• Anonym (Uppriven)

    Hon vill skiljas för att jag festade

    Som rubriken lyder så vill min fru skiljas efter några års äktenskap. Vi har tillsammans två barn och ett på väg. Anledningen? Jag var ute och festade.

    Hon har stört sig på att jag har svårt att ta det lugnt med alkoholen när jag väl börjat. Hon har problem med att jag tidigare samtalat med andra tjejer när jag varit ute/ på fest till exempel och senare lagt till dessa på facebook exempelvis utan att ha någon som helst baktanke med att fortsätta ha kontakt med dessa. Hon har snokat reda på att jag haft kontakt med kvinnor på facebook även om det bara rört sig om oskyldiga chattar har hon exploderat.

    Jag har varit ute väldigt sällan senaste två åren och hon har varit okej med det men har sagt att hon stör sig på att jag inte kan höra av mig och att jag är väldigt bakis dagen efter och inte orkar hitta på någonting samt att jag varit väldigt svartsjuk gällande henne. Nu senast var jag på en förlovningsfest som hon inte jade möjlighet att vara med på.

    Hon blev då vansinnig för att jag skulle gå dit och speciellt tillsammans med mina två bröder som hon skarpt ogillar då de är otrogna mot sina fruar och inte kan bete sig som hon säger. Hon anser att dessa är omogna som hon säger och accepterade inte att jag gick. Jag gick trots detta och nu är skilsmässan snart ett faktum. Finns det något sätt jag kan få henne att ångra sig? Hon säger att hon inte känner någon glädje över det kommande barnet pga mig och att hon inte vill vara med mig längre. Och barnet är beräknat att komma väldigt snart. Det känns förjävligt .. tips?

  • Svar på tråden Hon vill skiljas för att jag festade
  • Anonym (Förstår rätt så bra)
    Anonym (Ea) skrev 2021-06-16 16:16:12 följande:
    För henne är det inte för en fests skull. Det förstår du väl själv om du tänker efter? Hon har självklart inte flippat från 0 till 100 pga EN fest. Du skriver själv att du har problem med att sluta när du har börjat, att du träffar dina bröder som beter sig som svin fast hon inte vill det, lägger till kvinnor på sociala medier fast hon har uttryckt att hon blir osäker av det etc. Hon vet dessutom hur du har betett dig innan ni träffades. Du fortsätter att göra saker som hon har uttryckt är dåligt för ert förhållande. Allt det byggs upp hos henne tills det har kommit till en punkt där hon har lessnat helt. Förmodligen har ni haft diskussioner om detta många gånger förut, eller hur? För att få förtroende måste man också förtjäna förtroende. Bryter du förtroendet en gång, som att gå på en fest du sagt att du inte skulle gå på, krävs det lång tid av att med handlingar visa att du går att lita på innan du kan få tillbaka hennes förtroende.

    Min man festar väldigt sällan, men gör han det dricker han ca 2 öl. Sedan sitter han och snackar med sina kompisar resten av kvällen. Han sms:ar mig och kollar läget hemma någon gång under kvällen och hör alltid av sig om han går någon annan stans eller blir senare hem än han tänkt. Han lägger inte till random tjejer han träffar på sociala medier. Detta gör han på eget initiativ, dvs utan att vi någon gång har diskuterat hur hans festande ska se ut eller att jag har behövt bråka om det. Det gör att jag har fullständigt förtroende för honom och hans festande är ett icke-problem i vårt förhållande.
    Stackars stackars din man. Att leva under sådan press och kontroll. Han borde prata med någon så att han förstår att han inte behöver leva så sektliknande. Det är inte jämställdhet. Det är inte normalt eller friskt att kontrollera någon så mycket och inte ens skämmas för det. Och dessutom snurra in sig om offrets ansvar för sitt förtryck och kalla det förtroende och tillit. Stackars människa, om han bryter dina regler så blir det farligt. Skulle du ens kunna leva själv under liknanden press? Prussiluskorna på FL skulle omedelbart uppmana dig fly och ringa polisen, med rätta.
  • Anonym (Förstår rätt så bra)
    Anonym (Uppriven) skrev 2021-05-29 23:04:00 följande:
    Hon sa först att det var okej men ändrade sig sedan. Då kändes det lite sjukt att bara ställa in. Jag vet inte... Borde tänkt längre. Men en månad känns som lång tid. Skulle aldrig göra det ett par veckor innan precis.
    Jag tycker att du varit mycket tålmodig, måttlig och öppen i den här jobbiga tråden. Strongt att du står ut med alla dessa elaka som ropar svin utan att kunna nyansera eller ge råd. De hatar och skriver föraktfullt pga av stereotyper. De gör det jämt i alla trådar, de ser inte ens hur olika de bedömer samma beteende beroende på kön. De är så fulla av självtillräcklighet och lust till att kontrollera. Inte konstruktivt och inget bra sätt att leva i en relation. Ignorera deras arga krav på underkastelse. 

