Mathilda88 skrev 2023-09-21 18:11:03 följande:
Nej som du säger, man kan aldrig vara riktigt förberedd. Trodde ändå att jag skulle kunna hantera det bättre denna gången, initialt gjorde jag ju också det, men sen överraskade sorgen mig med att hänga i så mkt längre. Ett tag var jag frustrerad på sorgen - ville gå vidare och leva ett liv och inte bara sörja det jag inte hade, men själen behövde mer tid..
Tack, ja känns så fyrkantigt inom landstinget, hur svårt kan det vara? Hoppas vi slipper gå vidare till privat och att vi lyckas nu på tredje försöket 🙏❤️. Ja förändringen inger hopp 🙏. Tillskotten har jag redan tagit i fyra månader nu så tveksam till om de kan gör så mycket mer. Men hoppas såklart.
Ja, med ett positivt facit i handen redan så hade man kunnat andas, slappna av och invänta det, men allt är ju bara osäkert. Okej, så fint att höra att det gick för dom då trots allt ❤️❤️🙏
Ja flera gånger som man inte känner att de lyssnar på en. Förstår att de har regler och erfarenhet, men ibland känns det alldeles för stelt och begränsat när möjligheter finns.
Tack så hemskt mycket ❤️❤️ Kommer behöva alla tummar och tår man kan till detta sista försök?
Nej men så är det ju verkligen att man inte kan vara förberedd, och det kanske inte handlar om att hantera sorgen bättre eller sämre, utan snarare att ett sätt att hantera sorgen när den blir för stor är att verkligen gå igenom den och känna den inte bara ett par dagar utan en längre tid. Som du säger, ibland behöver man lite längre tid för att börja läka igen och det är ingenting konstigt eller onaturligt, speciellt inte efter alla motgångar ni har stött på. Men precis som Melsson skriver så har jag verkligen en bra magkänsla inför ert tredje försök och den nya planen med långa protokollet och så vidare

Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva fler försök, utan att den här stimuleringen leder till ert efterlängtade barn. Precis som du säger blir man frustrerad och ledsen när man inte känner att vården lyssnar på en och att det ska vara så fyrkantigt, men jag tänker att de vill ju också att du ska lyckas så förhoppningsvis ger det långa protokollet bättre resultat

Vad händer nu, visst behövde det gå en cykel innan du får börja med nässprayen?