Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Mirabilis89: Hugaligen stackare så kämpigt och tufft!! ❤️❤️ Så bra att missfallsutredningen inleds redan i samband med hysterektomin 🙏 Får hoppas de kanske hittar ngt enkelt om inte annat ❤️. Ja som du säger, det har trots löt blivit bättre för var gång och nått längre ❤️ Håller tummarna för att nästa gång är eran gång! 

• Mathilda88

Haft ett riktigt behagligt äggplock - fått stesolid, postafen, Alvedon och OxyNorm inför, sen där inne även propofol. Så jag var rätt lullig och ska tydligen ha snackat lite i nattmössan stundvis 🤣. Men behövde bara påfyllning av smärtstillande en gång när det började kännas av halvvägs igenom (kände inte ens av när lokalbedövningen lades). 

Av de 16 blåsorna man såg i måndags så fick vi ut 11 ägg. Glömde fråga hur många blåsor där var idag. Var lite förvånad över att vi inte fick ut fler, men har också blivit bortskämd med att ha fått ut ägg ur alla blåsor på tidigare plocken vilket de flesta inte får! 😜

Så bara hoppas nu att det var de bästa som kom ut och att guldägget finns bland dessa 11 🙏❤️

• Mathilda88
    Mirabilis89 skrev 2023-11-30 13:33:33 följande:
    Bra bedövning är inte att underskatta alltså! 😂 abu håller vi tummen deluxe för många embryon!

Nej verkligen inte! 😂🤣. Insett när sambon återberättade lite vad som sades att jag även har minnesluckor 😜😂. Så bra var det alltså! 💪. 

Stort tack! ❤️🙏❤️

• Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-11-30 16:05:12 följande:
    Du är mycket starkare än du kanske tror Mathilda Hjärta Och jag är så glad att ditt äggplock idag var så pass behagligt, tack för uppdateringen 🥰 Det var ju superbra med 11 ägg, det verkar som att det många gånger är flera äggblåsor som är tomma så jag ser absolut ingenting konstigt med det men förstår att du känner att ni blivit bortskämda tidigare med antalet 😉 Hoppas sååå mycket att ni ska få riktigt bra besked den här gången 🤞💕 Och så hoppas jag att du ska få må bra nu med så lite smärta som möjligt! Kommer kliniken att ringa med något första besked imorgon om hur många som blivit befruktade? Stor kram! Hjärta

Tack Hjärta{#emotions_dlg.flower} 
    Ja 11 är bra, hade såklart känts betryggande med att ha fått ut alla 16 så man hade lite mer marginaler, men vet också hur många som har superfina resultat på den mängden, så det försöker jag ha i baktanken hela tiden att vila oron mot Hjärta
    Nej de skickar meddelande via 1177 ihop med en dag och tid för återföring.
  • Mathilda88
    OnlyGrace skrev 2023-11-30 20:49:08 följande:
    Dagens besök var katastrof. Vi kom dit och dom hade glömt vårt besök som var idag, läkaren hade gått för dagen så inget gick att göra åt saken heller.
    Bröt ihop totalt och allt känns så motigt just nu med all otur. :(
    Men nej så hemskt jobbigt! Gråter Hjärta
  • Mathilda88
    Jag är i chock! Hjärta
    Fick besked om att av de 11 äggen var hela 10 st befruktade!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} 

Fått tid för återföring imorgon eftermiddag av 2 st om allt utvecklas fortsatt okej Hjärta
  • Mathilda88
    OnlyGrace skrev 2023-12-01 14:00:11 följande:

Läkaren ringde idag, bad om ursäkt men inget går att göra med att klämma in oss på en ny tid fören nästa år, förståligt men jobbigt när man ändå hade en tid bokad.
    Provsvaren hade även kommit, progrestronet hade inte ökat som önskat. Jag hade haft ÄL men hade helt enkelt inte ökat som den skulle så det sög ju.
    Kommer inte medicineras December vilket gjorde mig så ledsen utan det blir i slutet av Januari istället, är så besviken på allt.
    Helt ärligt börjar jag fundera på att söka vård privat och påbörja IVF direkt istället på att hoppas på spontan graviditet under 6 månaders period, bara för att få det överstökat. 
    Just nu är jag så besviken på vården att jag behöver vänta för att dom gjorde en miss och sedan är jag otroligt besviken på min kropp som verkligen jobbar mot mig hela tiden.
    Ursäkta för ett väldigt gnälligt inlägg.

Gud va frustrerande och besvikelse! 😢
    Man behöver få gnälla av sig! Så frustrerande att de inte la manken till och fixade fram en tid som kompensation!
  • Mathilda88

Efter snart ett år och tre äggplock så har vi äntligen fått vår allra första återföring!! 😍🙏❤️😍🙏❤️ 2 st 2-dagars idag! Testdag 17/12. Så lycklig att äntligen fått nå så här långt! ❤️

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-03 19:08:13 följande:

@mathilda wow wow så otroligt kul❤️❤️🥰🥰 Heja heja! Nu hoppas vi att detta blir en bra julklapp och att ni kanske får ett syskonförsök till frysen med 🥰

Tack, ja känns helt fantastiskt att äntligen ha tagit sig hit ❤️🙏 Njuter av varje stund 🙏.
  • Mathilda88
    MrsXy skrev 2023-12-05 08:52:27 följande:

Hej hopp!
    Ska kanske göra ivf i januari efter 4 års kämpande och 7 missfall varav två sena.. (Inga fel hittas...) förutom infektion som orsak till det senaste missfallet..
    Är det någon här inne som gjort ivf efter många oklara missfall som lyckats? :O Vågar man hoppas?
    Testar något nytt via IVF, de har sagt att det inte hjälper egentligen mot missfall.. 
    Kram på er :)

Välkommen hit och beklagar alla era missfall Hjärta Hoppas de kanske se ngt mer i samband med en IVF när de plockar ut och studerar äggen och embryona? Känns annars som att de behöver granska er än djupare, för 7 missfall är inget normalt, ngt är där ju. Håller alla tummar och tår för er i januari! Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet