• Teriz

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Mirabilis89 skrev 2023-03-30 06:51:44 följande:

Jag känner att jag hr lite dålig koll på er som är aktiva i tråden (förutom Vickan hehe) och era bakgrundshistorier, det är lite andra som hänger här nu jämfört med när jag började vara här.

Skulle ni vilja dra en liten presentation om er och er historia? Glad

Jag själv är 34 och min sambo fyller 42 i sommar. Jag har varit utan p-piller sen sommaren 2020, aldrig blivit gravid på naturlig väg. Utredning har inte visat på något fel på oss, jag h ett amh på 1,0 men inte katastrof-lågt. IVF 1 gav en ET och 3 blastocyster till frysen. Blev gravid på första FET men slutade i MA som blev en långdragen process att få bort helt. Kommande två FET tog sig första där inte och andra blev nog en kemisk graviditet. 

Nu är vi igång med sprutor på IVF 2. Ont i huvudet som biverkning men också det enda typ, känner endast av lite molande värk i nedre delen av magen, kanske typ. Första VUL i morrn, ska bli intressant. Fick börja på
    en snäppet högre dos den här gången, och förra gången fick jag spruta i totalt 12 dagar så det kanske blir några färre nu. Drömmer

Vilken resa du gjort. Vi alla har samma mål men så olika resor. Så svårt och tufft att förstå hur man orkar fortsätta. Starka ni är du och din sambo! ❤️ 

Min resa ser ut som såhär. Jag är 33 år och min sambo 38 år. Jag sluta med P-piller sommaren 2021 och tänkte händer det så händer det. Vi hade inte haft någon stor barn Längtan länge men det var något som vi ändå ville men vi visste inte när. 

Blev gravid Jan 22. Missfall v 9 som kroppen skötte själv. Blev gravid Juli 22. Missed abortion upptäckes, fostret dog v 6 och upptäckte det via VULi v 11 och fick piller för att hjälp kroppen att få ut allt. Kemisk gravid Jan 23. Började bara blöda 1 vecka efter positivt test och gjorde det i 15 dagar. Nu efter 3 missfall fick vi gå på missfallsutredning där vi tagit blodprov och gjort gyn undersökning. Vi säger till varann att sluta med äl stickor och planering i väntan på svar från blodproven. Dock hade vi sex EN gång endå och det råkade vara under min äl så jag blev gravid! ❤️ Igår ringde min doktor och sa att alla blodprov ser perfekta ut och inget är fel så våran missfallsutredning läggs på paus och jag blir inbokad på ett tidigt ultraljud om 2 veckor. Det som känns så skönt är att om något inte går som de ska så får vi fortsatt hjälp med våra missfall. 

Så nu börjar vår resa igen, 4e gången gillt, bf mitten av december.. sista chansen på 2023! Haha. 

• Teriz

Va fint och kul att så läsa alla era historier. Det är mycket sorgligt men känner oxå sånt hopp och positivitet som sprudlar här inne! Ni ska veta att ni har betytt jätte mycket för Mig. Känns så konstigt att skriva det? i en chatt jag egentligen inte har någon aning om vem jag pratar med! Men man bildar sig en uppfattning och t.o.m. en bild i huvudet haha. 

Och till dig @voltex du är välkommen precis som du är! Jag vet av erfarenhet hur skönt det är att ventilera alla sina känslor till oss som verkligen förstår dig. Vi fattar och det är okej. 

• Teriz

Hoppas allt är bra med er allihopa. Helgen gick i ett så har inte vart så aktiv här inne. 

Jag är i min nervösa tidigt gravida bubbla. Kan inte låta bli å känna efter med symptom, vilka ja inte har så många ännu. Mest molvärk och ömma bröst. Det känns oxå som när man går och väntar på bim efter ÄL. Tiden går så fruktansvärt sakta... men snart lite påskledigt och ska försöka njuta i stunden inte vänta på en ny dag hela tiden. 

Här är det påsklov i min stad men jag själv jobbar fram till torsdag. Hur mår ni? 

• Teriz
    Idag fick vi se ett tickande hjärta på vul. Helt ofattbar känsla. Det var bara en liten prick som rörde på sig. Går in i v 7 nu och ska försöka våga hoppas på detta!  
  • Teriz

Tack allihopa. Ska verkligen ta till mig av de ni säger? våga slappna av och njuta!! Det sa min bm oxå? fokusera på det bra och de fina beviset imorse på vul. 

• Teriz

Melsson & MalinJ:

jag förstår er verkligen? hur länge orkar man kämpa. Hur mycket vi än vill det så är ju hälsan viktigast och det blir inget bra av att känna ?att man måste? ha sex osv. 

Mitt enda tips är att tillåta er att ta en paus. En månad hit eller dit? det gör er bättre än att känna ett måste. Under kan ske ❤️ och här finns inga krav..  vi kikar in när vi orkar och vill ☺️

• Teriz
    Melsson skrev 2023-04-14 13:43:19 följande:

@Teriz såååååååå avis på dig <3 Hoppas man själv står där en vacker dag! Gjorde ni något speciellt nu när ni blev gravida och det gick vägen??

@MalinJ Oj jaa vilka jobbiga tider, dagen blir lång :P Men kul att jobba med djur det ger mkt kan jag tänka mig, men ljudnivån kan jag tänka mig blir rätt hög ja....:P

@Voltex Åh vad skönt att allt såg bra ut på besöket, då kan ni ju känna er "lugna" även om det ev skulle bli IVF för er del...Vilken region bor ni i?

