Inlägg från: Mamapolarbear |Visa alla inlägg
  • Mamapolarbear

    Hjälp med pojknamn!

    Hej! Vi väntar vår lille pojke vilken dag som helst och kollar runt på vad han kan tänkas få för namn. Vi är ute efter ett relativt kort (typ två stavelser) och mjukt namn. Följande namn har vi diskuterat, men behöver hjälp att hitta det där perfekta namnet som bara känns rätt sen! :)

    Vilmer

    Edvin

    Albin

    Isak (känns lite för hårt)

    Lukas (även detta känns lite hårt)

    Anton

    Ralf (mannens favorit, jag är inte så förtjust)

    Vad tycker ni om dessa namn? Har ni några förslag på andra som skulle kunna falla oss i smaken? :)

  • Svar på tråden Hjälp med pojknamn!
  • Mamapolarbear

    Tack för svar! Kul att de flesta namn vi pratar om även faller någon annan i smaken :)

    Jag gillar Emil, Oliver och Ludvig, men tyvärr är de "upptagna" av närståendes barn.

    Fler tankar och förslag? :)

  • Mamapolarbear

    Bra förslag! Några av namnen går tyvärr bort för det är pappans och hans brors namn (både tilltal och mellannamn). Simon tycker jag är superfint, men min man har tyvärr sagt nej till det. Ska framföra några av era förslag till honom och se vad han säger.

    Han föreslog Rasmus häromdagen, men är osäker på om det klingar för mycket "busunge"? Tycker annars att det är en fint namn det med. Vad tycker ni?

  • Mamapolarbear

    Tack för svar! Många fina förslag, det är ibland svårt att navigera i namndjungeln när vi är två som ska komma överens. Jag tror att vi i alla fall har lite namn som kan bli aktuella när vår pojke har fötts :)

    Om fler har tankar kring namnen eller har namnförslag så vore vi såklart tacksamma :)

  • Mamapolarbear

    Tack för era synpunkter och förslag! Vi fortsätter diskutera, men har lite olika smak på just pojknamn. För mig är Albin och Vilmer högst upp på listan. För pappan är det Ralf och Anton. Några av namnen ni föreslår diskuterar vi och tycker känns bra, men inte så att båda känner "wow"! Ex. Björn, Axel, Benjamin, Alfred, Vilgot och Ludvig.

    Vi båda gillar Vilgot ganska mycket, men har nära vänner med en son som heter Algot. Jag tänker att det blir för likt och knasigt?

Svar på tråden Hjälp med pojknamn!