Melsson skrev 2023-01-04 09:59:49 följande:
Vickan, åhh ja då var nog inte mitt positivt, igår tog jag ett som var svagare? det var lite skumt, ska ta ett idag med (CD14) och hoppas på att det är starkt..Smart att lägga dom brevid varandra som du gjort, vilken app är det? :D
Melsson skrev 2023-01-04 13:15:07 följande:
Din graf ser ju också ut att bara gå uppåt Vickan? Känner du något i övrigt eller är det menssymptom? Man blir ju tokig när man googlar med för många mens-symptom kan ju även vara gravid symptom haha.
Själv blir jag inte riktigt klok på vad som sker denna månad, både igår och idag har jag fått såhär svaga test? Mitt test för 3 dagar sedan var ju mkt starkare? Kanske fick en väldigt tidig ÄL denna månad? Segt för då fick vi kanske inte riktigt till det ordentligt??
Vilken cykeldag brukar du oftast få ÄL? Ibland när testen är ganska starka brukar jag försöka ta två test samma dag för att inte missa peaken, men brukar du ha ganska regelbunden cykel så låter det ju som att ÄL inte borde ha skett då när testet var starkare jämfört med de senaste dagarna? Jag tror att de kan gå lite upp och ner beroende på hur tätt man tar dem, när på dagen, hur mycket man har druckit etc. Så om jag var du skulle jag fortsätta testa några dagar till och se om ni orkar få till fler försök, för det finns fortfarande en chans att ÄL inte varit och att du får starkare test antingen senare idag eller kanske imorgon :)
Jag använder appen Premom för ÄL-testerna, då fotar man av testerna och så berättar appen när det är positivt så behöver man inte tolka strecken själv :)
Ja det känns såklart bra att tempen är lite högre nu, men jag är livrädd varje morgon för att den ska sjunka xD Jag känner inga symptom alls just nu, men jag tänker att lite närmare lördag borde jag kanske känna om mensen är på väg. Haha ja det är så sjukt jobbigt att symptomen är typ samma! Min syrra plussade igår och hon sa att hon kände mer eller mindre som inför mens, men fick ett plus istället. Hon har redan ett barn som hon plussade på första försöket med, och nu den här gången tog det bara tre försök, så jag känner mig ju lite bitter över att det tar sån otroligt lång tid för mig, samtidigt som jag är glad för hennes skull att hon inte ska behöva vänta och kämpa så här länge.