Vi som försökt en längre tid - första barnet
Fick besked i eftermiddag att ingen av våra kvarvarande embryon tyvärr klarade sig till frysen. Inte förvånad men såklart hade ett litet hopp grott.
11 plockade, 10 befruktade, till dag 2 hade 3 st fallit bort pga hög fragmentering - men hade då fortfarande 6 st fina kvar! Fick åter 2 st och 4 som odlades vidare med förhoppning om att få blastisar till frysen (vilket inget klarade ju tyvärr). Vet dock inte vart den 10e tog vägen, hoppas få svar på det idag! 
Jag är raka motsatsen haha.
Jag BARA njuter! Efter 2 misslyckade försök utan återföring och allt bara dör och man börjat ställa in sig på äggdonation för att man kanske aldrig skulle få ngt av kvalité på egna embryon - så att då plötsligt få tillbaka 2 fina och 4 som de hade hopp om att odla vidare på inger så mkt hopp för framtiden även om detta inte skulle gå vägen. Så just nu njuter jag bara fullt ut av att vara PUPO
och har ingen brådska att få ett ev negativt test och återgå till icke gravid. Så jag har just nu inga planer på att testa tidigt. Kanske får sug senare, men inte just nu. Dessutom kan jag inte leta symtom då jag - förutom att jag fortfarande har ont/är öm och svullen efter äggplocket och brukar så vara i mellan 1,5 - 2,5 veckor - så har jag även lika mkt biverkningar utav progesteronet denna gången som tidigare gånger - går ju inte att särskilja mellan symtom, biverkningar och efterhängande effekter av äggplocket.. Så blir bara till att chilla i båten 

Ja mkt spännande
MalinJ: Hugaligen, en sväng till in om sjukhuset! Skönt att det backade tillbaka av sig själv iallafall
. Va rädd om dig och ta det lugnt. Nej låter klokt att avvakta med sex till efter en mens kommit. Med tanke på att du så nyligen fick en blödning invärtes pga överansträngning så låter det inte bra med sex just nu, med risk för att skapa nya blödningar innan det läkt ut helt.
Så länge man är öm eller ont så är det klokt att avstå. Men efter mensen låter det som att det borde vara fine igen om du mår bra!
Ush ja, att den levande hade max otur att hamna utanför och den andra som inte överlevde hamnade inuti.. Bättre lycka nästa gång! 
MalinJ: Skönt att skräcken har släppt och vänt till pepp!
Hur är "status" hos er alla här? Finns det någon sorts klassisk lista med antal års försök, ålder och sånt? Lite jobbigt, men ändå lite vad ska man säga.. gör att man inte känner sig ensammast på jorden..
Tror inte vi har en lista i just denna gruppen 
Men själv började vi hösten 2021, efter ett år gick vi utredning och hittade manlig faktor med få men fina spermier (även ua DNA-fragmentering). Sambon fick inga barn med exet heller. Påbörjade IVF i våras med en smärtsam stimulering, 17 ägg ut varav 4 befruktade där alla embryona dog på dag 2 pga hög fragmentering och granulering (stressade ägg), efterföljt av överstimulering. Andra gången i augusti med kort protokoll igen men annan medicin så fick vi 15 ägg, 7 befruktade och 6st dog på dag 3, sista blev en dålig blastis på 4BC, allt pga hög fragmentering igen. Ingen återföring nu heller. Läkarna misstänker äggkvalitén. Hade sen mkt ont i vänster äggstock som sen visat sig ha vuxit fast mot livmodern efter andra äggplocket pga en liten blödning. Blivit otaliga besök på gynakuten detta året av allehanda problem relaterat till IVFen. Nu genomgått IVF3 med långt protokoll, 16 blåsor och 11 ägg ut, 10 befruktade. Fick 2 st 2-dagars återförda i lördags, 1 vidareodlades men klarade sig inte till frysen.
Just nu så tacksam över att äntligen nått till ruvardagarna. Är på ruvardag 5 idag
. Testdag 17/12.
Har nu fått svar från RMC om denna tredje gången utveckling av embryona! Inte lika positivt som embryologen utryckte i lördags, men gissar att de bara ville inge oss mer hopp.
Dom 2 vi fick tillbaka var i likvärdigt fint skick iallafall oavsett
där de ser god potential till graviditet och barn.
På dag 2 - av de övriga 8 embryona - hade 3st totalfragmenterats grad 5 (trodde bara det fanns upp till 3, men man lär sig nytt hela tiden), 3 st avstannat i celldelningen och fragmenterats till grad 3, samt 1 uppvisade SER (smooth endoplasmic reticulum clusters - vet ännu inte vad det innebär, men det kan inte utvecklas till graviditet och barn uppgav dom iallafall).
Den sista delade sig till 4-cellig dag 2 men ojämnt och stora fragment, odlades vidare men fragmenterades mer och avstannade som tidig blastis på dag 5, cellfattig.
De och vi har fortsatt gott hopp till de två små återförda 
Ja, lät som att vi nu hade många fina. Men gläds ännu över de 2 fina vi fått åter
Ingen gång har vi fått ut några embryon med den kvalitén dom hade då. Bara hoppas det fortsätter så och inte fragmenterats i magen. Men chanserna var goda för fin frisk utveckling, så hoppas fortsatt för det
!
Insett i efterhand att på morgonen när embryona var 6 dagar gamla (ruvardag 4) så vaknade jag på morgonen av ett drag/sug i ljumskarna/magen. Tänkte då bara att det var ett symtom av progesteronet, men har inte hänt igen sen dess. Hoppas det var ett gott tecken.
Just nu försöker jag bara hitta en större bekväm BH till de växande brösten
De har vuxit var gång av progesteronet, men nu tagit längre tid än föregående gångerna så nu får man inte plats i de ordinarie BHarna 
Det är testdag på söndag nästa vecka, den 17/12, så 9 dagar kvar! Inne på ruvardag 6 idag, så embryona är 8 dagar gamla i magen nu.

Nej jag har haft det alla tre gångerna och de två första fick jag ju inga återföringar pga de dog, så vet att detta är pga progesteronet.
Spännande hur olika man reagerar!
Mathilda88: Ååh jag förstår att det inte var de besked ni ville ha såklart, men då känns det ju extra fint att de två fina 2-dagars embryona fått flytta in i din livmoder där de kommer att trivas mycket bättre än i labbet 🥰 Så otroligt spännande att testdagen närmar sig, redan nu på söndag! Kommer du att testa exakt den 17/12 eller tjuvtesta lite innan tror du? Håller tummarna så hårt så de gör ont! 
Nej men precis ❤️🙏 Bara det att vi fick ut två fina inger mer framtidshopp!
Min plan var att håll mig till på söndag vilket känts bra ❤️ , men jag hanterade cytostatikabehandlad pat inatt och var idag orolig om man kanske riskerat kontaminering i ngt av alla moment. Så för säkerhets skull tog jag ett tidigt test idag för att inte oroa mig för ev påverkam på söndag. Tog CB testa tidigt med text. Det var negativt 😭. Inte över förrän på söndag, litet hopp lever än, men oddsen blev tyvärr sämre..

Hej igen❤️
jag skrev i gruppen för någon månad sedan gällande hcg som sjönk vid bim och att jag varit med om det tidigare men fick då missfall. Dagen efter fick jag ökning på det digitala.
Jag hade bokat ett tidigt ultraljud när jag var 7+0 men inget hjärta hittades och visade sig att det slutat växa 5+6 💔
Dagen efter var jag på en second opinion där läkaren hittade en till hinnsäck. Dvs en tvillinggraviditet. Men troligtvis hade den andra slutat växa långt innan den ?första?. Var tillbaka till läkaren igår och MA bekräftades och första tabletten för avbrytandet av graviditeten.
Idag tog jag tabletterna jag fick med mig hem.
Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in i tråden.
Kort om oss är att jag är 26 och mannen 32. Jag har velat ha barn i många år och vi har försökt i ett år nu.
Tidigt missfall i september med blödning två dagar efter bim. Blev gravid igen i november vilket var en chock då det inte hänt något på 9-10 mån innan dess.
Jag har sett att en del av er kör med IVF? Gör alla det eller är det några som inte gör det?
Trevlig kväll ❤️

Önskar verkligen att 2024 ska bli ditt år utan de nederlag, hinder, sorg och smärta som 2023 innehållit, utan jag önskar av hela mitt hjärta att 2024 ska vara året då du äntligen blir mamma
Hoppas att du får ta hand om dig ordentligt nu här i juldagarna och att du hittar kraft och styrka - för det vet vi att du har - till ett nytt försök nästa år. Skickar mina största kramar!Mathilda88: Ååh men tack, så fint sagt! Hur långt har ni kommit i valet nu, lutar det åt någon specifik klinik eller vill ni kolla vidare? Måste vara svårt att välja, men jag hoppas att ni ska hitta en klinik som ni känner stort förtroende för. Hur långt har ni till Danmark ungefär, känns det görbart för er? En graviditet under 2024 får bli målet, sen om barnet föds redan i år eller nästa är kanske är för tidigt att sia om, men jag hoppas som sagt verkligen att du ska bli gravid så snart som möjligt 

När nu vi inte lyckades efter ett år så misstänkte vi båda hans sperma och diskuterade spermadonation kanske kunde komma behövas. Enligt svenska regler så var hans värden bra utom låg mängd, men den ökade på till normal framåt sommaren. Sen kan han ha haft max otur med att träffa två infertila kvinnor i rad, men vi måste utesluta saker innan vi vågar gå vidare och lägga de stora pengarna på äggdonation.
, men resten dog snabbare än gången före. Frågan är såklart - varför? Så får se hur det går denna gången!

Hej ! Är det några som kör IVF här?
Jag hoppar gärna in och delar med mig av vår krokiga story...
Har hållit på och försökt skaffa barn i 4 års tid. Det är evigheters evigheter, jag vet.
Tog först över ett år att bli gravid, har därefter haft 7 missfall... 4 bekräftade, två sena och 3 kemiska..
Helvetet på jorden, och man hittar inga fel förutm för få spermier..
Vid ett av de sena missfallen var barnet fullt friskt, bara ren otur, infektion..
Så nu står vi på ruta 0 igen.
Provade en ivfrunda som spårade ur totalt. För snabb äggmognad och när äggen skulle tas ut var inga ägg mogna (hela ivfen från sprutstart till ägguttag tog bara en vecka så är chockad fortfarande)..
Är det någon med liknande story här ute i djungeln?
Är det någon som har erfarenheter av flera missfall men inga egentliga fel ? Eller varför man inte får ut mogna ägg på IVF?