Vi som försökt en längre tid - första barnet
Jag känner att jag hr lite dålig koll på er som är aktiva i tråden (förutom Vickan hehe) och era bakgrundshistorier, det är lite andra som hänger här nu jämfört med när jag började vara här.
Skulle ni vilja dra en liten presentation om er och er historia? 
Jag själv är 34 och min sambo fyller 42 i sommar. Jag har varit utan p-piller sen sommaren 2020, aldrig blivit gravid på naturlig väg. Utredning har inte visat på något fel på oss, jag h ett amh på 1,0 men inte katastrof-lågt. IVF 1 gav en ET och 3 blastocyster till frysen. Blev gravid på första FET men slutade i MA som blev en långdragen process att få bort helt. Kommande två FET tog sig första där inte och andra blev nog en kemisk graviditet.
Nu är vi igång med sprutor på IVF 2. Ont i huvudet som biverkning men också det enda typ, känner endast av lite molande värk i nedre delen av magen, kanske typ. Första VUL i morrn, ska bli intressant. Fick börja på
en snäppet högre dos den här gången, och förra gången fick jag spruta i totalt 12 dagar så det kanske blir några färre nu. 
Vilken resa du gjort. Vi alla har samma mål men så olika resor. Så svårt och tufft att förstå hur man orkar fortsätta. Starka ni är du och din sambo! ❤️
Min resa ser ut som såhär. Jag är 33 år och min sambo 38 år. Jag sluta med P-piller sommaren 2021 och tänkte händer det så händer det. Vi hade inte haft någon stor barn Längtan länge men det var något som vi ändå ville men vi visste inte när.
Blev gravid Jan 22. Missfall v 9 som kroppen skötte själv. Blev gravid Juli 22. Missed abortion upptäckes, fostret dog v 6 och upptäckte det via VULi v 11 och fick piller för att hjälp kroppen att få ut allt. Kemisk gravid Jan 23. Började bara blöda 1 vecka efter positivt test och gjorde det i 15 dagar. Nu efter 3 missfall fick vi gå på missfallsutredning där vi tagit blodprov och gjort gyn undersökning. Vi säger till varann att sluta med äl stickor och planering i väntan på svar från blodproven. Dock hade vi sex EN gång endå och det råkade vara under min äl så jag blev gravid! ❤️ Igår ringde min doktor och sa att alla blodprov ser perfekta ut och inget är fel så våran missfallsutredning läggs på paus och jag blir inbokad på ett tidigt ultraljud om 2 veckor. Det som känns så skönt är att om något inte går som de ska så får vi fortsatt hjälp med våra missfall.
Så nu börjar vår resa igen, 4e gången gillt, bf mitten av december.. sista chansen på 2023! Haha.