Vi som försökt en längre tid - första barnet
@Teriz Åh vad skönt med en update från dig hur allt har gått. Så himla skönt att allt såg bra ut på VUL? Även om det såklart var tråkigt att hon kunde se att mensen var på G så är det ju toppenbra att allt såg bra ut med äggstockar, ägg och livmodern. Så skönt att cystan försvunnit!! Hur funkar sånt, är det att den bara spricker?
Trombyl har man ju hört talas om att vissa får under graviditeten men har aldrig riktigt förstått varför :P Kanske du vet @Mathilda som är sjuksköterska?
Bara en lång väntan nu då på blodproverna!
Ja heja heja!!
@MalinJ jag håller med Matilda, på dom bara! Ibland lönar det sig att ligga på och vara lite jobbig.
Ja cystan (låter ju så mkt mer hemskt än vad de kan va) är väl en blåsa? och innuti är ett ägg så vi ÄL ska de spricka och släppa ägget men ibland gör den inte de. Då växer blåsan och sitter kvar och bildar vätska i sig. Hon sa att vissa kan få ont när den går sönder. Men det är ganska vanligt och ofarligt och man vet oftast inte om att man fått det Men viktigt att kolla upp om det syns på VUL. Och min hade då försvunnit / sjunkit ihop så det var toppen!
Jag är inte helt 100% säker men får väl mer info om jag får trombyl. Uppfatta att det är blodförtunnande och hjälper mot blodproppar. Och att det kan vara det som gör att kroppen inte vill behålla graviditeten. därav alla missfall. Dock har jag aldrig upplevt något problem med att blöda mkt eller har inga blodproppar i släkten så ja vi får se va blodprovet säger haha.
Tyvärr kom mensen idag på BIM som vanligt, så jag skickade ett meddelande på 1177 om att få boka in spolningen (eftersom telefontiden bara var kl 7.30-9.30 på fredagar lustigt nog) och de skickade nästan på en gång en bokning att jag ska få göra spolningen nu på torsdag! Konstig sak att vara glad för, men det känns faktiskt superbra att få göra den här spolningen och få besked om hur det faktiskt ser ut med äggledarna (eftersom jag vet att åtminstone en är blockerad sedan tidigare) 
Tycker absolut att du ska ringa och vara på dem lite om att få en kallelse, ibland hjälper det att tjata även om man ju tycker att man inte ska behöva göra det.