• ung92

    Diffus känsla vänster äggstock

    Hej! Jag har en sådan konstig känsla kring min vänstra äggstock/mage/insida eller vart det nu är. Det är en konstig känsla när jag ligger ner eller står upp att det är som borttappad känsel, men sen när jag rör där känner jag som vanligt. Försökt fundera om det kanske stramar men jag vet inte. Den är punkt markerad och bara där. Samma intensitet hela tiden, gör inte ont eller på något annat sätt sjuk. Vad är detta?? Har någon haft liknande?? Kan man känna att huden stramar eller något efter ett 4 år gammal kejsarsnitt på bara ena sidan om man går upp i vikt?

    Är inne på 4 Dan. Heeelp

  • Svar på tråden Diffus känsla vänster äggstock
  • ung92

    Sådär lite pirrande, känselbortfall känsla..fast ändå inte som att känseln inte är där.

  • Anonym (sensat)

    Jag får stickningar vid äggstockarna vid ägglossning, rätt ofta. På den sidan som släpper ägget då, rimligen, eftersom det för det mesta är varannan sida varannan månad men ibland kommer i otakt eller så känner jag inget någon månad. Har nog extrem känsla för min cykel och har blivit gravid tre gånger på första försöket p.g.a. detta.

    Men börjar det kännas knepigt länge eller gör ont ska man kolla upp det.

    Den gången när det kändes mer än den där vanliga stickningen så hade jag en vätskefylld cysta på äggstocken. Den blev som en liten vattenballong med tiden så det gungade i den när jag gick, och gjorde ont när jag gick nerför trappsteg.
    Man låter sånt vara för oftast spricker den typen av cysta av sig själv, eller så tar man bort med titthålsoperation om den blir för stor. Min var 4 cm i diameter när de gjorde UL.

    De varnade mig att det kan göra djävulskt ont när den spricker men det gjorde det inte för mig, det bara sved till rejält och så blev det en varm konstig känsla när vätskan rann ut runt mina inre organ- total alienkänsla.

  • ung92
    Anonym (sensat) skrev 2021-06-01 20:56:51 följande:

    Jag får stickningar vid äggstockarna vid ägglossning, rätt ofta. På den sidan som släpper ägget då, rimligen, eftersom det för det mesta är varannan sida varannan månad men ibland kommer i otakt eller så känner jag inget någon månad. Har nog extrem känsla för min cykel och har blivit gravid tre gånger på första försöket p.g.a. detta.

    Men börjar det kännas knepigt länge eller gör ont ska man kolla upp det.

    Den gången när det kändes mer än den där vanliga stickningen så hade jag en vätskefylld cysta på äggstocken. Den blev som en liten vattenballong med tiden så det gungade i den när jag gick, och gjorde ont när jag gick nerför trappsteg.

    Man låter sånt vara för oftast spricker den typen av cysta av sig själv, eller så tar man bort med titthålsoperation om den blir för stor. Min var 4 cm i diameter när de gjorde UL.

    De varnade mig att det kan göra djävulskt ont när den spricker men det gjorde det inte för mig, det bara sved till rejält och så blev det en varm konstig känsla när vätskan rann ut runt mina inre organ- total alienkänsla.


    Jag brukar också få stickningar kring förlossningen, men då molar de som lite och gör ändå lite ont. Har alltid många äggblåsor. Men detta är annorlunda.. är som att det känns stelt precis där.
  • ung92

    [quote=81163396][quote-nick]ung92 skrev 2021-06-01 21:07:29 följande:[/quote-nick][/quote]

    Kanske som en tennisboll stor.

Svar på tråden Diffus känsla vänster äggstock