Vi gjorde inget särskilt alls, de var de som var skillnaden haha. Inga äl test, Inge fokus på att ligga. Vi sa till varann ingen stress ni när vi skulle få hjälp med missfalls utredning. Så låg vi ändå vid rätt tillfälle men inte pga att pricka in äl. Och det tog sig! inte heller druckit alkohol på typ 2 månader Innan plusset. 
  • Teriz

@Vickan31 Vilken spännande månad du haft, förstår din frånvaro med så mycket på gång. Dessutom nu när våren kommit känner jag oxå att jag är mer upptagen hela tiden. Vilket känns skönt så slipper man han tid och tänka på allt! Alltså så spännande med ivf, fatta att innan semestern kommer du troligtvis bli gravid!! När ska ni flytta? Vilken dröm med hus! 

Jag mår faktiskt väldigt bra. Går in i v 9 imorgon. Är konstant trött och har ömma bröst. Det är det som jag märker av mest. Är inte illamående men på morgonen när jag vaknar känner jag mig svag och behöver äta ganska snabbt. Försöker släppa all oro och tankar denna gången och bara bara glad. Oavsett hur det utvecklar sig så vill jag försöka leva i nuet. Ser fram emot min nästa undersökning vilket är om 2 veckor! Oj va nervöst det ska bli. 

Jag har fått mig ett tecken till mig? det är så fint! Vi har ett namn vi gillat väldigt länge.. och när jag fick min kub bokad i slutet på maj så råkar det namnet ha namnsdag!!! 

• Teriz
    Mirabilis89 skrev 2023-04-22 17:04:50 följande:

Det gick ju vägen det här. Testdag i dag, RD14 med en 2-dagars. Hjärta

Stort grattis! När har du bf? 
  • Teriz
    Melsson skrev 2023-04-24 07:40:38 följande:

@Vickan men WOW grattis, känns så konstigt att säga grattis till IVF men i vår bubbla så känns det ju som en vinst :D Enda gången på senaste som du längtar till mens nu då? :) Åhhh så spännande det kommer bli att följa denna resa!! Skönt att du redan genomgått en IVF innan så att du vet vad som väntar! Fick du bra förtroende för läkaren du träffade?? 

Och du, grattis till husköp, snacka om att allt faller på plats för er nu! Nu är bebis inom räckhåll!!!

För mig så slapp jag faktiskt mellanblödningar förra månaden, det var riktigt skönt. Tror faktiskt kroppen har varit i obalans efter mina letrozol/ovitrelle behandlingar...Ska bli spännande att se hur det blir denna månad, hade ÄL igår hehe. Men har som du struntat i test osv även denna månad, men man känner ju igen mönstren i sin kropp såpass bra ändå :)

@Mirabilis GRATTIS GRATTIS GRATTIS <3 wow så häftigt att se "gravid" på ett gravtest, ryser i hela kroppen <3 Och bf på din farmors födelsedag är ju verkligen ett tecken! Hade du på känn innan du tog test att det skulle vara positivt??

@Teriz, så skönt att allt ser bra ut för er <3 är det KUB som är om 2 v??

@MalinJ Hoppas du slipper mellanblödningarna, jag har ju också haft problem med det och det är inte kul!! Har ni hört något om er utredning? Ni borde ju kunna söka vanlig fert. utredning nu med och inte "bara" missfallsutredning? Eller hur går era tankar <3

Om två veckor har jag ett till vul för att följa upp. Hoppas verkligen det är i sin ordning! Blir nervös ju mer det närmar sig. 

sen då om 4 v är det kub. Mycket som händer i maj för mig hehe! 

• Teriz

Har gjort ultraljud idag och allt såg toppen ut! Va sån lättnad att få se en levande mini bebis mer armar och ben!

• Teriz
    Hej allihopa, några veckors uppehåll från mig! Vill bara berätta att idag var vi på KUB och fick låg risk, en bebis som växer så de knakar och vad man kan se väldigt frisk. Detta är vad vi kämpat för i flera år. Efter alla missfall så är det just detta man längtat och strävat efter ❤️ Går in i v 15 om några dagar. Sjukt va fort det går när allt bara rullar på. 
  • Teriz

Jag vet att jag har vart usel på att återkoppla till er allihopa. Jag läser lite då och då och ser att ni är många som kämpar på med allt! Hoppas ni ska få en fin sommar. 

För mig har denna resa gått så sjukt fort den här graviditeten. Känns som jag nyss gick under utredning för alla missfall. Precis fått veta att vi väntar en pojke Och jag har klarat 50% av graviditeten nu. Ge inte upp hörrni! 

• Teriz
    Rosen3 skrev 2023-07-13 13:58:16 följande:

Har inte följt din resa men när jag läste detta gav det mig lite hopp! Underbart att du kommit så långt med graviditeten :) Grattis!

Har du haft flera missfall innan? Jag har haft tre och väntar in att bli gravid igen, denna gång med progesteron ifall det kan hjälpa. Mitt hopp har sjunkit och mår inte så bra emellanåt. Men detta gav trots allt lite mer hopp. 

Tack snälla. Det är otroligt hur man nästan glömmer allt vi gått igenom och bara fokuserar på det som händer nu. Vilket är skönt iofs, man är bara så tacksam. 

Jag hade oxå 3 missfall under ca 1 år. Vecka 9,11,6. Fick efter det göra en utredning med olika prover och alla visade bra svar det va inget som va fel. Mitt under utredningen blev jag gravid igen och denna gången har det som sagt gått bra 😍 

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet