• Anonym (Oroli­g ts)
    Thu 3 Jun 2021 22:09
    883 visningar
    5 svar
    5
    883

    Symptom klamydia?

    Jag har fått lite blödningar senaste gångerna jag haft sex. Jag googlade lite och det finns ju med som symptom på klamydia. Jag har dock inte några andra symptom som sveda eller ont i nedre delen av magen. Är det vanligt att man bara ha blödning som symptom på klamydia?

    Jag har beställt ett test, men det kommer ju ta några dagar innan jag får svar och jag mår lite dåligt av detta... Därav frågan.

    Det har varit lite hårt sex. Jag skulle så gärna vilka tro att blödningarna beror på det ihop med att min spiral kanske spökar.

  • Svar på tråden Symptom klamydia?
  • Anonym (perni­l)
    Fri 4 Jun 2021 21:48
    #1

    Behöver inte vara klamydia, kan vara precis vad som helst, kanske myom, eller någon skör slemhinna. 

    Men är det nya kontakter du haft så testa för säkerhets skull. 

  • Anonym (Via)
    Wed 9 Jun 2021 13:53
    #2

    För mig blev det också så för ett par år sedan. Tror det va livmodertappen som va känslig, det gjordes en sk kryo-behandling då, man frös med någon grej där. Gick snabbt och smidigt och har ej haft besvär igen..

  • Anonym (Oroli­g ts) Trådstartaren
    Wed 9 Jun 2021 13:58
    #3
    Anonym (Via) skrev 2021-06-09 13:53:35 följande:

    För mig blev det också så för ett par år sedan. Tror det va livmodertappen som va känslig, det gjordes en sk kryo-behandling då, man frös med någon grej där. Gick snabbt och smidigt och har ej haft besvär igen..


    Det låter ju bra - att det finns lite mindre allvarliga orsaker än könssjukdomar (eller cancer). Jag fick svar på testet igår och det var negativt. :) Har bokat en tid hos gynekolog också.
  • Anonym (Via)
    Wed 9 Jun 2021 16:08
    #4

    Ja precis, det går säkert bra????

  • Anonym (perni­l)
    Thu 10 Jun 2021 20:18
    #5
    Anonym (Orolig ts) skrev 2021-06-09 13:58:11 följande:
    Det låter ju bra - att det finns lite mindre allvarliga orsaker än könssjukdomar (eller cancer). Jag fick svar på testet igår och det var negativt. :) Har bokat en tid hos gynekolog också.
    Vad skönt att det var negativt, framförallt om du är i en relation Cool, återkoppla gärna så vi vet hur det går hos gyn.

    Jag har opererats för myom två gånger, och jag hade tydligen rejäla sådana. Första gången blödde igenom en binda på 1 timme under mens, och mensen varade länge, 10-14 dagar. Gick med detta länge, tyvärr. 

    Efter borttagandet av myomen så mår jag så mycket bättre. 

    Lycka till 
Svar på tråden Symptom klamydia?