Vi som försökt en längre tid - första barnet
Ja ska verkligen försöka göra det, ser ut att bli en fin sommar iaf! När är det du har testdag? Och hur går det med ruvandet? :D
Är det "farligt" att fortsätta med Q10 hela cykeln?
Ja det är en tuff behandling och nu cykel två efter behandlingen är kroppen fortfarande ur balans 😅? Första med LH-utslag hela månaden (mest troligt mkt högt östrogen som triggade det) och denna cykeln låg, ledsen och deppig i varierande grad genom veckorna (kanske lågt östrogen nu? då man kan bli det av de)? Jättejobbigt att gå runt och gråta för allt från en fin låt till domedagstankar att man aldrig kan få barn och alla andra får ju. Hoppas det släpper när jag har BIM på måndag! Tempen är lägre om än nästan normal igen, så ev har sköldkörteln fått sig en liten törn, samt levern har också fått sig en känga.
Kusinen har BF sista augusti, de börja försöka nästan ett år efter vi började? Tack o lov blir jag fortfarande bara glad av att se dom (så rädd för att bli bitter!), men ledsen över egna situationen när vi inte ses och råkar tänka på dom. Hade hoppats på att lyckas på första försöket i maj så man också fick vara gravid samtidig. Drömma kunde man iallafall. Glad för att de slipper IVF-resan!!
Haha förstår besvikelsen när guldet hamnar utanför!! Vi har själva haft problemet med att sambon inte kommit, liksom blivit en prestationsgrej. Tack o lov släppt efter sexuppehållet på över en månad under behandlingen (jag hade så mkt buksmärtor att det var omöjligt) och inte haft problem sen dess 🥰🙏.
Ja jag beställde hem nya tillskott till oss båda (nästan av allt utom q10), det gick på 2?000 spänn 😱.
Hej fina gänget! Förlåt att jag varit borta så länge och inte alls hängt med, men jag har försökt läsa ikapp lite nu och det är så fint att se hur ni stöttar och peppar varandra!
Här händer det inte så mycket, är på CD8 och inväntar ägglossning i början av nästa vecka, men har inte så mycket hopp om att plussa själva. Så vi väntar istället på september då jag förhoppningsvis kan få ruva på ett av de två embryon vi har i frysen, bara det inte krockar med helg för man måste göra återföringen exakt sex dagar efter positivt ägglossningstest. Jag tror att flera av er håller med mig om att september känns oerhört långt bort just nu, men vi får försöka härda ut tillsammans 
Mathilda88: Förlåt för sent svar som sagt
Du frågade om min ena kompis som jag berättade om att hon inte fick något till frysen första gången men fick andra sprutor omgång två och då två barn. Hon hade som sagt samma problem med melatonin och manlig faktor men fick ändå barn med egna ägg och spermier, så jag tror så mycket på dig och att ni också ska lyckas! Min andra kompis med melatonin-problematiken hade inte manlig faktor vad jag vet men fick ut bra ägg bland de dåliga eller vad man ska säga. Vad synd att det inte blev något nytt försök innan sommarstängning, men som du säger får vi försöka se det positiva med sommaren att det finns mycket härligt att göra i väntan på att klinikerna tar emot oss igen efter sommaren och så får vi peppa och stötta varandra så gott det går 

Åh så skönt att höra! Gav mig verkligen hopp. Hopp att inte ge upp. Skönt på ett sätt att man glömmer av det man gått igenom, eller i alla fall att man kan släppa det lite.
Typ samma som mig, hade ett MA i vecka 11 och sen två jättetidiga missfall i vecka 5 båda två. Inom ca 1,5 år. Vi har tagit prover men inte fått svar på allt än. Vi försöker bli gravida med men det tar tid?
😡. Förstod att detsamma hänt er? 😢
Jag är så glad att det finns hjälp att få, även om det är sjukt att de svenska klinikerna som sagt stänger under sommaren. Ja att kastas mellan hopp och förtvivlan är fruktansvärt, och man förstår ju nu att hormonerna spelar in en hel del på ens mående, men förhoppningsvis kommer tårarna att försvinna snart
Bra tänkt att se sommaren som en bra tid för kroppen att komma ikapp och äggen att förbättras, så ska jag också försöka tänka
Ååh tack vännen, vi håller tummarna för att återföringen kan justeras lite där i september så att vi inte behöver vänta till oktober! Ååh men så typiskt, att han pratat om den där stugan så länge dessutom, men förhoppningsvis kan ni njuta av en vistelse där ändå och jag hoppas så mycket att du ska få må bättre den här gången
Så himla fint av honom, och jag misstänker att du tänker samma som jag att om man nu nödvändigtvis måste gå igenom allt det här så har vi i alla fall bästa möjliga support team 🥰Tack ❤️
Om de håller bättre kol på en till nästa gång (inte gå en vecka mellan kontroll och äggplock) och man slipper dra ur dom alla uppgifter (antal ägg etc) så ska jag nog kunna lita på dom igen. 😅 Försöker just nu be om en äggledarspolning - inte för att det är kul men är så nojig över den där mycoplasma-infektionen jag fick av kliniken som utförde cellskrapningen på mig i vintras, orolig om den kan ha skadat äggledarna. Med tanke på om man kan lyckas naturligt eller ej liksom? Man vill iallafall veta. Tror inte jag får det men man får iallafall försöka. Får annars prova privat när mensen kommer nästa vecka tänker jag.
Har sista dagarna haft ont i ländryggen och inga PMS-symtom som ömma bröst etc som jag alltid har inför mens (dock verkar ju också hormonerna vara i obalans) samt att tempen steg ordentligt, så testade ett tidigt gravtest igår, tyvärr helt blankt ändå.
Känner mig positivare sen igår, så det verkar gå på rätt håll iallafall 🙏 Ja vi har bästa supportteamet iallafall i denna tuffa tid ❤️❤️
Börja med att fråga din klinik och skulle de säga nej kan du som sagt kolla upp privata alternativ