Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Vi som försökt en längre tid - första barnet

MalinJ skrev 2023-03-01 06:25:20 följande:
    Ja jävla skit, men jag mår faktiskt lite bättre idag. En rejäl höjning på tempen men hur mycket som är sant är en annan fråga. Haha

Men har ingen feber lååångt ifrån, den låg på 36.87 i morse, så den kan stämma.
    Har ju tempat mig flera ggr per dag för och se hur den ligger och har legat väldigt stadigt ändå. Så tror inte min förkylning skruvar för mycket på tempen menad vet man. Så tror inte jag kommer skriva in den. suck. 
    Låter väl snarare som att den kan stämma bra Hjärta. Själv har min temp sjunkit ordentligt idag, från att legat på 37,0-37,3 senaste veckan till 36,8 idag. Har BIM idag och infektionen jag gått med fick vi provsvaren på igår så började då direkt med en tredje antibiotikakur - så kan både vara att bakterierna äntligen får sig den match som behövdes och att mensen är på gång. Äggledarinflammation så förväntar mig inte att ägget ska ha kunnat komma in i livmodern ens. Jag ligger aldrig över 37 i morgontemp normalt ändå så är säkert bara infektionstecken.
  • Mathilda88
    MalinJ skrev 2023-03-01 10:54:28 följande:

Ja jag la faktiskt in den och skrev i notis att jag är förkyld.
    Men mensvärken lr vad det är jag har känns inte lovande så tror tyvärr att mensen kommer komma sen. 

Men jag har inte blodat mer utan det har varit mer brun/rosa och inte alls mycket som kommer. Så det kan givetvis vara både inför mens lr nidis men jag tror absolut först nämnda.

Tog en test i morse som var superblankt men visst om det fäste igår så tar det ett par dagar innan det ger utslag. Men jag tror fortfarande det är mens Tråkigt nog.

Ja du har legat högt då, iaf om du tempar i munnen. Men om du har bim idag brukar du inte ha tecken inför sånt? Och brukar du vara sen?
    inte tagit något test? 

Bra med notisen att kunna se tillbaka på. Tråkigt med den känslan Hjärta Och med negativa testet! :( 
    Jag tog också test, både igår och idag, men var båda negativa.
    Nej jag tempar med en vanlig örontemp. Har beställt en muntemp nu också så kan ha bättre koll. Jag brukar få mens på BIM med någon dag hit och dit, ÄL+14/CD 26. Så nej brukar inte vara sen i mens, brukar vara väldigt regelbunden. Cykeln brukar vara 23-29 dagar.
  • Mathilda88
    MalinJ skrev 2023-03-01 21:54:37 följande:

Vad tråkigt med negativa test, men ge inte upp! Inte fredag än ❤️

Då ska du se att du får mer korrekt temp när du går till munnen. Köpte du en med 2 decimaler också? 

Okej ja men då har du din cykel, det är skönt det. 

Jag har en 28 dagars som ibland kan bli 29 dagars och sen brukar jag alltid få mens på Äl+14 lr +15. Brukar aldrig skilja mer än så. 

Får se denna gången, är som sagt långt kvar till söndag/måndag. 

Heja oss, vi är bra starka som tar oss igen månad för månad utan att få plussa. 

Fortfarande markant förhöjt jämfört med innan iallafall :D 

Ja jag köpte en med två decimaler, så hoppas kunna följa det bra framöver. ÄL+15 idag och ingen mens än, svårt att prata om symtom också då infektionen hänger i än och fått ökat tryck i livmodern (inte alls som mina menssmärtor känns) igen sedan tisdag kväll trots ny antibiotika. Tror det är aningens bättre nu än för några timmar sedan. Tempen har stigit till 37,0 idag, men ännu ett blankt grav.test imorse. Förväntat men frustrerande att mensen dröjer då också...
  • Mathilda88
    MalinJ skrev 2023-03-02 14:27:10 följande:

Ja men just det, herregud vad jag hela tiden inte tänker mig för när jag svarar.
    Ja men snart ska du se att du är tillbaka på banan igen och snart blir det er tur ❤️

Man kan inte komma ihåg allt! Hjärta Vi är några stycken här nu! 

Hur länge har du väntat? Låter ju inte alls bra!!! Isåfall skulle de ha hört av sig och hänvisat er vidare till ngn annan så ni hade fått er vård inom 3 månader! Vilket datum blev ni skrivna som på listan? Vilken mottagning är det ni står i kö hos? Ja bara på dom, stå på dig!
  • Mathilda88
    Teriz skrev 2023-03-02 15:41:51 följande:

Halloj! Jag håller alla tummar för er som har BIM denna veckan. Spännande dagar. Själv har jag precis vart på min gyn undersökning. Här kommer en liten lång beskrivning vad jag fick göra för den som orkar läsa. 

Nu har jag vart på min undersökning. En missfallsutredning då jag gått igenom 3 st efter varandra. 

Vi gjorde VUL där allt såg bra ut. Hon såg oxå att mensen var på gång (lite blodiga flytningar) så det känns jätte bra att börja om på en ny cykel snart. Vi har ju haft sex senaste veckorna men verkar inte som det tog sig nu. 

Livmodern såg fin ut. Mina äggstockar såg normala ut och hade många äggblåsor (tror jag hon sa).  Hon visa mig på skärmen och jag såg liksom alla små prickar runt om stocken, hon sa att det bådar gott för ägglossningen. Även cystan som sågs förut var borta. Känns sååå skönt!

Fick ta blodprover. Dels för sköldkörteln och även för något annat som man kan få medicin som heter trombyl för. Minns inte exakt varför men uppfatta det som att de hjälper kroppen att inte stöta bort en graviditet. 

Så? nu väntar vi svar från blodproven. Det kan ta några veckor. 

Ser dom något avvikande på dessa får jag nån form av medicin. Skulle dom se bra ut går vi vidare med fler blodprover på både mig och mannen. 

Vi har därmed bestämt att ta det lite lugnt och inte planera in efter ÄL men såklart mysa om lusten faller på haha. 

Det känns skönt att få svar från proverna först och kanske kunna få ev medicin ?i tid? om det behöver när vi förhoppningsvis plussar igen. Det här känns som en nystart för oss. Så vi hejjar på bebis 2024!! 

Så underbart att allt såg bra ut och att framförallt cystan var borta! Känns lovande! Ja de där proverna tar lite tid, intressant att få höra sen hur de ser ut Hjärta
    Ja vi hejar på bebis 2024!
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-03-03 15:26:16 följande:
    Tack för omtanken och tumhållningen hörrni Hjärta Tyvärr kom mensen idag på BIM som vanligt, så jag skickade ett meddelande på 1177 om att få boka in spolningen (eftersom telefontiden bara var kl 7.30-9.30 på fredagar lustigt nog) och de skickade nästan på en gång en bokning att jag ska få göra spolningen nu på torsdag! Konstig sak att vara glad för, men det känns faktiskt superbra att få göra den här spolningen och få besked om hur det faktiskt ser ut med äggledarna (eftersom jag vet att åtminstone en är blockerad sedan tidigare) Glad

Mathilda: Hur mår du idag? Hjärta Verkar din cykel vara längre den här månaden eller inom det normala tidsspann du brukar ha?
    Trevlig helg alla fina! 💕  

Så skönt med så snabb tid! Hur gick det? Hjärta

Jag mår bra nu tack Hjärta Har varit segt och inte kunnat ha ngt mys förrän i helgen. Magen är ngt ur balans efter tre antibiotikakurer, men såklart värt det. Cykeln var inom det normala spannet och fick mens på BIM +1 den 4/3. Än så länge rullar den på som vanligt denna cykeln med, om än med mer äggvitesekret än jag vanligtvis brukar uppmärksamma, så lite intressant. Är på CD 12 med beräknad ÄL imorgon och positivt ÄL-test både igår och idag. Har bara fått positivt utslag två dagar i rad en gång innan (av de cykler jag kollat). Har inte haft temp-dippen än som förra månaden. 

Sen är jag glad då jag insett att jag inte hade 1,4 um/L i AMH! Insåg häromdagen att det på pappret stod 14 pmol/L, vilket blev 1,96 um/L! Inte över 2 men mkt nära! Så mkt bättre än 1,4...!

MalinJ: Hur har det gått för dig? Hjärta

• Mathilda88
    Mirabilis89 skrev 2023-05-02 17:33:49 följande:
    I vecka 7+1, så nästa fredag. Känner mig dock tyvärr inte lika positiv längre, får inte omslag till 3+ v på Clear Blue digital ens i dag på v. 5+5, och även om Babyplans tester (de vanliga) är
    fortsatt starka så är ju inte det da fact något positivt. Förra gången när vi sen fick ett MA fick jag heller aldrig 3+ v heller så ja, inte vidare muntert just nu.
    Och ja, jag vet att vissa stegrar långsamt och yada yada men faktum kvarstår ju faktiskt tyvärr att en normal graviditet i normalfallet stegrar mer än så. Rynkar på näsan
    Åh nej, hoppas verkligen att det ändå går vägen, men fy för oron :,( Än mer med din tidigare erfarenhet dessutom... Hjärta
  • Mathilda88
    Teriz skrev 2023-04-24 19:41:24 följande:

Om två veckor har jag ett till vul för att följa upp. Hoppas verkligen det är i sin ordning! Blir nervös ju mer det närmar sig. 

sen då om 4 v är det kub. Mycket som händer i maj för mig hehe! 

Gud så roligt!!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-04-21 09:49:53 följande:

Vad händer hos mig då? Regionens remiss godkändes ju efter en månad och nu har vi faktiskt varit på vårt allra första besök hos Livio och gått igenom planen för vår kommande IVF! Om vi har riktigt tur kanske vi får börja redan vid nästa mens vilket är beräknat nu till veckan, men det kan också bli att vi måste vänta en månad eller två beroende på hur det klaffar med de andra patienterna och när de startar sina behandlingar. Jag har i alla fall beställt alla sprutor och mediciner och ska prata med kliniken till veckan så får vi se hur det blir. Känns pirrigt, spännande, nervöst och, ja, en massa känslor såklart! Kände mig väldigt varmt och tryggt välkomnad på Livio i alla fall, så det ska nog bli bra Glad Just ja, och så har vi äntligen köpt ett hus! 🏡

Grattis Vickan till Både IVF och husköp!! Gud så kul! Har du fått komma igång denna cykeln eller laddar för nästa?
  • Mathilda88
    Mirabilis89 skrev 2023-05-05 06:31:55 följande:
    Testade 2-3 v fortfarande tisdag kväll i v. 5+5, men i dag på morgonen i v.6+1 kom det äntligen. Kan ju ha kommit lite tidigare med bara att jag inte testade då förstås. 
    Det är fortfarande lite långsam stegring för att jag ska bli helt lugn och det är ju fortfarande inte säkert att det går vägen, men nu fick jag lite hopp som klarar sig fram till tidiga ultraljudet nästa fredag iallfall. Glad
    Åh tack o lov! Hjärta Underbart att höra! Hjärta
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet