• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-10-18 18:06:24 följande:

@Mathilda Åh det är ju alldeles snart ju, bara två veckor bort! men så himla otäckt att du fortfarande har så pass ont. Är det på kliniken du fått hjälp med detta eller på akutgyn? Kommer ni få göra röntgen innan du börjar med nedregleringen? Nu måste det ju vända för er tycker man, som ni varit om❤️

Nej kliniken vill inget göra utan hänvisar enbart vidare till gynakuten. Så gynakuten som hjälpt mig hela vägen vid alla tillstötta konsekvenser och problem. Röntgen blev av igår eftermiddags och visade inte på någonting alls, så får lita på VULet. Tack, ja man kan bara hoppas att det vänder nu.. {#emotions_dlg.flower} 

Vickan: Stort Grattis igen!!! HjärtaHjärta
  • Steeph

Vickan31.. ju själv varit med här i den här tråden och fått vår dotter, och såg nu dina fantastiska nyheter! Wow wow wow stort grattis till erat plus! 

• Melsson
    Mathilda88 skrev 2023-10-19 20:48:51 följande:
    Nej kliniken vill inget göra utan hänvisar enbart vidare till gynakuten. Så gynakuten som hjälpt mig hela vägen vid alla tillstötta konsekvenser och problem. Röntgen blev av igår eftermiddags och visade inte på någonting alls, så får lita på VULet. Tack, ja man kan bara hoppas att det vänder nu.. {#emotions_dlg.flower} 

Vickan: Stort Grattis igen!!! HjärtaHjärta
    Åh vad segt med rundgång...Helst vill man ju att läkaren/läkarna på kliniken ska följa upp sådant, jag menar det är ju dom som gett en dosen på sprutorna osv. Skönt att inte röntgen visade något även om det är frustrerande att inte få något svar på vad som är fel...Känner du dig fortfarande lika dålig? <3
  • Melsson
    Vickan31 skrev 2023-10-19 09:30:45 följande:
    TACK fina fina du, gud vad glad jag blir!! 😍💖 Blir så otroligt peppad och varm i hjärtat av det du skriver, så glad för din positiva energi som jag fått ta del av under den ändå rätt långa tid som vi följt varandra - och nu får vi förhoppningsvis följas åt i våra graviditeter vilket känns superstort! 🥰

Ja det är snabbt hänt att oron för att aldrig bli gravid byts ut mot en ny oro att jag ska förlora min allra första graviditet som jag väntat så många år på att uppnå, men trots dessa orosmoln så känner jag ett pirr i magen och en stor lycka och hopp inför framtiden Hjärta

Ja men precis, men jag känner ju själv att när det gäller just den här gruppen där alla kämpat en längre tid så blir man ju så glad när någon lyckas och det gav i alla fall mig ett hopp om att jag också skulle få bli gravid en vacker dag. Känns lite som att jag skriver om någon annan än mig själv när jag använder ordet gravid, haha, men jag hoppas att det här ska gå vägen och att vi kan fortsätta att följas åt 🥰

Ååh jag förstår verkligen att det känns nervöst, men jag och vi finns med dig där i tanken och jag håller mina tummar så hårt så att det gör ont! Du får jättegärna uppdatera så snart du har möjlighet, tänker på dig extra idag! Hjärta

STORA kramar tillbaka fina du!
    Ja vi har hängt ihop i denna tråd ett bra tag nu, och så skönt att det förhoppningsvis är en ny resa på ingång där man oroar sig över annat än ägglossning, slemhinnor, tillskott etc. 

Att oroa sig är nog oundvikligt, men så skönt att du känner lycka och hopp. Jag menar du är ju gravid!!!! Jag tyckte det var så skönt att ens veta ATT man kunde bli gravid, man har ju inte direkt haft tilltro till sin kropp om man säger så! 

Förra veckan gjorde vi ultraljud som visade på en liten liten en med ett hjärta som slog - så efter det har jag faktiskt verkligen kunnat känna mig glad och att det är på riktigt <3 . Ni får också ett tidigt ultraljud via kliniken antar jag? När blir BF? Ja så kul att följas åt, jag har inte hoppat över till gravidforumena än, känns så långt bort men är inne och läser. Hur mår du i övrigt? 
  • Melsson
    Myran1234 skrev 2023-10-18 21:23:27 följande:
    Jag håller tummarna som bara den att ni får se ett hjärta ticka imorgon och er livs levande lilla bebis i miniformat.🙏🥰 Den känslan är oslagbar. ❤️❤️❤️
    Tack! Höll på att DÖ av nervositet men det var en liten därinne <3
  • Myran1234
    Melsson skrev 2023-10-23 12:57:49 följande:
    Tack! Höll på att DÖ av nervositet men det var en liten därinne <3
    Jaaa!!! Åh så underbart, vet precis känslan! Jag minns att det kändes som att jag skulle spy och bajsa ner mig ungefär samtidigt när vi satt där i väntrummet och väntade.  😂😅 NJUT nu av den lilla som växer i din livmoder 🥰🙏 Nu har ni passerat ett viktigt steg av fostrets utvecklingsfas när ni sett hjärtat slå! När är BF? 
  • Vickan31
    Mathilda88 skrev 2023-10-19 20:26:39 följande:
    Röntgen blev av igår eftermiddags, där såg man inget annat avvikande alls, inte ens någon fri vätska i buken! Hjärta Så det enda vi har att gå på är att man på VULet såg vad som verkar vara att vänstra äggstocken vuxit fast emot livmodern med ärrvävnad. Denna cykeln har jag dessutom en ledande äggfollikel som växer på just den vänstra äggstocken. 
    Tack, ja känns som att man drabbas av det mycket här på vägen. Frustrerande när resan är så psykiskt påfrestande ändå. Får erkänna att man blir ngt avundsjuk på de som får må bra (fysiskt) mellan behandlingarna. Skäms Samtidigt som man är glad för att andra inte behöver må så här, för det önskar man ingen!
    Okej, men då låter det som att det är inflammationen och att äggstocken vuxit fast emot livmodern som orsakar den fruktansvärda smärtan, och då håller jag verkligen tummarna för att det ska kännas bättre när man behandlat inflammationen. Vet du något mer om nästa steg framåt? Uppdatera oss gärna hur det går, om smärtan minskat nu eller vad som händer Hjärta
  • Vickan31
    Steeph skrev 2023-10-20 14:54:13 följande:

Vickan31.. ju själv varit med här i den här tråden och fått vår dotter, och såg nu dina fantastiska nyheter! Wow wow wow stort grattis till erat plus! 

Åååh men Steeph, så otroligt fint att du tittar in här för att säga grattis till mig! 😭 Hjärta Jag minns dig så väl och hur vi följdes åt länge redan när jag försökte med mitt ex, och nu har du alltså fått din dotter, så otroligt fint och så himla stort! Hjärta GRATTIS och tusen tack för att du skrev! Hur mår ni och hur gammal är eran dotter nu? 🥰
  • Vickan31
    Melsson skrev 2023-10-23 12:57:14 följande:
    Ja vi har hängt ihop i denna tråd ett bra tag nu, och så skönt att det förhoppningsvis är en ny resa på ingång där man oroar sig över annat än ägglossning, slemhinnor, tillskott etc. 

Att oroa sig är nog oundvikligt, men så skönt att du känner lycka och hopp. Jag menar du är ju gravid!!!! Jag tyckte det var så skönt att ens veta ATT man kunde bli gravid, man har ju inte direkt haft tilltro till sin kropp om man säger så! 

Förra veckan gjorde vi ultraljud som visade på en liten liten en med ett hjärta som slog - så efter det har jag faktiskt verkligen kunnat känna mig glad och att det är på riktigt <3 . Ni får också ett tidigt ultraljud via kliniken antar jag? När blir BF? Ja så kul att följas åt, jag har inte hoppat över till gravidforumena än, känns så långt bort men är inne och läser. Hur mår du i övrigt? 
    Ja det har vi verkligen 🥰 Och jag tror att du har helt rätt i att det är oundvikligt att oroa sig för olika steg i den här processen och att man stundvis varit så arg och besviken på sin kropp, men då behöver man verkligen lite hopp och lycka längs vägen plus så fantastisk pepp från så fina FL-vänner som dig Hjärta

Ååååh så underbart att ni fick se (och/eller höra?) ert lilla barns hjärtslag, wow vad mäktigt det måste vara! 😍💖 Du förtjänar verkligen att få vara glad! 

Ja men precis, vi kommer att få göra ett tidigt ultraljud 7/11 och om allt går som det ska får vi en liten midsommarbebis 🥰

Nä precis, det känns fortfarande lite overkligt att skriva i gravidforum, men du som är några veckor före mig kanske kan joina dem snart Glad Jag mår bra tack, har dock varit väldigt illamående igår och idag så vi får se om det är något som kommer att hålla i sig eller inte - min knäppa hjärna säger fortfarande att det måste bero på något annat än graviditet, typ att jag blivit sjuk eller något 😅 Hur mår du nu, har du mycket symptom eller känns det ganska lugnt? 
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-10-23 12:07:56 följande:
    Åh vad segt med rundgång...Helst vill man ju att läkaren/läkarna på kliniken ska följa upp sådant, jag menar det är ju dom som gett en dosen på sprutorna osv. Skönt att inte röntgen visade något även om det är frustrerande att inte få något svar på vad som är fel...Känner du dig fortfarande lika dålig? <3
    Nej men eller hur! Känner så med! Men änsålänge har de enbart hänvisat iväg en.. Ja tacksamt att röntgen inte hittade något otäckt. VULet visade på att vänstra äggstocken vuxit fast emot livmodern med ärrvävnad efter senaste äggplocket.. De vill undvika att operera loss den med risk för nya sammanväxningar i buken efteråt bla, utöver lång väntetid innan nästa IVF-försök. Man misstänker en inflammation där med som jag nu tar Alvedon och Ipren alt Naproxen emot med förhoppning att få bort inflammationen och smärtan med den. 

Smärtan har lindrat något sedan igår Hjärta Så får nu sällan illamående av rörelse längre tacksamt nog. Men frustrerande molande fortfarande. Hoppas det snart skall mildras. Antibiotikakurerna är slut och inte upplevt ngn skillnad av dom. Men tacksam för att de provade den teorin med! 

Hur är det med dig? Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet