Melsson skrev 2023-11-02 09:06:29 följande:
Ja det var väldigt häftigt och en sten som lättade från bröstet. Snart är ni med om samma <3 Men förstår om det är nervöst men tror allt kommer gå jättebra!!! Nu vill man ju bara göra KUB med så man kan andas ut och berätta för familjen, har inte velat säga något till dom än - men dom flesta kompisar vet om. Har ni berättat?
Åh vad segt med att illamåendet håller i sig - MEN, det är ju ett bra tecken med, önskar ibland att jag nästan kunde må lite illa med så att det kändes mer verkligt. Det är ju toppen att du kan jobba hemifrån lite mer nu, är du trött med? Nästa steg är KUB för att göra ultraljud och typ kolla gomspalt och ta blodprov (?) för att kolla ev kromosomavvikelser.
Jag förstår verkligen det, och tack! 🥰 Nära till UL nu, det är redan imorgon bitti, så jag hoppas att jag kan få logga in här och ge er goda nyheter efteråt. Ja efter KUB borde ni absolut kunna andas ut ytterligare lite mer, och vad roligt och stort att få berätta för familjen då! 😍 Vilken vecka kommer du att vara i då vid KUB, typ vecka 12?
Ja vi har berättat för närmsta familjen och de vänner som visste om att vi gjorde IVF, men det finns många nära och kära som inte vet än och som jag ser fram emot att få berätta för efter KUB då vi kanske känner oss lite mer säkra på att det här kan gå vägen tänker jag 😊
Ja jag försöker tänka att risken för MA kanske är lite mindre om man mår illa och känner de här symptomen, men det är såklart ingen garanti alls. Tycker att det låter skönt att du slipper illamående, hehe, men förstår absolut vad du menar 😊 Ja jag är så sjukt trött, nästan så man knappt orkar med att jobba heldagar som jag skrev till Malin här ovanför, men det står i gravidapparna osv att energin brukar kunna bli bättre igen i andra trimestern. Så bra att ni ska få titta till bebisen snart för KUB, eller det kanske är några veckor kvar?