Vickan31 skrev 2023-09-19 12:06:01 följande:
Ja ibland undrar man hur ofta de här försöken ska krocka, har ju inte fått göra någon ny återföring sedan maj trots två embryon som bara väntar i frysen, men förhoppningsvis snart då, ska inte ge upp hoppet

Tack för att du hoppas för min skull, det stämmer att jag ska börja testa på CD10 vilket är nu på fredag och det är även då jag ska få göra ett ultraljud så det blir spännande

Ja det hade varit så himla bra att få Ovitrelle-sprutan då efter ultraljudet på fredag, men om inte så får vi bara hålla tummarna att ägglossningen kommer en dag sent och inte CD14 som den ofta brukar 😅
Ja alltså jag tror att jag förstår precis dina tankar inför testdagen, och jag läste det du skrev om att du är orolig för att du inte känner några symptom men som vi fått se så många gånger här på familjeliv så är det många som plussar naturligt eller med IVF utan att de märker av några tidiga symptom innan plusset! Pratade med min kompis som har två barn via IVF och hon sa att hon inte kände av några symptom innan hon plussade med någon av dem, så jag är övertygad om att hoppet lever för fullt för ditt lilla embryo där inne 🥰
Var det idag du skulle få svar om hur många det blev till frysen? Håller tummarna så hårt för ett bra resultat, och om du inte kan vänta på brevet längre så ring dem och fråga
Håller med om tacksamheten för den här gruppen och att det är så fint med allt engagemang från @Noelani!

Så segt...Men nu är det så nära inom räckhåll. Nu måste det ju bara gå vägen efter allt krångel med tänker man <3
Hoppas du kommer in här under eftermiddagen och berättar hur ultraljudet gick :D
Ja man blir så fruktansvärt nojig när man inte känner av några symptom, men som du säger det är ju så extremt tidigt - tror snarare kanske folk som har massa symptom överdriver lite eller verkligen letar letar..Vi har fått svaret nu och vi fick 3 st till frysen, känns så himla skönt, var som en tyngd som lättade från axlarna. På fyra försök bara måste det ju gå tänker jag <3 Var så bombsäker på att inget skulle klara sig så är så otroligt lättad!
Mathilda88 skrev 2023-09-21 18:11:03 följande:
Nej som du säger, man kan aldrig vara riktigt förberedd. Trodde ändå att jag skulle kunna hantera det bättre denna gången, initialt gjorde jag ju också det, men sen överraskade sorgen mig med att hänga i så mkt längre. Ett tag var jag frustrerad på sorgen - ville gå vidare och leva ett liv och inte bara sörja det jag inte hade, men själen behövde mer tid..
Tack, ja känns så fyrkantigt inom landstinget, hur svårt kan det vara? Hoppas vi slipper gå vidare till privat och att vi lyckas nu på tredje försöket 🙏❤️. Ja förändringen inger hopp 🙏. Tillskotten har jag redan tagit i fyra månader nu så tveksam till om de kan gör så mycket mer. Men hoppas såklart.
Ja, med ett positivt facit i handen redan så hade man kunnat andas, slappna av och invänta det, men allt är ju bara osäkert. Okej, så fint att höra att det gick för dom då trots allt ❤️❤️🙏
Ja flera gånger som man inte känner att de lyssnar på en. Förstår att de har regler och erfarenhet, men ibland känns det alldeles för stelt och begränsat när möjligheter finns.
Tack så hemskt mycket ❤️❤️ Kommer behöva alla tummar och tår man kan till detta sista försök?
Åh fina du, jag känner mig nästan "dum" nu att vi fick flera till frysen. Hoppas så att nästa försök ska gå vägen för er..Men nu levlar dom upp och förhoppningsvis får du tillbaka ett redan dag 2 och sen några stycken till frysen. Skillnaden mellan gång 1 och gång 2 var ju verkligen markant så till gång 3 kan det väl bara gå ännu bättre <3