• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • MalinJ

Vickan Ja jag kan inte säga så mycket eftersom jag bara har en halv graf och följa från förra månaden.

Ja det låter verkligen lurt, om din kan hålla sig hög hela vägen fram till mens så blir det jobbigt för då tror man ju såklart att det är för annat.

Jag börjar typ tro det själv om min, gjorde ett test nu på eftermiddagen för jag kunde inte låta bli, men det var negativt. och såhär tidigt tror jag inte att jag skulle se något heller.

Haft lite känningar idag, nu på eftermiddagen. Stickningar lr något på vänster sida. Lite lite flytningar nu sist när jag var på toa men inte mycket. 

Jag vet inte, efter det som hände i förrgår så blir man ju hoppfull men ändå tveksam. 

• Melsson

Åh Malin du ligger fortfarande högt, gud så spännande :D När det är en vecka innan BIM blir man ju på riktigt knäpp med att känna av alla symptom med..Pratar du mycket med din partner om symptom osv? Min sambo pratar jag aldrig med om just sånt (han tkr inte man ska överanalysera bla bla), dom skulle ju bara veta hur mkt tankeverksamhet detta tar haha :P 

Vickan, åhh ja då var nog inte mitt positivt, igår tog jag ett som var svagare? det var lite skumt, ska ta ett idag med (CD14) och hoppas på att det är starkt..Smart att lägga dom brevid varandra som du gjort, vilken app är det? :D 

• MalinJ
    Melsson skrev 2023-01-04 09:59:49 följande:

Åh Malin du ligger fortfarande högt, gud så spännande :D När det är en vecka innan BIM blir man ju på riktigt knäpp med att känna av alla symptom med..Pratar du mycket med din partner om symptom osv? Min sambo pratar jag aldrig med om just sånt (han tkr inte man ska överanalysera bla bla), dom skulle ju bara veta hur mkt tankeverksamhet detta tar haha :P 

Vickan, åhh ja då var nog inte mitt positivt, igår tog jag ett som var svagare? det var lite skumt, ska ta ett idag med (CD14) och hoppas på att det är starkt..Smart att lägga dom brevid varandra som du gjort, vilken app är det? :D 

Haha ja jag gör det, men vet inte om det är bra eller dåligt faktiskt. Hela morgonen har jag haft en ja molande värk på vänster sida men inte direkt värk heller men något som händer där.

Känns även som att jag ska få min mens stup i ett, som ett lock/tryck för ner liksom. Men den borde inte komma än för min mens håller sig alltid och sen ligger tempen på tok för högt. 

Nej jag pratar inte med min sambo om sånt här han tycker precis som din, han säger händer det så händer det 🙈🤣

Men ja, för oss blir det verkligen påverkat och som nu med min höga temp så blir man otroligt hoppfull och jag försöker att inte tänka så mycket på det men ah. Sen blir det som molande värken i magen och så går hjärnan igång.

Tog ett testa tidigt idag, inte direkt på morgonen och en stund så tyckte jag mig se något mer på andra sidan men sen blev det total blankt så mjaaaa? +10 idag, känns som det inte är min tur denna gången heller :( 

• Vickan31
    MalinJ skrev 2023-01-03 17:30:50 följande:

Vickan Ja jag kan inte säga så mycket eftersom jag bara har en halv graf och följa från förra månaden.

Ja det låter verkligen lurt, om din kan hålla sig hög hela vägen fram till mens så blir det jobbigt för då tror man ju såklart att det är för annat.

Jag börjar typ tro det själv om min, gjorde ett test nu på eftermiddagen för jag kunde inte låta bli, men det var negativt. och såhär tidigt tror jag inte att jag skulle se något heller.

Haft lite känningar idag, nu på eftermiddagen. Stickningar lr något på vänster sida. Lite lite flytningar nu sist när jag var på toa men inte mycket. 

Jag vet inte, efter det som hände i förrgår så blir man ju hoppfull men ändå tveksam. 

Vilken fin graf, det känns ju positiv att din temp fortsätter att hålla sig hög! :) Att tester var negativt behöver ju absolut inte betyda att det är sanning, dels eftersom det är ganska tidigt och dels eftersom du inte tog det med morgonurin. Så hoppet lever än <3 Lurigt det där med stickningar, vad det är exakt som det sticker i, om du förstår min fråga? Äggstock, äggledare, livmoder (vet knappt vart saker sitter, haha) eller något helt annat, gud vad jag önskar att man hade fått lära sig lite mer om sånt här så att man inte skulle behöva gissa så mycket xD 

Här kommer dagens graf:
  • Melsson

då är våra sambos lika med andra ord Malin haha. men hur ska man inte kunna överanalysera allt liksom. Och jag håller med Vickan, kan vara alldeles för tidigt så deppa inte ihop! Grafen ser ju fin ut. jag har flera kompisar som fått Neg innan BIM och sen efter fått positivt. du kanske egentligen ska hålla dig från att testa fram till BIM? Även om det är sjuuuukt svårt hehe. 

