• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • MalinJ
    Teriz skrev 2023-03-16 07:33:51 följande:
    Haha va komiskt med den förra graviditeten i maj. Då skulle december vara perfekt 🥰 När har du bim? 
    Jag har bim 28/3 

Eller hur, då trodde jag verkligen det var menat eftersom det hade blivit tripp trapp trull, verkligen i ålderns skillnad med eftersom jag är äldre än min sambo också. 

Oj när har jag bim, lär kolla? Den 4e såg det ut som, så det är ett tag kvar. Min äl bör bli lördag/söndag.
    Haft Hög två dagar nu med testerna, börjar känna lite älsmärtor också. 

Gud vad jag hoppas för oss alla nu!
    I andra tråden jag hänger är det 3 som plussat nu. Så glad för deras skull men fy vad jag själv blir ledsen inombords 😭

• Melsson

@AllgoodnamesRgone Åh jag förstår, ni får suga lite på den karamellen - men tycker han inte du ska berätta för någon heller då eller är det bara hans familj/kompisar etc? Killar känns ju överlag som dom aldrig vill berätta något för nån typ, medan en annan har ett så stort behov av att ventilera allt :P. Det är ju väldigt känsligt det här med "att inte kunna få barn" men samtidigt har jag märkt att är man själv öppen så öppnar andra sig också och delar med sig, det är många som man tror haft det lätt men som också kämpat osv. Sen behöver man ju inte dela med sig till alla man känner, men tror det är bra att få ventilera och berätta för någon iaf <3

@Teriz håller tummarna att dom ringer med ett besked när som helst nu! Vad skönt med en ÄL utan stress och press (men såklart bra att ni ändå fick till det hehe). Som du säger bara den låååååånga väntan på BIM nu då ;)

@MalinJ vad glad jag blir att höra att du är taggad på ÄL :D Blir ju perfekt att din syster åker hem på fre då har ni ju tid i helgen för lite mys hihi. 

Och förstår dig med det där stinget i magen när andra plussar, man vill ju så gärna bara att det ska få hända en själv....

• Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-16 07:48:36 följande:

Eller hur, då trodde jag verkligen det var menat eftersom det hade blivit tripp trapp trull, verkligen i ålderns skillnad med eftersom jag är äldre än min sambo också. 

Oj när har jag bim, lär kolla? Den 4e såg det ut som, så det är ett tag kvar. Min äl bör bli lördag/söndag.
    Haft Hög två dagar nu med testerna, börjar känna lite älsmärtor också. 

Gud vad jag hoppas för oss alla nu!
    I andra tråden jag hänger är det 3 som plussat nu. Så glad för deras skull men fy vad jag själv blir ledsen inombords 😭

Förstår det!
    Perfekt med äl till helgen om man får önska haha. Goda symptom ju! 

Jag hade väldigt våta flytningar i 4 dagar. Därefter positivt äl test på morgonen och hela eftermiddagen var det konstant ?molvärk?  Som att jag övervägde att använda vetekudde. Så jag hoppas att ägget kanske släppte den eftermiddagen när jag hade sån molvärk. 

Ja nu är det verkligen dags för oss! Och för er som hängt här lite längre än mig ju ❤️

• Melsson

Måste bara säga också att jag körde första gången med färsk bidrottinggele idag...och FY TUSAN vad äckligt det, usch usch..Det stod att man skulle låta det smälta under tungan men blää behövde skölja ner med vatten direkt haha

• Teriz
    Melsson skrev 2023-03-16 15:34:28 följande:

Måste bara säga också att jag körde första gången med färsk bidrottinggele idag...och FY TUSAN vad äckligt det, usch usch..Det stod att man skulle låta det smälta under tungan men blää behövde skölja ner med vatten direkt haha

Oj spännande med ett annat knep. Hur smaka det? Haha 
  • MalinJ
    Teriz skrev 2023-03-19 16:55:57 följande:

Hur mår ni allihopa? ☺️

Här mås det bra, positivt på ältest men min temp är så fruktansvärt låg, vet inte varför riktigt. haha
    Men annars min sambo ligger med magsjuka plötsligt. Men vi fick till ett ligg i morse. Men tveksamt om ett ligg kommer göra något denna gång 🙈

Såhär lite sex har vi inte haft någon gång som vi har nu 🙈🤣
    Det var först förkylning för oss båda och en resa för mig, sedan mycket jobb och sen syster på besök och nu magsjuka. 

