Vickan31 skrev 2023-11-24 10:51:48 följande:
Fina du

Jag förstår såklart att 8 äggblåsor inte ger dig någon bra känsla med tanke på tidigare äggplock, men det låter som att du fick träffa en bra läkare som ändå kan ge lite hopp om att den här gången med långt protokoll så kan resultatet bli ett helt annat och förhoppningsvis mycket bättre! Så glad att du blev väl omhändertagen av läkaren och sjuksköterskan som båda gör sitt bästa för att du ska få en tid med kurator, för det är ju ett trauma allt du varit med om och det är klart att det följer dig och skapar en enorm oro inför det här försöket. Så många frågor och så få svar, man vill ju bara veta, helst av allt få någon form av garanti, på att det här äggplocket kommer att bli bättre än de två tidigare. Man har ju hört om flera läkare och kliniker som säger det att för vissa kvinnor kan det krävas att man plockar ut t.ex. 50 ägg för att hitta några bra, så ju fler de plockar ut desto större borde chansen vara (om det nu är äggen det sitter i och inte spermierna, men oavsett borde fler försök ge större chans).
Hur har det gått med smärtan i äggstocken? Håller verkligen tummarna såååå hårt för positiva besked idag på ditt ultraljud och du får jättegärna uppdatera här efteråt

Tänker på dig massor och hoppas att ni ska få flera fina embryon den här gången!
Tack så hemskt mkt finaste du ❤️❤️
Ja deras bemötande var guld värt och känner absolut att det betytt väldigt mkt nu i efterhand ❤️. Önskar att sambon också hade varit med och hört det då han nu är jätteorolig för att det ska gå lika illa igen som tidigare gångerna. ❤️
Ultraljudet i fredags visade på hela 14 äggblåsor, så nästan det dubbla från bara två dagar tidigare - samma ökning som tidigare gånger. Så blir intressant att höra hur många där är på måndag - har nytt VUL kl.11:30 och eventuellt äggplock på onsdag, kanske torsdag beroende på mognadsgraden. De var nämligen inte mogna och redo för plock än redan på måndag när vi kollades i fredags. Tyvärr har läkaren jag inte gillar ultraljuden kommande veckan, han var visserligen bra under äggplocket, så bara hoppas att VULet har gjorde under omgång ett var en engångsföreteelse och att det går bra imorgon.
Smärtan i vänstra äggstocken har hittills hållit sig på samma nivå 🙏 Väldigt tacksam för det! Och skulle det bli operation i framtiden av den så behöver den inte plockas bort, men risken för att den växer fast på nytt är tydligen mkt stor, utöver andra nya sammanväxningar. Får se hur framtiden utvecklar sig. Känner mig änsålänge dessutom mer rörlig än tidigare två gånger trots mängden blåsor redan. Inte upplevt samma tryck än eller håll-känsla i ljumskarna. Kommer troligen när de vuxit till sig ngt mer i storlek, men tacksam för att känslan uteblivit hittills.
Nej men precis, försöker finna lite trygghet i det där med att för vissa behöver man bara plocka tillräckligt många ägg för att hitta rätt, hitta den friska, den tanken som jag försöker finna tröst och pepp i! Och även att om jag avbryter nu så lär jag bara tänka - tänk om! sen efteråt.. Och att inte slösa bort mer tid. Nu kör vi detta och går det inte så blir det privat snarast efteråt. Inte skjuta på tredje försöket och då kanske även senarelägga kommande försök.
Lyssnade på podden Jag vill ha barn som gästades av läkare från Carl von Linné kliniken. De påstod att 90-95% av embryoutvecklinge beror på äggkvalitén. Kände hur mitt hjärta totalt sjönk ner i magen. Om det stämmer så är ju jag helt klart boven i vårat drama så att säga. Stackars min sambo som då ev blivit kär i två kvinnor i sitt liv med problem ifall nu hans spermier trots allt är så bra som testerna säger.
Hur är det med dig finaste? ❤️❤️