• Teriz

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Hur mår ni allihopa? ☺️

• Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-19 19:39:41 följande:

Här mås det bra, positivt på ältest men min temp är så fruktansvärt låg, vet inte varför riktigt. haha
    Men annars min sambo ligger med magsjuka plötsligt. Men vi fick till ett ligg i morse. Men tveksamt om ett ligg kommer göra något denna gång 🙈

Såhär lite sex har vi inte haft någon gång som vi har nu 🙈🤣
    Det var först förkylning för oss båda och en resa för mig, sedan mycket jobb och sen syster på besök och nu magsjuka. 

Känns inte som våran tur hahaha 

Haha Fyfan vilken oturs månad. Kan man tänka? men det kan ju oxå sluta i tur. Det får vi hoppas 😍

Själv är jag på äl +6 och nu börjar otåligheten kicka in. Har en del grejer inplanerat nästa vecka så det är ju skönt att tankarna kanske hamnar på annat. Vill egentligen inte testa förens bim men ska iväg på en fest på helgen hade verkligen velat veta om de blir ett glas vin eller ej. Så kanske testar på bim -3
  • Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-19 21:15:09 följande:

Haha men eller hur. Vad är oddsen för att allt ska hända samtidigt typ. Helt jävla galet. 

Men åh vad spännande! Vad skönt att du var saker för dig, det gör tiden så mycket enklare. Men segt med festen, dock så känns det ändå okej och testa 3 dagar innan, då borde det synas på ett testa tidigt. 

Jag håller tummarna för dig 😃 känns som mars månad varit en tur månad för många. Hoppas det är samma för er ❤️

Jag vill bara gå och sova och sen få tempa mig imorgon för och se hur min temp ser ut då. För den ligger liksom på 36.21 idag och vanligtvis på positivt ligger jag på 36.40-36.50 mest omkring 36.50.
    Så den biten oroar mig lite, tänk om det är något ruttet ägg? Men jag har haft sådan sjuk smärta nu med äl, så hoppas inte det. 

Ja sen väntar jag oxå på mina blodprov denna veckan hopps jag så ja det är mycket jag väntar på haha 😂

Fattar det! Vill alltid gå å sova när jag väntar på något jag med haha. Kraftig smärta vid äl ska väl båda gott? Så hur var tempen imorse?
  • Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-20 08:49:23 följande:

Hoppas du får dina svar redan idag eller imorgon så du slipper vänta tills slutet av veckan. Sånt är segt när man vet att svaren ska komma.

Ja här steg tempen rejält, fattar ingenting. Ägget kan ju inte ha släppt direkt igår när jag fick positivt på testet. 

//

Eller hur! 

men oj haha det var en rejäl höjning. Jadu jag vet inte va de kan bero på är inte så påläst men tänker att en höjning är något bra iaf. Fattar att du är riktigt förvirrad haha 

• Teriz
    Melsson skrev 2023-03-20 11:14:48 följande:

Härligt att ni båda är på ÄL+ iaf, en annan är på CD6 så jag inväntar ÄL om typ 8-9 dagar :P

Imorgon lämnar min sambo ett nytt spermaprov, hans test i höstas visade ju på lite tröga spermier, så nu har han ju ätit medicin sen dess så nu är det nytt prov för att se om medicinen funkat :)

Jag ska be om progestorontest med, har inte gjort det än...Är det bara jag eller är det lite jobbigt att höra av sig till vården haha?

Då är ni lite förväntansfull inför imorgon kan jag tänka mig. Hoppas medicinen gett resultat! 

mJag HATAR att ringa vården. Googlar hellre och försöker läka mig själv. känns som man är till besvär 

• Teriz
    MalinJ skrev 2023-03-21 14:40:52 följande:

Vad tråkigt med den förhöjda värdet på prolaktinet, men skönt att det tagits nya prover och att det tas om hand. 

Här ligger man med magsjuka och 39.6 graders feber så att skriva in något i min graf sket sig i morse. Herregud!
    Inte känt mig levande alls idag, och det ända som jag fått i mig är kall fanta zero 🙈 sen sovit och sovit.

Tog tempen nyss också och då hade den gått ner lite iaf, 38.7. Så det går framåt. Magen känns lugnare också även om det kan svida till emellanåt. Men tror det gjort mycket att jag småbarn sovit hela dagen. Inte orkat något annat. Jävl karl och smitta mig! Haha 

Nej Fyfan va hemskt med magsjuka? krya på er! Haha 
  • Teriz
    Vickan31 skrev 2023-03-23 20:51:12 följande:
    Hej tjejer! Ursäkta tystnaden från mig, har varit lite mycket senaste veckan eller så men jag har tänkt på er och försökt att läsa ikapp allt nu! Hjärta

Teriz: Hur mår du nu såhär ganska nära BIM? Har du fått svar på dina prover?

MalinJ: Hoppas att ni fick till det med perfekt tajming trots allt som hänt den här månaden, och fy tusan för magsjuka! Tycker din temp ser bra ut ändå, om du vill se en kaos-graf så ska jag lägga upp min, haha!

Melsson: Bra att han fått göra ett nytt prov nu, och jag tycker absolut att du ska be om progesteronprov då det är en så enkel sak att åtgärda om det skulle visa sig vara det Glad Igenkänning på att det är jobbigt att be vården om extra saker, haha, men supersmart att skriva på 1177 ju!

AllGoodNamesRGone: Vad bra att du fått svar nu, då får vi hoppas och tro att det är något som är lätt att åtgärda så att det ska gå bättre nu framöver. Sa de något mer om vad ni ska göra nu?

Inga svar ännu? börjar bli lite nervöst faktiskt. Idag är de 3 veckor sen vilket de skulle ta så dom lär ju ringa snart? 

är på cd 22 och har bim om 5 dagar. Har börjat fått
    molvärk senaste dagarna lite då och då under dagen. Typ drar på ena sidan av äggstocken. oklart hur ja ska tolka de. Som vanligt blir jag typ senil och glömmer hur de ?ska? kännas. Brukar ni få mensvärk flera dagar innan mens?

• Teriz

Ja hörrni, svaren från blodproven lyser med sin frånvaro. 

Men vet ni? jag tog ett graviditetstest imorse (bim-4) och det sa GRAVID 1-2 veckor!!! Så sjukt. Denna månaden vi skippat följa upp ÄL och myste en gång haha. 

Efter 3 missfall så vågar man ju inte bli glad direkt på en gång. Tvivlen sätter in direkt? är testet rätt? Kommer mensen komma om några dagar?

Men jag måste våga tro Och se de positivt. Jag är gravid! Så nästa vecka ska jag ringa min doktor och så får vi se om jag ska börja äta
    någon medicin eller vad som händer. 

• Teriz
    Melsson skrev 2023-03-27 13:18:34 följande:

Men WOW stort stort grattis till dig Teriz. Vilken fantastiskt fin överraskning! Och snacka om att det ger hopp till oss andra med att man inte "behöver" ligga varje dag i en vecka!!

Ja ring läkaren ASAP så att ni får all hjälp nu och kan få behålla det lilla fröet <3 Heja er!!!!!

@Mirabilis så himla tråkigt att det blev ett MA....Usch så jobbigt, lider med er <3 Men verkar ju som du har bra ägg eftersom fler klarade sig till frysen så det är ju jättebra!! Jag tycker man hör om många som det tar sig för på andra simuleringen, så håller verkligen tummarna att det är så för er!!! När blir äggplock? Är det efter två v?

Tack 😍 men verkligen? sen får vi se hur det utvecklar sig nu. Svårt å fatta att det är sant. 
  • Teriz

Äntligen svar från doktorn - blodproven ser toppen ut och ingen medicinering behövs. En stor lättnad eftersom jag hunnit blivit gravid i väntan på att hon skulle ringa haha. 

Vi fortsätter med ett VUL om 3 veckor. Ser graviditeten normal ut så kan vi bara vänta och se och hoppas att det är vår tur! Skulle något vara konstigt eller avvikande kommer vi fortsätta få hjälp med fler tester pga alla missfall. 

Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte faktiskt vänta till vi går på undersökningen. Är lite osäker om jag måste skriva in mig på vårdcentralen eller kan jag fortsätta gå till lasarettets barnmorska / doktor? Oavsett så kmr jag bara vara i v 6-7 när det är dags för vul så det är ändå gott om tid att skriva in mig då hihi. 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet