• Anonym (H)

    En kille som sällan träffar sin dotter

    Om du träffar en kille som sällan träffar sin dotter, iaf inte varje månad hade du dragit öronen åt dig? Dottern är tonåring men de bor nära varandra.

  • Svar på tråden En kille som sällan träffar sin dotter
  • Anonym (Matilda)

    Inte nödvändigtvis. Allt beror på historian omkring dottern

    Jag var gift i 15 år med en man som hade noll kontakt med en dotter och sporadiskt umgänge med en son. Det fanns orsaker till att det såg ut så och jag valde att gå in och stötta honom.

  • Anonym (troligen)
    Anonym (H) skrev 2021-05-31 11:12:55 följande:

    Om du träffar en kille som sällan träffar sin dotter, iaf inte varje månad hade du dragit öronen åt dig? Dottern är tonåring men de bor nära varandra.


    Att inte finnas där för sina barn är en riktigt avtändande egenskap för mig så jag skulle troligen dragit öronen åt mig. Fanns det dessutom ett galet ex och lite sånt så skulle jag hålla mig långt borta. 
  • Anonym (Nej)

    Nej, en pappa som inte sätter sitt barn i främsta rummet hade jag inte velat dejta. Så avtändande med föräldrar som inte prioriterar sina barn. (Det är mitt generella svar, sen är det klart att det kan finnas varianter med en väldigt engagerad förälder som bara möter motstånd som är större än bara en tonårings motvilja osv.)

    Sen hade jag kanske inte velat/kunnat dejta en man med barn om det medförde att han aldrig riktigt kunde ägna sig åt mig, men då hade jag fått ta beslutet att jag skulle avlägsna mig, inte försöka förmå pappan att stöta bort sitt barn.

  • Anonym (H)

    Det är en vän som träffat en kille som sällan träffar sin dotter och enligt han har mamman pratat massa som gjort att dottern väljer vi med mamman men jag tycker allt verkar skumt.

  • Anonym (H)

    Nej nu är jag riktigt virrig, solsting , väljer bo med mamman

  • Anonym (oooo)
    Anonym (H) skrev 2021-05-31 11:12:55 följande:

    Om du träffar en kille som sällan träffar sin dotter, iaf inte varje månad hade du dragit öronen åt dig? Dottern är tonåring men de bor nära varandra.


    Tonåringar har så mycket för sig så det behöver inte bero på pappan. Mer info behövs för att man ska kunna säga något vettigt om detta. 
  • Anonym (S)
    Anonym (H) skrev 2021-05-31 11:58:31 följande:

    Det är en vän som träffat en kille som sällan träffar sin dotter och enligt han har mamman pratat massa som gjort att dottern väljer vi med mamman men jag tycker allt verkar skumt.


    Jag skulle inte dejta honom. Dels för att han träffar dottern så sällan, dels för dramat som följer med, dels för att han pratar illa om sitt ex och dels för att han inte verkar ta ansvar för sin del av situationen.
  • Fjäril kär

    Det är inte relationen med dottern som skulle få mig att bli skeptisk utan pga det medföljande dramat och exet som jag gissar är själva grundproblemet till den uteblivna kontakten

Svar på tråden En kille som sällan träffar sin dotter