndrum har man inte råd att bo i om man inte har mycket pengar. Men visst söndrum är lugnt. Även haverdal och lynga är trygga områden. Finns som sagt flera områden men vallås andersberg maraton är inga trevliga områden i alla fall inte lägenheterna som HFAB äger.

    Getinge oskarström sennan åled är också ganska trevliga områden. Kvibille också. Långt ute på vischan finns nissaström johansfors slättåkra bonnhålor men trygga och trevliga bonnhålor. Mycket lugna och fredliga. Simlångsdalen är också bra. Men njä nä hum Halmstad är tråkig kommun.
  • Anonym (Göran­.)
    Sun 30 May 2021 10:17
    #6

    Jo så är det i Oskarström. Det märker man om man besöker pizzerian som har rättigheter att sälja alkohol. Där samlas många alkisar. Och det bor numera många nyanlända i Oskarström. Spenshult ligger ju bara några km ifrån Oskarström

    Spenshult är en flyktingförläggning.

Svar på tråden Hur är det att bo i Halmstad?