Din graf ser ju också ut att bara gå uppåt Vickan? Känner du något i övrigt eller är det menssymptom? Man blir ju tokig när man googlar med för många mens-symptom kan ju även vara gravid symptom haha. 

Själv blir jag inte riktigt klok på vad som sker denna månad, både igår och idag har jag fått såhär svaga test? Mitt test för 3 dagar sedan var ju mkt starkare? Kanske fick en väldigt tidig ÄL denna månad? Segt för då fick vi kanske inte riktigt till det ordentligt??

• Vickan31
    Melsson skrev 2023-01-04 09:59:49 följande:

Melsson skrev 2023-01-04 13:15:07 följande:

Din graf ser ju också ut att bara gå uppåt Vickan? Känner du något i övrigt eller är det menssymptom? Man blir ju tokig när man googlar med för många mens-symptom kan ju även vara gravid symptom haha. 

Själv blir jag inte riktigt klok på vad som sker denna månad, både igår och idag har jag fått såhär svaga test? Mitt test för 3 dagar sedan var ju mkt starkare? Kanske fick en väldigt tidig ÄL denna månad? Segt för då fick vi kanske inte riktigt till det ordentligt??

Vilken cykeldag brukar du oftast få ÄL? Ibland när testen är ganska starka brukar jag försöka ta två test samma dag för att inte missa peaken, men brukar du ha ganska regelbunden cykel så låter det ju som att ÄL inte borde ha skett då när testet var starkare jämfört med de senaste dagarna? Jag tror att de kan gå lite upp och ner beroende på hur tätt man tar dem, när på dagen, hur mycket man har druckit etc. Så om jag var du skulle jag fortsätta testa några dagar till och se om ni orkar få till fler försök, för det finns fortfarande en chans att ÄL inte varit och att du får starkare test antingen senare idag eller kanske imorgon :)

Jag använder appen Premom för ÄL-testerna, då fotar man av testerna och så berättar appen när det är positivt så behöver man inte tolka strecken själv :) 

Ja det känns såklart bra att tempen är lite högre nu, men jag är livrädd varje morgon för att den ska sjunka xD Jag känner inga symptom alls just nu, men jag tänker att lite närmare lördag borde jag kanske känna om mensen är på väg. Haha ja det är så sjukt jobbigt att symptomen är typ samma! Min syrra plussade igår och hon sa att hon kände mer eller mindre som inför mens, men fick ett plus istället. Hon har redan ett barn som hon plussade på första försöket med, och nu den här gången tog det bara tre försök, så jag känner mig ju lite bitter över att det tar sån otroligt lång tid för mig, samtidigt som jag är glad för hennes skull att hon inte ska behöva vänta och kämpa så här länge. 
  • MalinJ

Tack båda två, vi får se vad som händer helt enkelt här. Mitt var inte super starkt när jag testade på bim då jag plussade så det kan säkert vara för tidigt för mig då.

Men wow Vickan det måste båda gott för dig! Din graf vill jag ha! 

Instämmer med Melsson, känt något? Testat nögot? 

• Melsson

Smart med en app som kan tolka sånt. Men ska göra som du säger och testa igen idag lite senare:) Blir lite rädd att jag inte kommer ägglossa denna månad, har ju blivit lite väl mkt god mat och dryck som kan ha påverkat. Jag är på CD 14 idag och brukar få glad gubbe CD14 eller CD15. 

blir ju alltid lite dubbelt sånt där, såklart du blir glad för din syrras skull men man blir ju så ledsen över sin egen situation när man får reda på närståendes graviditeter. Jag fick reda på att den sista av mina vänner som inte har barn är gravid förra veckan, satt i bilen och grät efteråt. Inte för att man missunnar någon annan, men man undrar ju bara när det ska hända en själv <3 

Men vem vet Vickan, fortsätter din graf sådär så kanske det är du som får berätta en glad nyhet för din syrra snart <3 

MalinJ du får hålla ut till helgen och testa igen :D

• MalinJ

Men gud, missat ditt långa meddelande Vickan, åh vad jobbigt med beskedet för din syster, ett roligt sådant såklart men förstår din känsla Fullkomligt.

Men som melsson sa, med din graf så kanske det är din tur snart. Tycker den ser så himla lovande ut!

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet