Melsson skrev 2023-10-03 16:19:20 följande:
@Vickan men va vad var det för dålig läkare? var han ung? Känns ju faktiskt extra när det är en manlig med, jag tycker man blir lite extra känslig då och man vill ju väldigt gärna att dom vet vad dom håller på med där nere om man säger så? MEN vilka otroliga nyheter att slemhinnan såg bra ut så att du får göra återföringen idag! åh så spännande, du får komma in och uppdatera sen, hur det känns, hur det gick osv ❤️
låter ju bra att dom har en plan även framöver, är ju alltid skönt när dom ligger ett steg före, även om jag absolut tror att det inte kommer behöva någon mer insättning🥰
Jaa jag får peppa mig och ringa, man blir ju så orolig, man har ju inte direkt haft tur hittills med att skaffa barn så därför blir man ju så inställd direkt på att det inte kommer att funka och går nästan och väntar på en blödning. Men ska försöka tänka lite positivt❤️
Ja det kändes ovanligt dåligt, har bara träffat bra läkare på gyn och fertilitetskliniken annars, men han var helt ute och cyklade kändes det som! Typ 45 år kanske, men sambon skojade om att han kanske egentligen var städaren där som ville testa på att göra ett ultraljud 😅 MEN, det viktigaste är ju då att vi fick åka till kliniken igår och hämta hem vår femdagars blastocyst som de sa hade klarat av upptiningen 100% 🥰 Så nu är jag ruvare och får testa om tidigast två veckor sa de! Tanken på ett graviditetstest ger mig dock ångest, redan nu liksom, haha! Men vi får se om jag inväntar mensen annars, den brukar ju vara rätt punktlig. Just nu ska jag i alla fall försöka att tänka positivt, att jag är PUPO: Pregnant Until Proven Otherwise 😊
Jag förstår helt och fullt den känslan, att efter alla motgångar och hinder man mött på den här långa resan så är det svårt att våga tro och hoppas. Men du ÄR gravid och oavsett progesterontabletter eller inte så tror jag verkligen att det här kommer att gå bra

Har du bestämt dig för om du ska ringa och fråga om progesterontabletter eller inte? Förstår som sagt om det tar emot, men jag tror inte att någon kommer att bli irriterad på dig för att du frågar 😊