Känns inte som våran tur hahaha 

• Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-19 19:39:41 följande:

Här mås det bra, positivt på ältest men min temp är så fruktansvärt låg, vet inte varför riktigt. haha
    Men annars min sambo ligger med magsjuka plötsligt. Men vi fick till ett ligg i morse. Men tveksamt om ett ligg kommer göra något denna gång 🙈

Såhär lite sex har vi inte haft någon gång som vi har nu 🙈🤣
    Det var först förkylning för oss båda och en resa för mig, sedan mycket jobb och sen syster på besök och nu magsjuka. 

Känns inte som våran tur hahaha 

Haha Fyfan vilken oturs månad. Kan man tänka? men det kan ju oxå sluta i tur. Det får vi hoppas 😍

Själv är jag på äl +6 och nu börjar otåligheten kicka in. Har en del grejer inplanerat nästa vecka så det är ju skönt att tankarna kanske hamnar på annat. Vill egentligen inte testa förens bim men ska iväg på en fest på helgen hade verkligen velat veta om de blir ett glas vin eller ej. Så kanske testar på bim -3
  • MalinJ
    Teriz skrev 2023-03-19 20:44:46 följande:
    Haha Fyfan vilken oturs månad. Kan man tänka? men det kan ju oxå sluta i tur. Det får vi hoppas 😍

Själv är jag på äl +6 och nu börjar otåligheten kicka in. Har en del grejer inplanerat nästa vecka så det är ju skönt att tankarna kanske hamnar på annat. Vill egentligen inte testa förens bim men ska iväg på en fest på helgen hade verkligen velat veta om de blir ett glas vin eller ej. Så kanske testar på bim -3

Haha men eller hur. Vad är oddsen för att allt ska hända samtidigt typ. Helt jävla galet. 

Men åh vad spännande! Vad skönt att du var saker för dig, det gör tiden så mycket enklare. Men segt med festen, dock så känns det ändå okej och testa 3 dagar innan, då borde det synas på ett testa tidigt. 

Jag håller tummarna för dig 😃 känns som mars månad varit en tur månad för många. Hoppas det är samma för er ❤️

Jag vill bara gå och sova och sen få tempa mig imorgon för och se hur min temp ser ut då. För den ligger liksom på 36.21 idag och vanligtvis på positivt ligger jag på 36.40-36.50 mest omkring 36.50.
    Så den biten oroar mig lite, tänk om det är något ruttet ägg? Men jag har haft sådan sjuk smärta nu med äl, så hoppas inte det. 

• Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-19 21:15:09 följande:

Haha men eller hur. Vad är oddsen för att allt ska hända samtidigt typ. Helt jävla galet. 

Men åh vad spännande! Vad skönt att du var saker för dig, det gör tiden så mycket enklare. Men segt med festen, dock så känns det ändå okej och testa 3 dagar innan, då borde det synas på ett testa tidigt. 

Jag håller tummarna för dig 😃 känns som mars månad varit en tur månad för många. Hoppas det är samma för er ❤️

Jag vill bara gå och sova och sen få tempa mig imorgon för och se hur min temp ser ut då. För den ligger liksom på 36.21 idag och vanligtvis på positivt ligger jag på 36.40-36.50 mest omkring 36.50.
    Så den biten oroar mig lite, tänk om det är något ruttet ägg? Men jag har haft sådan sjuk smärta nu med äl, så hoppas inte det. 

Ja sen väntar jag oxå på mina blodprov denna veckan hopps jag så ja det är mycket jag väntar på haha 😂

Fattar det! Vill alltid gå å sova när jag väntar på något jag med haha. Kraftig smärta vid äl ska väl båda gott? Så hur var tempen imorse?
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet