Melsson skrev 2023-09-26 09:43:52 följande:
Ja tror att man inte kommer förstå det förren man ser det på ultraljud! han blev jätteglad, var han som hade koll på gravtestet, jag stod och gjorde frukost för var så bombsäker på att det skulle vara negativt haha. Ja vi får ett ultraljud om tre v så det känns jätteskönt. Något som dock är lite segt är att dom inte ville skriva ut mer progestoron, jag har ju haft problem med mellanblödningar osv men dom sa att graviditeten i sig producerar tillräckligt med progestoron? Man får väl tro på det. Har hemma för typ en vecka till så tänker fortsätta med det tills dess iaf!
åhh ja hoppas så en glad gubbe dyker upp snart! Ser du någon ökning att det kan vara på G snart?
Ååh men vad fint, och så häftigt att det blev en sådan överraskning för er och att han hade koll på testet!

Vad skönt ändå att ultraljudet är så pass nära, även om det kanske känns just nu som att tiden kommer att gå långsamt till dess, men ju längre tiden går och ju mer symptom som kanske smyger sig på desto mer verkligt kommer det säkerligen att kännas
Om du känner dig orolig för progesteronet skulle jag nog ha testat att ringa och fråga igen med argumentet att det kan ju inte skada och det är väl bättre att då ta progesteron till vecka 12 eller något för säkerhets skull? Speciellt med tanke på mellanblödningarna, för det är inte kul att behöva känna den där oron. Förstår om du inte orkar tjafsa med dem, men har hört om flera som bett om att få mer progesteron utskrivet och för dem har det inte varit något problem med argumentet att det kan ju inte skada, så hade varit intressant att höra din läkares argument.
Tack snälla, jag hade negativt test imorse men nu på eftermiddagen var det positivt! Jag ringde till min klinik men de vill att jag ska testa imorgon bitti igen eftersom det är morgonurin de går på, så får vi se vad de säger imorgon om planen framåt