Vickan31 skrev 2023-11-06 16:20:04 följande:
Jag förstår verkligen det, och tack! 🥰 Nära till UL nu, det är redan imorgon bitti, så jag hoppas att jag kan få logga in här och ge er goda nyheter efteråt. Ja efter KUB borde ni absolut kunna andas ut ytterligare lite mer, och vad roligt och stort att få berätta för familjen då! 😍 Vilken vecka kommer du att vara i då vid KUB, typ vecka 12?
Ja vi har berättat för närmsta familjen och de vänner som visste om att vi gjorde IVF, men det finns många nära och kära som inte vet än och som jag ser fram emot att få berätta för efter KUB då vi kanske känner oss lite mer säkra på att det här kan gå vägen tänker jag 😊
Ja jag försöker tänka att risken för MA kanske är lite mindre om man mår illa och känner de här symptomen, men det är såklart ingen garanti alls. Tycker att det låter skönt att du slipper illamående, hehe, men förstår absolut vad du menar 😊 Ja jag är så sjukt trött, nästan så man knappt orkar med att jobba heldagar som jag skrev till Malin här ovanför, men det står i gravidapparna osv att energin brukar kunna bli bättre igen i andra trimestern. Så bra att ni ska få titta till bebisen snart för KUB, eller det kanske är några veckor kvar?

Vickan31 skrev 2023-11-07 10:24:12 följande:
Idag fick vi bekräftat att det verkligen är någon där inne, på riktigt
Läkaren visade oss den lilla som såg perfekt ut i storlek (7+6, och enligt min app 7+5 så det stämmer ju bra) med fina hjärtslag. Det kändes både overkligt och samtidigt så stort så jag fällde några glädjetårar där i gynstolen.
Det är såklart inga garantier ännu, men läkaren sa att eftersom man kunde se hjärtslag nu så minskar missfallsrisken avsevärt. Tänk, att efter alla dessa år, få se vårt lilla barns hjärtslag - det är en känsla som jag hoppas att ni alla ska få uppleva snart och jag är så glad att vi alla peppat varandra att inte ge upp, hur tung och svår vägen än känts ibland 
Men alltså WOW stort stort grattis <3 en milstolpe!! Ja dom sa samma till oss att missfallsrisken minskar betydligt när man sett hjärta slå i v8!
När vi gör KUB kommer jag vara i v 12+5 :) Men jag börjar bli så nojig igen så vi funderar på att boka ett privat ultraljud nästa v, egentligen skulle jag kunna hålla mig, men min mamma och bror fyller år och ska ha kalas helgen innan KUB, och vore så himla kul att få berätta då. Typ skriva "Grattis mormor" på presenten eller något, men då vill man ju inte ha berättat och sen två dagar senare få tråkiga besked på KUB. Nu får man ju hoppas att allt verkligen ser bra ut, och jag har ju inte haft några blödningar eller så, men tror att det är
p.ga allt man har i bagaget, att man tänker "nä det måste vara något fel", man har lite svårt att ta in att man faktiskt är gravid och inte håller på och kämpar längre...
Men ååhh vad segt att du är så trött, antar du inte tagit blodprover än? Samma tips som till Malin, hört att sideral ska vara väldigt snäll mot magen, låter ju som att du med har lite låga blodvärden om du är så trött <3 . Jag är ju så väldigt skonad att må precis som vanligt i princip, nu börjar det dock spänna och dra lite i magen mot ljumskarna, så man får hoppas att det är ett bra tecken att något växer där inne!
Ja så glad för all pepp man fått här inne, och så fantastiskt att flera blev gravida ungefär samtidigt!!