• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Melsson

Själv är man fullständigt i chock. Detta hade jag aldrig kunnat tro. Äntligen efter all denna tid har man lite flyt. Nu börjar bara den jäkla oron över att den lilla ska vilja stanna kvar där inne!
  • Mirabilis89
    Melsson skrev 2023-09-24 09:10:05 följande:
    Själv är man fullständigt i chock. Detta hade jag aldrig kunnat tro. Äntligen efter all denna tid har man lite flyt. Nu börjar bara den jäkla oron över att den lilla ska vilja stanna kvar där inne!
    Åhh stort grattis!! 

Hehe ja man tror innan att ruvardagarna och väntan under de är det värsta, men närå Flört
  • Myran1234
    Ja ja jaaaaa! Så roligt Melsson att det fäste! 😀🥳 Har varit in under helgen och hoppats så att du skulle skriva ett sånt meddelande! 🥰 Stort stort grattis! 💕🥹
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-09-24 09:07:42 följande:

@Mathilda Tack för att du säger så<3 Ja jag tror stenhårt på er inför omgång 3. Det MÅSTE ju bara bli ett litet julmirakel! Hur mår du i kroppen annars? Har du börjat rida igen?

Tack så hemskt mycket fina du ❤️🙏❤️ Försöker hålla fast vid det du säger ❤️🙏❤️ 
    Jag mår rätt bra nu. Den vänstra äggstocken gör fortfarande ont ibland, men främst som värk. Så sent som igår och höll i sig i knappt ett dygn. Släppt igen. Får se om det återkommer fler gånger. Ja jag är igång och rider nu 🙏,  tog dock längre tid efter äggplock denna gången än förra (1,5 vs 2,5 vecka). Man mår klart bättre mentalt när livet återgår till det normala och man kan vara aktiv igen ❤️

Nej men wow!! 😍❤️🙏 Stort grattis!!! Äntligen!! 
  • Vickan31
    JAAAAAA! Ååååh Melsson, vilken magiskt fin nyhet och så otroligt underbart att ni nu äntligen har fått erat efterlängtade plus!! 😍💕 Så starkt och fint plus dessutom, jag är så otroligt otroligt glad och var nära att brista ut i ett stort jubel här på jobbet - och du kan tro att det sticker av glädjetårar i ögonen! Som ni har väntat och kämpat och nu kan vi äntligen säga GRATTIS, du är gravid!!  HjärtaHjärtaHjärta
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-09-21 18:11:03 följande:

Nej som du säger, man kan aldrig vara riktigt förberedd. Trodde ändå att jag skulle kunna hantera det bättre denna gången, initialt gjorde jag ju också det, men sen överraskade sorgen mig med att hänga i så mkt längre. Ett tag var jag frustrerad på sorgen - ville gå vidare och leva ett liv och inte bara sörja det jag inte hade, men själen behövde mer tid.. 
    Tack, ja känns så fyrkantigt inom landstinget, hur svårt kan det vara? Hoppas vi slipper gå vidare till privat och att vi lyckas nu på tredje försöket 🙏❤️. Ja förändringen inger hopp 🙏. Tillskotten har jag redan tagit i fyra månader nu så tveksam till om de kan gör så mycket mer. Men hoppas såklart. 

Ja, med ett positivt facit i handen redan så hade man kunnat andas, slappna av och invänta det, men allt är ju bara osäkert. Okej, så fint att höra att det gick för dom då trots allt ❤️❤️🙏

Ja flera gånger som man inte känner att de lyssnar på en. Förstår att de har regler och erfarenhet, men ibland känns det alldeles för stelt och begränsat när möjligheter finns. 

Tack så hemskt mycket ❤️❤️ Kommer behöva alla tummar och tår man kan till detta sista försök?

Nej men så är det ju verkligen att man inte kan vara förberedd, och det kanske inte handlar om att hantera sorgen bättre eller sämre, utan snarare att ett sätt att hantera sorgen när den blir för stor är att verkligen gå igenom den och känna den inte bara ett par dagar utan en längre tid. Som du säger, ibland behöver man lite längre tid för att börja läka igen och det är ingenting konstigt eller onaturligt, speciellt inte efter alla motgångar ni har stött på. Men precis som Melsson skriver så har jag verkligen en bra magkänsla inför ert tredje försök och den nya planen med långa protokollet och så vidare Hjärta Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva fler försök, utan att den här stimuleringen leder till ert efterlängtade barn. Precis som du säger blir man frustrerad och ledsen när man inte känner att vården lyssnar på en och att det ska vara så fyrkantigt, men jag tänker att de vill ju också att du ska lyckas så förhoppningsvis ger det långa protokollet bättre resultat Hjärta Vad händer nu, visst behövde det gå en cykel innan du får börja med nässprayen?
  • Vickan31
    Melsson skrev 2023-09-22 10:29:35 följande:
    Så segt...Men nu är det så nära inom räckhåll. Nu måste det ju bara gå vägen efter allt krångel med tänker man <3 