    Det verkar såpass problematiskt hos er att jag tror att du skulle må bättre om ni separerade, kanske på prov. Jag är säker på att du klarar det bra och kan få ett bra liv. Barn behöver två bra föräldrar och ofta är det bättre att vara pappa själv än att leva i en svartsjuk, lynnig och kontrollerande relation. Varmt lycka till. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-16 16:27:18 följande:
    Stackars stackars din man. Att leva under sådan press och kontroll. Han borde prata med någon så att han förstår att han inte behöver leva så sektliknande. Det är inte jämställdhet. Det är inte normalt eller friskt att kontrollera någon så mycket och inte ens skämmas för det. Och dessutom snurra in sig om offrets ansvar för sitt förtryck och kalla det förtroende och tillit. Stackars människa, om han bryter dina regler så blir det farligt. Skulle du ens kunna leva själv under liknanden press? Prussiluskorna på FL skulle omedelbart uppmana dig fly och ringa polisen, med rätta.
    Vad får dig att tro att ALLA män öht vill supa sig drängfulla?
    Har du själv alkoholproblem eller?

    Jag dricker sällan mer än tre öl vare sig jag har någon som väntar hemma eller inte, helt enkelt för att jag tycker det räcker så. Vill inte bli snorfull, ser ingen som helst mening i det. Växte ifrån det där för bra många år sen.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-16 15:23:57 följande:
    Ja, det finns vissa kvinnor som gör rätt för sig, men många beter sig mycket illa i relationer. Vilket du säkert känner till väl.  De ser sig som mycket speciella och tycker inte att de behöver bidra i relationer eller anstränga sig. Det är en del av pågående samhällsutveckling. Kvinnor är mer utsatta för psykisk ohälsa - Hälsoportalen (folkhalsasverige.se)

    Det finns problem avseende jämställdhet för kvinnor och män, dock värderas kvinnor mycket högre och ser sig som mer berättigade än män. Media ser rätt ensidigt på detta och ignorerar hur utsatta pojkar och män är. Din hånfullhet är ett rätt typiskt tecken på otäck syn på jämställdhet. Du vill utnyttja män.

    Våldtäkter mäts ensidigt i statistiken, mörkertal finns. Kvinnors våld mäts knappt.
    Män hamnar i farliga jobb, jobbar längre timmar osv för att kvinnor vill vara hemma och bli servade. 

    Mäns utsatthet för våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet (uu.se)

    11.5 The Benefits and Costs of Being Male ? Sociology (umn.edu)

     Vad vill jämställdisterna? | Genusnytt (wordpress.com)
    Varför skulle jag känna till att kvinnor beter sig illa i relationer och säkert känner till det själv väl??

    Du känner inte mig öht och vet inte vad jag har fått stå ut med förut...
    Jag blev misshandlad av mitt ex, men det var väl mitt fel--men det var jag som jobbade varje dag och han låg bara hemma sista året!!

    Du har en väldigt livlig fantasi..att jag vill utnyttja män??

    Ja min man gör precis allt -ironisk- och han jobbar när han vill i ca 5 timmar i snitt per dag och han är en gentleman...som bryr sig om mig - är det fel??

    Hur många kvinnor går runt och våldtar killar tror du kanske det är 50/50 
    Nej dom flesta är killar/män som våldtar tjejer på stan, hemma osv..
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-16 16:27:18 följande:
    Stackars stackars din man. Att leva under sådan press och kontroll. Han borde prata med någon så att han förstår att han inte behöver leva så sektliknande. Det är inte jämställdhet. Det är inte normalt eller friskt att kontrollera någon så mycket och inte ens skämmas för det. Och dessutom snurra in sig om offrets ansvar för sitt förtryck och kalla det förtroende och tillit. Stackars människa, om han bryter dina regler så blir det farligt. Skulle du ens kunna leva själv under liknanden press? Prussiluskorna på FL skulle omedelbart uppmana dig fly och ringa polisen, med rätta.
    Du läste tydligen inte ordentligt!!

    Att hennes man hör av sig frivilligt och på eget initiativ!!

    Så varför hittar du på saker om andras förhållanden och måste tydligen skriva  "prussiluskor" om alla kvinnor på FL??
  • Fiona M
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-16 16:27:18 följande:

    Stackars stackars din man. Att leva under sådan press och kontroll. Han borde prata med någon så att han förstår att han inte behöver leva så sektliknande. Det är inte jämställdhet. Det är inte normalt eller friskt att kontrollera någon så mycket och inte ens skämmas för det. Och dessutom snurra in sig om offrets ansvar för sitt förtryck och kalla det förtroende och tillit. Stackars människa, om han bryter dina regler så blir det farligt. Skulle du ens kunna leva själv under liknanden press? Prussiluskorna på FL skulle omedelbart uppmana dig fly och ringa polisen, med rätta.


    Varför kallar du det press och kontroll?

    Vad i texten, och inte dina egna upplevelser, som inte går att tillämp på andra par, får dig att tolka det så?

    Varför vara så osaklig och slänga dig med glåpord?
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (man) skrev 2021-06-16 16:54:29 följande:
    Vad får dig att tro att ALLA män öht vill supa sig drängfulla?
    Har du själv alkoholproblem eller?

    Jag dricker sällan mer än tre öl vare sig jag har någon som väntar hemma eller inte, helt enkelt för att jag tycker det räcker så. Vill inte bli snorfull, ser ingen som helst mening i det. Växte ifrån det där för bra många år sen.
    Ja det har väl dom flesta växt ifrån- att supa sig redlös menar jag..

    Ja det kunde ju vara kul när man var mellan ca 16 - 20/25 år möjligtvis!!Skrattande
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-16 16:36:06 följande:
    Jag tycker att du varit mycket tålmodig, måttlig och öppen i den här jobbiga tråden. Strongt att du står ut med alla dessa elaka som ropar svin utan att kunna nyansera eller ge råd. De hatar och skriver föraktfullt pga av stereotyper. De gör det jämt i alla trådar, de ser inte ens hur olika de bedömer samma beteende beroende på kön. De är så fulla av självtillräcklighet och lust till att kontrollera. Inte konstruktivt och inget bra sätt att leva i en relation. Ignorera deras arga krav på underkastelse. 

    Det verkar såpass problematiskt hos er att jag tror att du skulle må bättre om ni separerade, kanske på prov. Jag är säker på att du klarar det bra och kan få ett bra liv. Barn behöver två bra föräldrar och ofta är det bättre att vara pappa själv än att leva i en svartsjuk, lynnig och kontrollerande relation. Varmt lycka till. 
    Och gör inte du exakt samma sak då - fast värre "beroende på kön" som du alltid skriver...

    Du skrev att du var gift - kan man vara det med så mycket hat mot kvinnor eller det kanske är en man-vilket är helt ok för mig-absolut!!
  • Anonym (Förstår rätt så bra)
    Anonym (Hedda) skrev 2021-06-16 20:57:17 följande:
    Och gör inte du exakt samma sak då - fast värre "beroende på kön" som du alltid skriver...

    Du skrev att du var gift - kan man vara det med så mycket hat mot kvinnor eller det kanske är en man-vilket är helt ok för mig-absolut!!
    Jag hatar inte, det finns så många här som gör. Men jag är fullt medveten om att det finns många som beter sig mycket illa i relationer och att vissa tolkar det som en personlig kränkning mot ett kön som har svårt med självkritik och eget ansvar. Att du reagerar så starkt när man nämner riktigt jämställdhet säger mera om dig och din syn på hur du vill utnyttja andra och försvarar andra som vill kontrollera och bli servade.Glad
  • Anonym (Förstår rätt så bra)
    Anonym (Hedda) skrev 2021-06-16 20:21:30 följande:
    Du läste tydligen inte ordentligt!!

    Att hennes man hör av sig frivilligt och på eget initiativ!!

    Så varför hittar du på saker om andras förhållanden och måste tydligen skriva  "prussiluskor" om alla kvinnor på FL??
    Det finns väldigt många upprörda, ständigt anklagande, moraliskt förvirrade och nojiga skribenter på FL. De beter sig verkligen som prussiluskor och det är både komiskt och mycket tröttsamt. De borde speglas och deras närstående borde uppmuntras att sätta gränser mot kontroll och gnäll. 
  • Anonym (Förstår rätt så bra)
    Anonym (Hedda) skrev 2021-06-16 20:01:45 följande:
    Varför skulle jag känna till att kvinnor beter sig illa i relationer och säkert känner till det själv väl??

    Du känner inte mig öht och vet inte vad jag har fått stå ut med förut...
    Jag blev misshandlad av mitt ex, men det var väl mitt fel--men det var jag som jobbade varje dag och han låg bara hemma sista året!!

    Du har en väldigt livlig fantasi..att jag vill utnyttja män??

    Ja min man gör precis allt -ironisk- och han jobbar när han vill i ca 5 timmar i snitt per dag och han är en gentleman...som bryr sig om mig - är det fel??

    Hur många kvinnor går runt och våldtar killar tror du kanske det är 50/50 
    Nej dom flesta är killar/män som våldtar tjejer på stan, hemma osv..
    En klok vuxen inser att det finns dåliga beteende och besvärliga samhällstrukurer som inte är konstruktiva. Detta berör alla människor, oavsett kön, och inget kön är ständiga helgon. 

    Detta handlar inte om att känna dig eller någon annan. Du resonerar så snävt. Det är argument och stöttning till TS som tråden handlar om. 

    Det finns många som utnyttjar sin partner, vissa är som du. Jag är glad att din man är en gentleman, men vad har det med TS tråd att göra och jag är inte säker på att din man vet hur han har det. Är gentleman din omskrivning för någon som du utnyttjat ojämställt? 

    Dina snack om våldtäkt har inte hit i denna tråden, du förvirrar och avleder när du saknar argument. Det är ett komplicerat område med stora mörkertal, stora oklarheter och där kvinnor inte alls beter sig särskilt bra heller, vilket samhällsdebatten tydligt visar.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-17 09:50:49 följande:
    Detta handlar inte om att känna dig eller någon annan. Du resonerar så snävt. Det är argument och stöttning till TS som tråden handlar om. 
    Så man skall stötta TS, så han kan fortsätta att vara en ansvarslös suput?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Förstår rätt så bra)
    EnAnonumius skrev 2021-06-17 09:56:05 följande:
    Så man skall stötta TS, så han kan fortsätta att vara en ansvarslös suput?
    TS ber om råd och säger sig festa några gånger om året. Det kallar du ansvarslös suput. Du tänker och resonerar som en prussiluska utan att kunna stötta eller se nyanser. Det är likt flocken av inlägg här från den sortens högmodiga falska debattörer som nog flertalet festar precis lika ofta själva. Det är vanligt bteeende. Att snoka i sin partners mobil är däremot brottsligt och tvångskontrollerande skadligt för ett jämställt lyckligt förhållande. Men du bryr dig varken om jämställdhet eller lyckligt förhållande? Är makt och kontroll det endas som är viktigt? Glad
  • Anonym (man)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-17 10:14:32 följande:
    TS ber om råd och säger sig festa några gånger om året. Det kallar du ansvarslös suput. Du tänker och resonerar som en prussiluska utan att kunna stötta eller se nyanser. Det är likt flocken av inlägg här från den sortens högmodiga falska debattörer som nog flertalet festar precis lika ofta själva. Det är vanligt bteeende. Att snoka i sin partners mobil är däremot brottsligt och tvångskontrollerande skadligt för ett jämställt lyckligt förhållande. Men du bryr dig varken om jämställdhet eller lyckligt förhållande? Är makt och kontroll det endas som är viktigt? Glad
    Ja om han super sig drängfull varje gång han dricker så är han ju bevisligen ansvarslös. Man måste inte bli snorfull varje gång man dricker.

    På tal om beteende så verkar det som att du själv har lika stora problem med alkohol som TS eftersom du verkar tycka det är fullt normalt att bli snorfull när man dricker. Men du har fel, folk som dricker på det sättet i vuxen ålder är antingen jävligt omogna eller har problem med alkoholen. 
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-17 09:50:49 följande:
    En klok vuxen inser att det finns dåliga beteende och besvärliga samhällstrukurer som inte är konstruktiva. Detta berör alla människor, oavsett kön, och inget kön är ständiga helgon. 

    Detta handlar inte om att känna dig eller någon annan. Du resonerar så snävt. Det är argument och stöttning till TS som tråden handlar om. 

    Det finns många som utnyttjar sin partner, vissa är som du. Jag är glad att din man är en gentleman, men vad har det med TS tråd att göra och jag är inte säker på att din man vet hur han har det. Är gentleman din omskrivning för någon som du utnyttjat ojämställt? 

    Dina snack om våldtäkt har inte hit i denna tråden, du förvirrar och avleder när du saknar argument. Det är ett komplicerat område med stora mörkertal, stora oklarheter och där kvinnor inte alls beter sig särskilt bra heller, vilket samhällsdebatten tydligt visar.
    Men du drar ju upp andras förhållanden hela tiden...Om vi nu bara ska diskutera TS varför gör du själv inte det då??

    Och ännu en gång så vet du ingenting om vad du pratar om..nej jag utnyttjar inte min man!!
    Och nu gör du det igen-så jag inte får svara dig om dina felaktiga påståenden om hur min man är - varför hittar du på saker om oss som inte stämmer ett dugg!!

    Han är en gentleman som bryr sig om mig och jag bryr mig om honom sen skulle han bli förbannad om någon pratade om mig som du gör!!

    I hans värld går man inte ut och super, är otrogen eller liknande..Och du behöver inte vara orolig han jobbar inte så många timmar - 3-5 tim med jätte bra betalt dessutomTungan ute

    Det var du som drog upp våldtäkter först!!

    Här från ditt inlägg-Det finns problem avseende jämställdhet för kvinnor och män, dock värderas kvinnor mycket högre och ser sig som mer berättigade än män. Media ser rätt ensidigt på detta och ignorerar hur utsatta pojkar och män är. Din hånfullhet är ett rätt typiskt tecken på otäck syn på jämställdhet. Du vill utnyttja män.

    Våldtäkter mäts ensidigt i statistiken, mörkertal finns. Kvinnors våld mäts knappt.
    Män hamnar i farliga jobb, jobbar längre timmar osv för att kvinnor vill vara hemma och bli servade. 

  • EnAnonumius
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-17 10:14:32 följande:
    TS ber om råd och säger sig festa några gånger om året. Det kallar du ansvarslös suput. Du tänker och resonerar som en prussiluska utan att kunna stötta eller se nyanser. Det är likt flocken av inlägg här från den sortens högmodiga falska debattörer som nog flertalet festar precis lika ofta själva. Det är vanligt bteeende. Att snoka i sin partners mobil är däremot brottsligt och tvångskontrollerande skadligt för ett jämställt lyckligt förhållande. Men du bryr dig varken om jämställdhet eller lyckligt förhållande? Är makt och kontroll det endas som är viktigt? Glad
    Då tar vi det ett varv till, då det är ju bevisligen att  du och TS-(uppriven) vägrar att fatta den mycket signifikanta  skillnaden på "antal ggr" (hur ofta) och "hur det blir/görs" (beteende/ansvar).

    Skall ta två personer från denna tråden, för exempel. Dessa exempel r byggda på (man" och TS-(uppriven) EGNA utsagor de haft i tråden, på hur de gör på krogen/fester, den ena är då TS-(uppriven) och den andra är (man)..
    Varför jag väljer (man) är för att han själv berättar att de gånger han dricker så blir det max tre öl.

    Exempel del 1

    TS-(uppriven):
    Går (kanske) på krogen 4ggr/år , och då väljer TS-(uppriven) att supa sig aspackad, så aspackad att han har baksmälla hela dagen efter.
    TS-(uppriven) väljer också i fyllan att adda BARA kvinnor på sin facebook, för att få vänner, varje gång han är ute och fest/krogen. Aldrig män utan enbart kvinnor.
    TS-(uppriven) väljer även att supa sig asfull en månad innan beräknad förlossning.

    TS-(uppriven) hjälper aldrig till hemma, då han hävdar att han är för trött efter jobbet, och dumpar över ansvaret för hemmet, och barnen, på sin fru.

    (man):

    Går kanske ut på krogen 12 ggr/år. Han väljer att dricka tre öl och, sedan så vill han inte ha mer. En man lägger aldrig till nya vänner varje gång han är på krogen/fest.

    (man) skulle aldrig gå ut på fest/krogen om hans fru hade en månad kvar till beräknad förlossning.
    (man), hjälper till hemma, och även hjälper till med barnen.

    Nu en följdfråga:

    Vem TROR du kvinnor och män skulle se som en man  med bra beteende mellan TS och (man)?
     

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-17 10:14:32 följande:
    TS ber om råd och säger sig festa några gånger om året. Det kallar du ansvarslös suput. Du tänker och resonerar som en prussiluska utan att kunna stötta eller se nyanser. Det är likt flocken av inlägg här från den sortens högmodiga falska debattörer som nog flertalet festar precis lika ofta själva. Det är vanligt bteeende. Att snoka i sin partners mobil är däremot brottsligt och tvångskontrollerande skadligt för ett jämställt lyckligt förhållande. Men du bryr dig varken om jämställdhet eller lyckligt förhållande? Är makt och kontroll det endas som är viktigt? Glad
    Man behöver knappas snoka i mobilen för att kunna se om ens make/maka har addadt nya vänner på facebook och vilket kön det är.

    Sä varför du dra upp detta, med snokande i andras mobiler, är ju bara löjligt och OT


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Förstår rätt så bra) skrev 2021-06-17 09:50:49 följande:
    Det finns många som utnyttjar sin partner, vissa är som du. Jag är glad att din man är en gentleman, men vad har det med TS tråd att göra och jag är inte säker på att din man vet hur han har det. Är gentleman din omskrivning för någon som du utnyttjat ojämställt? 
    Men snälla! Så en man som föredrar att stanna hemma med sin partner/familj framför att gå ut och festa är automatiskt utnyttjad och kuvad,enligt dig?
    Du idiotförklarar ju män med ett sådant påstående.
    Min man är också en sådan som hellre är hemma med oss,sin familj,än att gå ut och festa.
    Han drack ingenting i slutet av mina graviditeter för att han ville vara beredd att köra när jag skulle behöva åka in till förlossningen.
    Sen har jag aldrig hindrat honom från att gå på fest,om han vill.
    Inte heller han mig.
    Men vi har båda vuxit ifrån det där med att festa och dricka sig full.
    Det brukar man göra när man får barn.
    Att supa sig full var kanske coolt och häftigt när man var 15-20 år gammal.
    Men inte när man är vuxen.
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2021-06-17 21:43:33 följande:
    Men snälla! Så en man som föredrar att stanna hemma med sin partner/familj framför att gå ut och festa är automatiskt utnyttjad och kuvad,enligt dig?
    Du idiotförklarar ju män med ett sådant påstående.
    Min man är också en sådan som hellre är hemma med oss,sin familj,än att gå ut och festa.
    Han drack ingenting i slutet av mina graviditeter för att han ville vara beredd att köra när jag skulle behöva åka in till förlossningen.
    Sen har jag aldrig hindrat honom från att gå på fest,om han vill.
    Inte heller han mig.
    Men vi har båda vuxit ifrån det där med att festa och dricka sig full.
    Det brukar man göra när man får barn.
    Att supa sig full var kanske coolt och häftigt när man var 15-20 år gammal.
    Men inte när man är vuxen.
    Du har så rätt
Svar på tråden Hon vill skiljas för att jag festade