Melsson skrev 2023-10-11 14:04:24 följande:
Ja och nu skrev jag in mig hos barnmorskan också, hade tänkt att strunta i det faktiskt tills vi gjort UL men så sa en kompis att det är bra att göra för att man tar blodprover etc. Ja vi har skrivit till kliniken nu ocu frågat om tid, annars gör vi privat!
åh det har gått snabbt ändå? Det är ju jätteskönt! Nu är du ju mer än halvvägs helt galet. Hmm ja då kanske mensen skjuts upp, men OM den inte kommer till helgen så blir det ju extremt spännande när det är dags för test sen! Fick ni med från kliniken eller har ni eget ni använder? Nej var inte orolig över symptom, jag känner knappt något nu heller, har haft lite ont i bröstvårtorna typ två ggr och varit lite lite illamående men annars märker jag ingenting. Verkar bara vara alla andra som får 927491 symptom så man blir ju orolig men man får tänka att det är olika för alla.
Jag pratade med dom igen och dom sa att det inte ska göra någon skillnad, och att nu produceras progestoron från gulekroppen osv. Men jag har fortsatt med de tabletter jag haft kvar ändå, plus köpt hem matriachs kräm för att vara på den säkra sidan ändå haha.
Ååh men vad fint, vilket stort steg ändå och tänk så länge du har längtat efter att få gå till en barnmorska inte för utredning eller något sånt utan för att du är gravid! 😍 Har du fått något svar om när det blir ultraljud?
Jag hade kvar en massa progesterontabletter och tänker att om jag mot förmodan får ett plus på stickan den här gången så ska jag be om att få fler för att kunna fortsätta till vecka 12 tror jag 😊 Så intressant att du fortfarande knappt känner några symptom, jag vet flera kompisar som sagt samma sak och de har ju fött friska barn och inga konstigheter med att symptomen knappt var där liksom 😊 Men precis som du säger får man ju bilden av att "alla andra" minsann får så otroligt många och starka symptom supertidigt i graviditeten, men det är ju verkligen individuellt.
Jag förstår precis, man känner ju att man vill kunna ha chansen att påverka i positiv riktning och då tänker jag att det är bra att känna att man kan få ta progesteronet även om det säkert hade gått lika bra utan 😊
Jag fick en liten rosa blödning igår på ruvardag 8 och jag hanterar det verkligen inte bra. Jag grät typ hela kvällen igår och tänker verkligen det värsta, även om jag vet att lite lite rosa inte behöver betyda att det är kört. Men mina tidigare erfarenheter säger ju att lite rosa alltid följs av mens, för det är ju så det har varit för mig i alla år. Idag är det BIM och peppar peppar har det inte kommit något mer nu på morgonen men jag går hela tiden och oroar mig för att det ska sätta igång. Känner jag inte liiite mensvärk ändå? Kan det vara så att det är huvudvärk på gång (som jag alltid får precis innan mensen)? Är det progesterontabletten som rinner lite eller är det blod den här gången? Känner mig inte alls fokuserad på jobbet och vill bara åka hem. Sorry för lite deppigt inlägg, kanske är PMS dessutom 😅