• Fri 28 May 2021 20:20
    586 visningar
    5 svar
    5
    586

    Jag söker namnet på filmen

    Hoppas nån skräckfilms fantast kan hjälpa mig :)

    Det är en skräckfilm som utspelar sig vad jag tror, på 1800 talet. Det är en man som är godsägare har jag för mig, och han bor med sin familj lite avlägset. En av döttrarna börjar bli plågad av en demon som kommer in i hennes rum och gör livet till ett helvete. Demonen slår henne och lyfter upp henne i luften. Dotterns lärare plus några präster försöker få bort demonen, och det visar sig i slutet av filmen att det är pappan som smyger in i rummet hos dottern och våldtar henne :/ senare i filmen blir pappan sjuk, om det är demonen som tar hans kropp istället. Sen gifter sig dottern med läraren.

    I början av filmen får man se nutid. En mamma som jag tror är släkt med denna familj. Hon ska skicka iväg sina barn till deras pappa när hon plötsligt inser att något är åt helvete fel, jag tror att även han begår övergrepp på dottern.

    Jag vill minnas att filmen börjar på "the haunting" nånting, men jag kan ha fel.

  • Svar på tråden Jag söker namnet på filmen
  • Sat 29 May 2021 09:08
    #2
    foodforclouds skrev 2021-05-28 21:02:42 följande:

    www.imdb.com/title/tt0429573/

    Kan det vara An American Haunting?


    Ja för sjutton, det är den :D tack så jättemycket
  • Wed 7 Jul 2021 21:53
    #5
    Fredrik Abraham skrev 2021-07-07 09:50:30 följande:

    Älskar skräckfilmer så måste se An American Haunting. Den har jag faktiskt lyckat missa. Skriver ibland om film för Cineasten där jag kollar Netflix skräckfilmer även om många av dem inte alls är Netflix egna produktioner. Mitt bästa tips just nu? Fear Street: Part One ? 1994. Kan även rekommendera den nya Wrong Turn-filmen om du hellre går på bio...


    Den är riktigt jävla bra :) Sett grave encounters? Suverän!
Svar på tråden Jag söker namnet på filmen