Hoppas du kommer in här under eftermiddagen och berättar hur ultraljudet gick :D 

Ja man blir så fruktansvärt nojig när man inte känner av några symptom, men som du säger det är ju så extremt tidigt - tror snarare kanske folk som har massa symptom överdriver lite eller verkligen letar letar..Vi har fått svaret nu och vi fick 3 st till frysen, känns så himla skönt, var som en tyngd som lättade från axlarna. På fyra försök bara måste det ju gå tänker jag <3 Var så bombsäker på att inget skulle klara sig så är så otroligt lättad!
    Mathilda88 skrev 2023-09-21 18:11:03 följande:

Nej som du säger, man kan aldrig vara riktigt förberedd. Trodde ändå att jag skulle kunna hantera det bättre denna gången, initialt gjorde jag ju också det, men sen överraskade sorgen mig med att hänga i så mkt längre. Ett tag var jag frustrerad på sorgen - ville gå vidare och leva ett liv och inte bara sörja det jag inte hade, men själen behövde mer tid.. 
    Tack, ja känns så fyrkantigt inom landstinget, hur svårt kan det vara? Hoppas vi slipper gå vidare till privat och att vi lyckas nu på tredje försöket 🙏❤️. Ja förändringen inger hopp 🙏. Tillskotten har jag redan tagit i fyra månader nu så tveksam till om de kan gör så mycket mer. Men hoppas såklart. 

Ja, med ett positivt facit i handen redan så hade man kunnat andas, slappna av och invänta det, men allt är ju bara osäkert. Okej, så fint att höra att det gick för dom då trots allt ❤️❤️🙏

Ja flera gånger som man inte känner att de lyssnar på en. Förstår att de har regler och erfarenhet, men ibland känns det alldeles för stelt och begränsat när möjligheter finns. 

Tack så hemskt mycket ❤️❤️ Kommer behöva alla tummar och tår man kan till detta sista försök?

Mathilda88 skrev 2023-09-22 22:57:21 följande:

Håller också tummarna för att få höra goda nyheter från dagens ultraljud! ❤️🙏

Tack fina ni för tumhållningen, det gjorde susen! Hjärta På ultraljudet i fredags sa de att ägget var på gränsen för litet för att kunna ge en ägglossningsspruta, plus att de ville att slemhinnan skulle få växa på sig lite mer, så de sa att det är bara att fortsätta testa och vänta och hoppas på att det inte ska krocka med helg. Positivt test igår eller idag hade inneburit att återföringen skulle krocka med helg, men testen var negativa - enda gången man blivit glad för negativa test, haha! Så jag hoppas att testet blir positivt imorgon och att jag inte missar peaken eller har en cykel utan ägglossning (alltid är det något man ska noja för, haha), för om testet blir positivt imorgon kommer återföringen att bli på måndag den 2 oktober Glad

P.S. Så fantastiskt bra med tre stycken till frysen Melsson!! Hjärta
  • Melsson
    Vickan31 skrev 2023-09-25 09:13:34 följande:
    JAAAAAA! Ååååh Melsson, vilken magiskt fin nyhet och så otroligt underbart att ni nu äntligen har fått erat efterlängtade plus!! 😍💕 Så starkt och fint plus dessutom, jag är så otroligt otroligt glad och var nära att brista ut i ett stort jubel här på jobbet - och du kan tro att det sticker av glädjetårar i ögonen! Som ni har väntat och kämpat och nu kan vi äntligen säga GRATTIS, du är gravid!!  HjärtaHjärtaHjärta
    Tack fina du <3 Känns helt overkligt?! Man har ju nästan trott att man inte KAN bli gravid..Sån otrolig lättnad!! Kan knappt tänka att man är gravid känns som det är fel på testet (men tog ett digitalt för säkerhetsskull och det var positivt med). 

Men Halleluja vad skönt att ägglossningen höll sig borta! Nu är det ju sååå nära med återföring för er del <3 Du får ta test flera ggr om dagen imorgon så du inte missar det!! Åh vad spännande!!!!! (jag har aldrig fått positivt ÄL-test på morgonen bara eftermiddagen/kvällen)

Mirabilis89 skrev 2023-09-24 13:54:50 följande:
    Åhh stort grattis!! 

Hehe ja man tror innan att ruvardagarna och väntan under de är det värsta, men närå Flört
    Tack så jättemycket! Ja ruvardagarna var hemska men oron nu är på ett helt annat sätt...Nu vill man ju såååå gärna att det ska få stanna kvar!

Myran1234 skrev 2023-09-24 21:27:40 följande:
    Ja ja jaaaaa! Så roligt Melsson att det fäste! 😀🥳 Har varit in under helgen och hoppats så att du skulle skriva ett sånt meddelande! 🥰 Stort stort grattis! 💕🥹
    Tack så jättemycket! Hoppas att det blir som för dig att det första ägget är guldägget <3 Hur mår du nu och vilken vecka är du i? 

Mathilda88 skrev 2023-09-25 00:51:33 följande:

Tack så hemskt mycket fina du ❤️🙏❤️ Försöker hålla fast vid det du säger ❤️🙏❤️ 
    Jag mår rätt bra nu. Den vänstra äggstocken gör fortfarande ont ibland, men främst som värk. Så sent som igår och höll i sig i knappt ett dygn. Släppt igen. Får se om det återkommer fler gånger. Ja jag är igång och rider nu 🙏,  tog dock längre tid efter äggplock denna gången än förra (1,5 vs 2,5 vecka). Man mår klart bättre mentalt när livet återgår till det normala och man kan vara aktiv igen ❤️

Nej men wow!! 😍❤️🙏 Stort grattis!!! Äntligen!! 
    Är helt bombsäker på att det kommer gå vägen för er <3 . Vad tråkigt att du fortfarande har ont och värk - fy tusan vad vi tjejer genomlider.. Skönt att du är igång och rider igen, hästar läker mycket!

Tack <3 Ja äntligen, men har svårt att greppa det!!!
  • Vickan31
    Melsson skrev 2023-09-25 10:33:56 följande:
    Tack fina du <3 Känns helt overkligt?! Man har ju nästan trott att man inte KAN bli gravid..Sån otrolig lättnad!! Kan knappt tänka att man är gravid känns som det är fel på testet (men tog ett digitalt för säkerhetsskull och det var positivt med). 

Men Halleluja vad skönt att ägglossningen höll sig borta! Nu är det ju sååå nära med återföring för er del <3 Du får ta test flera ggr om dagen imorgon så du inte missar det!! Åh vad spännande!!!!! (jag har aldrig fått positivt ÄL-test på morgonen bara eftermiddagen/kvällen)
    Åååh jag kan tänka mig det, eftersom ni har väntat och försökt så länge så tar det nog ett tag för beskedet att sjunka in och att ni ska förstå att det är på riktigt 🥰 Hur reagerade din kille på beskedet? 😃 Vad är nästa steg nu, visst får man ett tidigare ultraljud när man blir gravid med IVF? Hjärta

Tack snälla! Hjärta Ja förhoppningsvis är det nära nu, och jag ska försöka att testa flera gånger om dagen från och med nu och hoppas att jag inte har missat peaken, för det vore ju oerhört snopet 😅
  • Melsson
    Vickan31 skrev 2023-09-25 16:00:21 följande:
    Åååh jag kan tänka mig det, eftersom ni har väntat och försökt så länge så tar det nog ett tag för beskedet att sjunka in och att ni ska förstå att det är på riktigt 🥰 Hur reagerade din kille på beskedet? 😃 Vad är nästa steg nu, visst får man ett tidigare ultraljud när man blir gravid med IVF? Hjärta

Tack snälla! Hjärta Ja förhoppningsvis är det nära nu, och jag ska försöka att testa flera gånger om dagen från och med nu och hoppas att jag inte har missat peaken, för det vore ju oerhört snopet 😅

Ja tror att man inte kommer förstå det förren man ser det på ultraljud! han blev jätteglad, var han som hade koll på gravtestet, jag stod och gjorde frukost för var så bombsäker på att det skulle vara negativt haha. Ja vi får ett ultraljud om tre v så det känns jätteskönt. Något som dock är lite segt är att dom inte ville skriva ut mer progestoron, jag har ju haft problem med mellanblödningar osv men dom sa att graviditeten i sig producerar tillräckligt med progestoron? Man får väl tro på det. Har hemma för typ en vecka till så tänker fortsätta med det tills dess iaf! 

åhh ja hoppas så en glad gubbe dyker upp snart! Ser du någon ökning att det kan vara på G snart? 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet