Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Fick besked i eftermiddag att ingen av våra kvarvarande embryon tyvärr klarade sig till frysen. Inte förvånad men såklart hade ett litet hopp grott.{#emotions_dlg.flower}
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-06 09:51:15 följande:
    Åh vad tråkigt Mathilda..Sa dom något om fragmentering osv? Var det bättre nu denna vändan? Känns som det?

Nu håller vi tummarna stenhårt fram till testdag <3. Hur går ruvartiden? Jag tyckte den var hemsk och bara sniglade sig fram, googlade som en galning varje dag "Symptom ruvardag 4, symptom ruvardag 5 osv..."
    Jag inväntar svar om hur de vidareodlade embryona utvecklades, men annars så var resultatet strax efter äggplocket mkt bättre denna gången ja! Hjärta 11 plockade, 10 befruktade, till dag 2 hade 3 st fallit bort pga hög fragmentering - men hade då fortfarande 6 st fina kvar! Fick åter 2 st och 4 som odlades vidare med förhoppning om att få blastisar till frysen (vilket inget klarade ju tyvärr). Vet dock inte vart den 10e tog vägen, hoppas få svar på det idag! Hjärta

Tack så mycket! Hjärta Jag är raka motsatsen haha. Flört Jag BARA njuter! Efter 2 misslyckade försök utan återföring och allt bara dör och man börjat ställa in sig på äggdonation för att man kanske aldrig skulle få ngt av kvalité på egna embryon - så att då plötsligt få tillbaka 2 fina och 4 som de hade hopp om att odla vidare på inger så mkt hopp för framtiden även om detta inte skulle gå vägen. Så just nu njuter jag bara fullt ut av att vara PUPO Hjärta och har ingen brådska att få ett ev negativt test och återgå till icke gravid. Så jag har just nu inga planer på att testa tidigt. Kanske får sug senare, men inte just nu. Dessutom kan jag inte leta symtom då jag - förutom att jag fortfarande har ont/är öm och svullen efter äggplocket och brukar så vara i mellan 1,5 - 2,5 veckor - så har jag även lika mkt biverkningar utav progesteronet denna gången som tidigare gånger - går ju inte att särskilja mellan symtom, biverkningar och efterhängande effekter av äggplocket.. Så blir bara till att chilla i båten Tungan uteHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Mathilda88
    MalinJ skrev 2023-12-06 13:17:19 följande:
    Gud vad spännande för er och äntligen fått en återföring! Håller alla tummar för att det går vägen för er nu ❤️
    Tack så hemskt mkt! Hjärta Ja mkt spännande Hjärta
  • Mathilda88

MalinJ: Hugaligen, en sväng till in om sjukhuset! Skönt att det backade tillbaka av sig själv iallafall Hjärta. Va rädd om dig och ta det lugnt. Nej låter klokt att avvakta med sex till efter en mens kommit. Med tanke på att du så nyligen fick en blödning invärtes pga överansträngning så låter det inte bra med sex just nu, med risk för att skapa nya blödningar innan det läkt ut helt. {#emotions_dlg.flower} Så länge man är öm eller ont så är det klokt att avstå. Men efter mensen låter det som att det borde vara fine igen om du mår bra! Hjärta Ush ja, att den levande hade max otur att hamna utanför och den andra som inte överlevde hamnade inuti.. Bättre lycka nästa gång! Hjärta

• Mathilda88
    MrsXy skrev 2023-12-06 19:28:28 följande:

Hur är "status" hos er alla här? Finns det någon sorts klassisk lista med antal års försök, ålder och sånt? Lite jobbigt, men ändå lite vad ska man säga.. gör att man inte känner sig ensammast på jorden.. 

Tror inte vi har en lista i just denna gruppen Glad
    Men själv började vi hösten 2021, efter ett år gick vi utredning och hittade manlig faktor med få men fina spermier (även ua DNA-fragmentering). Sambon fick inga barn med exet heller. Påbörjade IVF i våras med en smärtsam stimulering, 17 ägg ut varav 4 befruktade där alla embryona dog på dag 2 pga hög fragmentering och granulering (stressade ägg), efterföljt av överstimulering. Andra gången i augusti med kort protokoll igen men annan medicin så fick vi 15 ägg, 7 befruktade och 6st dog på dag 3, sista blev en dålig blastis på 4BC, allt pga hög fragmentering igen. Ingen återföring nu heller. Läkarna misstänker äggkvalitén. Hade sen mkt ont i vänster äggstock som sen visat sig ha vuxit fast mot livmodern efter andra äggplocket pga en liten blödning. Blivit otaliga besök på gynakuten detta året av allehanda problem relaterat till IVFen. Nu genomgått IVF3 med långt protokoll, 16 blåsor och 11 ägg ut, 10 befruktade. Fick 2 st 2-dagars återförda i lördags, 1 vidareodlades men klarade sig inte till frysen. 

Just nu så tacksam över att äntligen nått till ruvardagarna. Är på ruvardag 5 idag Hjärta. Testdag 17/12.

• Mathilda88

Har nu fått svar från RMC om denna tredje gången utveckling av embryona! Inte lika positivt som embryologen utryckte i lördags, men gissar att de bara ville inge oss mer hopp.
    Dom 2 vi fick tillbaka var i likvärdigt fint skick iallafall oavsett Hjärta där de ser god potential till graviditet och barn.

På dag 2 - av de övriga 8 embryona - hade 3st totalfragmenterats grad 5 (trodde bara det fanns upp till 3, men man lär sig nytt hela tiden), 3 st avstannat i celldelningen och fragmenterats till grad 3, samt 1 uppvisade SER (smooth endoplasmic reticulum clusters - vet ännu inte vad det innebär, men det kan inte utvecklas till graviditet och barn uppgav dom iallafall).

Den sista delade sig till 4-cellig dag 2 men ojämnt och stora fragment, odlades vidare men fragmenterades mer och avstannade som tidig blastis på dag 5, cellfattig. 

De och vi har fortsatt gott hopp till de två små återförda Hjärta

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-08 09:34:50 följande:
    Åh vad tråkigt att höra Matilda. Det som lät så lovande först. 

Men jaaa, du har ju två superfina embryon i dig <3 All tro till dom!! Tänker att era embryon kanske helt enkelt inte trivs och utvecklas som dom ska i lab-miljö utan föredrar din livmoder <3

Hur många dagar är det kvar till testdag nu? 

Ja, lät som att vi nu hade många fina. Men gläds ännu över de 2 fina vi fått åter Hjärta Ingen gång har vi fått ut några embryon med den kvalitén dom hade då. Bara hoppas det fortsätter så och inte fragmenterats i magen. Men chanserna var goda för fin frisk utveckling, så hoppas fortsatt för det Hjärta

Insett i efterhand att på morgonen när embryona var 6 dagar gamla (ruvardag 4) så vaknade jag på morgonen av ett drag/sug i ljumskarna/magen. Tänkte då bara att det var ett symtom av progesteronet, men har inte hänt igen sen dess. Hoppas det var ett gott tecken.Hjärta

Just nu försöker jag bara hitta en större bekväm BH till de växande brösten Cool De har vuxit var gång av progesteronet, men nu tagit längre tid än föregående gångerna så nu får man inte plats i de ordinarie BHarna Oskyldig

Det är testdag på söndag nästa vecka, den 17/12, så 9 dagar kvar! Inne på ruvardag 6 idag, så embryona är 8 dagar gamla i magen nu.

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-11 16:26:52 följande:
    Ja huvudsaken är ju att dom 2 du fått åter är fina <3 

Oj vad spännande, jag hade så mycket dag 2-3 (men jag satte ju in en blastocyst), det var typ mina enda symptom på hela tiden och det gick ju vägen :D Så håller tummarna att det är samma för dig. Växande bröst låter ju väldigt lovande med? Jag tror inte jag fått det av progestoron, bara extremt känsliga bröst :P 

Åh så spännande bara en vecka kvar <3
    Ja men precis Hjärta

Härligt att höra! {#emotions_dlg.flower} Nej jag har haft det alla tre gångerna och de två första fick jag ju inga återföringar pga de dog, så vet att detta är pga progesteronet. Hjärta  Spännande hur olika man reagerar!
    Ja fortfarande långt borta men motsägelsefullt nog också lite skönt att få fler dagar i sin ruvarbubbla..
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-12-13 11:45:03 följande:
     Hjärta  Mathilda88: Ååh jag förstår att det inte var de besked ni ville ha såklart, men då känns det ju extra fint att de två fina 2-dagars embryona fått flytta in i din livmoder där de kommer att trivas mycket bättre än i labbet 🥰 Så otroligt spännande att testdagen närmar sig, redan nu på söndag! Kommer du att testa exakt den 17/12 eller tjuvtesta lite innan tror du? Håller tummarna så hårt så de gör ont! Hjärta

Nej men precis ❤️🙏 Bara det att vi fick ut två fina inger mer framtidshopp! 

Min plan var att håll mig till på söndag vilket känts bra ❤️ , men jag hanterade cytostatikabehandlad pat inatt och var idag orolig om man kanske riskerat kontaminering i ngt av alla moment. Så för säkerhets skull tog jag ett tidigt test idag för att inte oroa mig för ev påverkam på söndag. Tog CB testa tidigt med text. Det var negativt 😭. Inte över förrän på söndag, litet hopp lever än, men oddsen blev tyvärr sämre..

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-12-14 08:43:46 följande:
    Åhh fattar att det känns nedslående men det är ju absolut inte kört, vissa är ju låghormonare också så att det inte syns på tidiga test. Tog du med morgonurin? Håller alla tummar inför söndag <3
    Ja jag bara håller alla tummar och tår för ett plus på söndag ändå 🙏 Har ju hört om andra som det blivit så för så bara önskar av hela sitt hjärta att få vara en av dom ❤️🙏❤️ Tack för peppen ❤️
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-12-15 15:47:09 följande:
    Ååh fina du, det gör så ont att se ett blankt test, och risken är såklart lite större när man testar tidigt eftersom vissa kan vara låghormonare eller att det av andra anledningar inte syns - utan att det för den skull behöver vara kört! Som du säger, hoppet lever än och jag håller alla tummar och tår för ett positivt besked på söndag! Hjärta
    Tack så mkt fina du 🙏❤️🙏. Ja jag är åter i min PUPO-bubbla och njuter. Lite ångest inför imorgon har börjat smyga på 😅. Så fokuserar på att njuta idag med.  ❤️
  • Mathilda88
    Parkblomman1 skrev 2023-12-15 20:19:51 följande:

Hej igen❤️

jag skrev i gruppen för någon månad sedan gällande hcg som sjönk vid bim och att jag varit med om det tidigare men fick då missfall. Dagen efter fick jag ökning på det digitala.

Jag hade bokat ett tidigt ultraljud när jag var 7+0 men inget hjärta hittades och visade sig att det slutat växa 5+6 💔

Dagen efter var jag på en second opinion där läkaren hittade en till hinnsäck. Dvs en tvillinggraviditet. Men troligtvis hade den andra slutat växa långt innan den ?första?. Var tillbaka till läkaren igår och MA bekräftades och första tabletten för avbrytandet av graviditeten.

Idag tog jag tabletterna jag fick med mig hem. 

Jag hoppas att det är okej att jag hoppar in i tråden.

Kort om oss är att jag är 26 och mannen 32. Jag har velat ha barn i många år och vi har försökt i ett år nu. 
    Tidigt missfall i september med blödning två dagar efter bim. Blev gravid igen i november vilket var en chock då det inte hänt något på 9-10 mån innan dess.

Jag har sett att en del av er kör med IVF? Gör alla det eller är det några som inte gör det?

Trevlig kväll ❤️

Välkommen tillbaka och beklagar sorgen ❤️❤️. Ja många här gör IVF då många försökt längre än ett år och då kan gå vidare med hjälp via IVF för att försöka lösa problematiken 🙏❤️
  • Mathilda88
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå med dom här två små fina ❤️
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-12-22 16:59:59 följande:
    Hjärta
    Mathilda88 skrev 2023-12-17 11:12:34 följande:
    Både vanligt gravtest (CB och RFSU) och testa tidigt (CB) var negativa idag 😭😭 Hade ändå så himla fin magkänsla att det skulle gå med dom här två små fina ❤️
    Mathilda88: Skriver även till dig i den här gruppen, men det är för att jag tänker på dig så mycket och hoppas att du får massor med kärlek och stöd efter det här oerhört tråkiga beskedet Hjärta Önskar verkligen att 2024 ska bli ditt år utan de nederlag, hinder, sorg och smärta som 2023 innehållit, utan jag önskar av hela mitt hjärta att 2024 ska vara året då du äntligen blir mamma Hjärta Hoppas att du får ta hand om dig ordentligt nu här i juldagarna och att du hittar kraft och styrka - för det vet vi att du har - till ett nytt försök nästa år. Skickar mina största kramar!

Tack så hemskt mycket finaste du ❤️ Snart är du mamma! Som tiden rullar på! Jag har väldigt små förhoppningar om att kunna få bli mamma i 2024, tar ju tid nu att komma igång med nytt ställe (så svårt att välja nu!! Ångest över att försöka hitta rätt. Sverige, Danmark??) men kanske lyckas så man kan få föda under 2025.. 
    God Jul och Gott Nytt År! ❤️❤️❤️ Stora bamsekramar!! 
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2024-01-09 10:41:18 följande:

Mathilda88: Ååh men tack, så fint sagt! Hur långt har ni kommit i valet nu, lutar det åt någon specifik klinik eller vill ni kolla vidare? Måste vara svårt att välja, men jag hoppas att ni ska hitta en klinik som ni känner stort förtroende för. Hur långt har ni till Danmark ungefär, känns det görbart för er? En graviditet under 2024 får bli målet, sen om barnet föds redan i år eller nästa är kanske är för tidigt att sia om, men jag hoppas som sagt verkligen att du ska bli gravid så snart som möjligt Hjärta

HjärtaHjärta
    I söndags var jag på Sellmers och träffade läkaren - vi skulle varit där båda två men sambon blev sjuk i hög feber på lördags morgonen för första gången under våra 2,5 år ihop (inte ens när jag varit förkyld x många eller haft covid så har han insjuknat). Så vår romantiska Köpenhamn-helg blev sjukstuga för honom och ensamtripp för mig. 

Även läkaren sa att det var synd att inte sambon var med då dr kände att mkt troligen kunde komma röra just honom. Kom i efterhand på att jag kunde ha haft honom med över telefon. Lätt att vara efterklok.

Men fick ett väldigt gott intryck av Sellmers, de såg saker i ex spermaanalyserna som inte var bra i deras ögon men bra i Sverige... Som DNA-fragmenteringen på 19% - i Sverige är 25% ok medan i Danmark vill de ha under 15%. Sen ska tydligen ICSI göra att man kommer runt det och det har vi ju haft i Sverige alla tre försöken så. Men även att morfologin liggen på 4% vilket är gränsen för dåligt värde - vilket de i Sverige hela tiden har sagt att det såg bra ut. Sellmers tror också i första hand på manlig faktor, men kan såklart inte utesluta äggfaktor än. De hade helt annat förslag än de andra klinikerna - Långt protokoll med tanke på hur fin mognadsgrad jag fick på det, sen VUL  innan uppstart av stimulering. Sen köra med Fostimon 150 och Menopur 75.
    Har dålig koll på Fostimon! Man pratar mest om Gonal-F och Menopur. Kan var att dosen kan komma behöva sänkas, men han ville börja där. Split 50/50 med spermadonator och sambons sperma för att se om det blir ngn skillnad eller ej. ICSI och i samband med befruktningen tillsätta calcium-jon då de sett god effekt av det i en del fall liknande vårt. Han såg dock inget behov eller anledning till karyotypning. 

Vad som också var nytt var att han föreslog TESA! Just pga graden av DNA-fragmentering så var hans förslag att göra TESA och då få ut mkt friskare spermier som ej erhållit fragmentering under själva utlösningen.

På mötet i söndags var jag på cykeldag 20, De startar sina långa protokoll på cykeldag 21. Så fick erbjudandet att om vi ville köra på deras förslag så kunde jag få börja med nässprayen redan nästa dag! Annars vänta en cykel. 
    Åkte hem och pratade igenom med sambon. Vi kände båda att detta känns bra, att vi verkligen ger allt detta försöket och hoppas få mer svart på vitt var problemet ligger samtidigt som vi optimerar omständigheterna. Blir det likvärdigt dåligt resultat på alla embryon med respektives sperma så vet vi att det är äggen och då blir äggdonation nästa steg. Så vi mailade tillbaka och sa Ja! Så jag har tagit nässpray sedan måndag morgon nu. Hade kvar från senaste omgången i Malmö tacksamt nog. Så 23/1 blir det första VULet och gissningsvis äggplock första helgen i februari beroende på hur allt utvecklar sig! 

Letar just nu för fullt efter gynklinik som kan tänka sig att översätta danska recept, men änsålänge har det varit dåligt resultat. Tror jag fått närmare 15 Nej och 1 Ja - men den kliniken var fullbokad tom 1 februari.

Har mindre än 1,5h till Köpenhamn, så fungerar bra! Planerar köra till Malmö vilket tar 45 min, sen ta tåget över och hoppa av på andra hållplatsen - så är man direkt på plats! Supersmidigt. 

Tack så hemskt mkt HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2024-01-10 09:32:28 följande:
    Åh vad glad jag blir att läsa att ni redan är igång igen Mathilda! Låter ju som att denna klinik verkar vilja hitta lite alternativa vägar och inte bara "kör bara på med fler äggplock så kommer det nog lösa sig till slut". 

Om jag inte missminner mig har du hela tiden haft en känsla för att din sambos spermier kan varit boven i dramat? Men att det blivit bortviftat? Gav inte du EXAKT det här förslaget att testa både med donerade och hans egna men fick det helt avfärdat?? Låter ju som att ni kommit till helt rätt klinik nu!!!

Segt att behöva åka till ett annat land, men tur i oturen att ni bor i Skåne så att ni inte har så fasligt långt ändå, är ju som att åka inom Sverige ju :) 

En fråga från en som inte har stenkoll på alla termer, TESA - vad är det? Är det när man tar ut spermier direkt från pungen och inte via utlösning?

Helt galet att ni redan är igång med nässprayen, skönt när det går undan och slippa massa väntetid! Hoppas den nya medicinen ger ytterligare lite bättre resultat, du fick ju verkligen en förbättring med det långa protokollet senast jämfört med det korta!
    Ja det stämmer, och svårt att få bort misstanken så länge det inte uteslutits. När han var drygt 25 år så försökte han och exfrun få barn, men de hade svårt och fick flertalet missfall under kommande år, innan det sen slutade fungera efter ett utomkved och akut op. Så en enormt tuff tid för de båda. GråterHjärta När nu vi inte lyckades efter ett år så misstänkte vi båda hans sperma och diskuterade spermadonation kanske kunde komma behövas. Enligt svenska regler så var hans värden bra utom låg mängd, men den ökade på till normal framåt sommaren. Sen kan han ha haft max otur med att träffa två infertila kvinnor i rad, men vi måste utesluta saker innan vi vågar gå vidare och lägga de stora pengarna på äggdonation.

Exakt så, du minns helt rätt! Vår misstanke har hela tiden viftats bort, även vårt förslag till sista försöket om 50/50 split av hans och en donators sperma för att utesluta det problemet viftades bort. Ja så tacksamt att inte nog med att de vill testa det, utan även att de föreslog det och inte jag! Har upplevt det från alla utom en av de danska klinikerna. Så känns så skönt! Så känner stort förtroende generellt för Danmarks IVF-kliniker som direkt var öppna för det.
    Danmark verkar inte ha krav på psykosocial utredning för att få ta emot från donator? Har inte fått till oss att vi behöver göra en sådan i all fall. Så slipper vänta på det utan kan köra på direkt. Hjärta 

Ja tur i oturen att bo i Skåne, så min plan är att ta tåget över till kliniken för alla undersökningar. Kommer ta drygt 1-1,5h att ta sig hemifrån och dit. 

Ja precis, TESA är att lägga lokalbedövning och med liten nål dra ut spermierna direkt ur en testikel istället för att ha en vanlig utlösning - som i vårat fall kan ge ökad mängd fragmenterade spermier som vi vill komma runt bla. 

Ja helt fantastiskt! Började ställa in mig på att få invänta en cykel då tiden tickar iväg så snabbt, så är glad att vi kommit igång! 
    Ja både förbättring och försämring! Väldigt snurriga resultat från gång till gång. Fick färre men mkt bättre mognadsgrad ja, samt två fina embryon Hjärta, men resten dog snabbare än gången före. Frågan är såklart - varför? Så får se hur det går denna gången!
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2024-01-15 08:29:44 följande:
    Ja, men det känns så himla typiskt att det mesta ska läggas på kvinnan och mannen inte ska utredas mer än 1 spermaprov...Vad jobbigt för sambon att ha detta i två relationer, kan tänka mig att han lägger mycket på sig själv nu? Män känns som att dom är så väldigt känsliga när det ev gäller dom, min sambo hade ju ett "dåligt" spermaprov i början och tyckte det var så jäkla jobbigt... 

Skönt att dom föreslog det, känns som dom ligger lite mer på då och inte bara vill köra på samma gamla vanliga. Är det stor prisskillnad på klinikerna i danmark mot sverige? SKönt att ni har såpass bra förtroende för dom, det är ju värt sin vikt i guld <3 

Hur går det till med donatorsperma, får man reda på sen när man stoppar in ägget om det är ägg med din sambos spermier eller om det är med donatorns? Och får ni välja donator och får lite bakgrund på den som donerar eller blir man tilldelad en?

Spännande med TESA, man har ju hört om det tidigare att det lyckas hjälpa personer med väldigt låg mängd spermier. 

Hur länge ska du köra nedregleringen nu? Det är några v du kör nässprayen?
    Ja men visst är det! Man har ju hört om dom som har fått till sig att det är fel på äggen, men när de provade donation så fick det topp-embryon. Så känns spännande. Sen tror jag dock att jag iallafall har delvis försämrade ägg med tanke på att de har hittat några mjuka och granulerade ägg vid 2 av 3 plock. Men har stor tilltro till att era bör vara bra! Att de inte fäster brukar ju bero på att man antingen behöver fler återföringar eller att miljön i livmodern behöver ses över. Heja er! Hjärta

Ja känns toppen att köra ngt helt annorlunda. Kunna utvärdera. Deras priser i grunden är delvis kanske ngt lägre eller likvärdigt, men vissa saker är dyrare och ICSI ingår inte så som i Sverige. Så ett försök kostar 25 000 dkk, sen tillkommer ICSI, TESA, Calciumjon och donation, vilket landar på 45 000 dkk. Det blir med nuvarande valutakursen nästan 70 000 kr. För ett försök. Nästan vad ett 3-pack i Sverige går på. Så blir det att man kommer fram till att det är flera plock som behövs så får vi återgå till Sverige. Men vi ser hur detta går! 

Vi har själva valt donatorn ut ifrån deras spermabank som de har tillgång till. Vi har valt en som liknar sambon sett till ögon- och hårfärg, längd samt kaukasisk. Man kan få mer info om man väljer en öppen donator, men det avstod vi.  
    Ja man få veta innan embryona återförs. De kommer ta den bästa åter oavsett vems. Så bara hoppas på att där kommer finnas något att återföra Hjärta 

Ja ska bli spännande med TESA. Nu har vi normal mängd (iallafall muntligt sagt från en embryolog efter andra plocket, inga anteckningar om det), men hoppas kunna komma runt ex fragmenteringen som kan uppstår vid utlösningen så vi kan få de absolut bästa. 

Ja precis, jag kör nedreglering i 2 veckor fram tom 22/1, sen dossänkning av Synarelan i samband med att stimuleringen drar igång 23/1. {#emotions_dlg.flower}
  • Mathilda88
    MrsXy skrev 2024-01-24 12:22:31 följande:

Hej ! Är det några som kör IVF här?
    Jag hoppar gärna in och delar med mig av vår krokiga story... 
    Har hållit på och försökt skaffa barn i 4 års tid. Det är evigheters evigheter, jag vet. 
    Tog först över ett år att bli gravid, har därefter haft 7 missfall... 4 bekräftade, två sena och 3 kemiska.. 
    Helvetet på jorden, och man hittar inga fel förutm för få spermier.. 
    Vid ett av de sena missfallen var barnet fullt friskt, bara ren otur, infektion.. 
    Så nu står vi på ruta 0 igen.
    Provade en ivfrunda som spårade ur totalt. För snabb äggmognad och när äggen skulle tas ut var inga ägg mogna (hela ivfen från sprutstart till ägguttag tog bara en vecka så är chockad fortfarande)..
    Är det någon med liknande story här ute i djungeln? 
    Är det någon som har erfarenheter av flera missfall men inga egentliga fel ? Eller varför man inte får ut mogna ägg på IVF? 

Hur har det gått för er? Låter fruktansvärt tufft er resa bara fram till i januari Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet