Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Melsson skrev 2023-06-12 13:22:01 följande:
    Åh.. det där med sperma verkar ju variera så himla mycket från dag till dag också...

Ja ska verkligen försöka göra det, ser ut att bli en fin sommar iaf! När är det du har testdag? Och hur går det med ruvandet? :D 

Är det "farligt" att fortsätta med Q10 hela cykeln? 
    Man vet inte riktigt än om det är farligt eller ofarligt då det inte forskats på så långt än. Det finns olika rekommendationer - antingen fram till ägglossning eller fram till ett plus. Hur det påverkar efter det vet man inte än :) 
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-06-15 10:52:24 följande:
    Ja skönt som sjuksyrra att kunna välja på lite olika karriärsval om man skulle vilja det om inte annat! Att jobba som barnmorska verkar ju så spännande, dom får vara med om mycket! Haha ja inte direkt sjuksyrra här hehe :P Men det är väldigt intressant att läsa på lite men är svårt med! 

Åh vad segt för dig...Hade dom förvarnat innan om att cykeln efter kan bli lite konstig på grund av alla hormoner osv? Känns ju som att kroppen kan bli rejält påverkad? Jag håller alla tummar jag kan för att mensen hinner komma i tid, men om den inte gör det så verkar det ju som att du har en bra sommar framför dig <3 Är hästen fortfarande utlånad? Jag har ju bara min på foder men börjar faktiskt vackla hur jag ska göra i höst, det börjar bli så himla dyrt allting :( 

Ja jättekonstigt förstår inte riktigt själv, har dock ätit inositol på eget bevåg så vet inte om det har påverkat till det positiva? Kör denna månad utan inositol som ett "test" så ska se om jag får utslag på stickorna till helgen, har beräknad ÄL lördag så började testa igår! 

Jag hade 9,6 pmol/L (AMH) 10,0 IE/L (FSH) och 4,7 IE/L (LH).. Han fick någon slags acetylcystein (stavning osäkert hahaha) som tydligen används för slemhosta osv annars? Men som tydligen ska funka på simmarna med :P 

Har du nåt tips på någon bra q10? Satt och googlade igår men är svårt hitta någon bra (och billig hehe, sjukt vad dyra dom var!)

Åh vad bra, tack för all hjälp den är guld värd <3 
    Nej inte direkt, inte mer än att första mensen är en bortfallsblödning av alla hormoner, men hört ngn annan som nämnt att cykeln kunde vara ur balans efteråt. 

Okej, baserat på ditt AMH så förstår jag att du inte har PCO? Så utifrån de vetenskapliga studierna så skulle jag fortsätta att avstå ifrån Inositol. För i våra fall (jag har inte heller PCO) så försämrar de istället äggen. 

Jasså, så spännande, där ser man! 

Söker du på Ubiquinol så får du upp alla med bra verksam substans. Enligt studierna så bör man ta av dom ta 300mg x2/dag. Köper du däremot PharmaNords Bio-Qinon så räcker det med 200mg x2/dag. Att ta ex 400mg på en gång funkar inte lika bra då kroppen inte tar upp mer åt gången än de 200-300mg. Nej billiga är de inte...
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-06-19 10:35:49 följande:
    Ja man förstår ju att kroppen reagerar efter alla hormoner man sprutar i sig...Heja kroppen ändå vad den klarar av! 

Nej har ju lågt AMH så inte PCO, testade utan inositol denna cykeln och fick faktiskt utslag på ÄL-stickan i helgen så det var skönt. Har ju trott att det bara är pg.a inositol jag fått ÄL men verkar som att kroppen klarar det själv ändå. Hur såg dina värden ut innan IVF? Mina är ju lite halvbra så man är ju lite nojig. 

Förlåt för MYCKET info nu men ni känns inte som ett så känsligt gäng...Men iaf, fick utslag på ÄL i lördags, låg då på morgonen...Sen igår då, dagen D, tror ni inte min sambo lyckas komma under förspelet preciiiiis innan vi ska stoppa in den. Splash på sin egen mage.....Alltsååååååå, händer ALDRIG annars, så jävla typiskt orkar inte haha. Men men, får hoppas att dom små rackarna från i lördags morse överlevde. 

Får ruinera mig och beställa hem, har suttit och kikat och verkar luta åt dom från Dr Mercula! Vill inte veta alla pengar man lagt på tillskott, undersökningar, ägglossningstest etc....Men men, kommer vara värt det en vacker dag! 

Ja det är en tuff behandling och nu cykel två efter behandlingen är kroppen fortfarande ur balans 😅? Första med LH-utslag hela månaden (mest troligt mkt högt östrogen som triggade det) och denna cykeln låg, ledsen och deppig i varierande grad genom veckorna (kanske lågt östrogen nu? då man kan bli det av de)? Jättejobbigt att gå runt och gråta för allt från en fin låt till domedagstankar att man aldrig kan få barn och alla andra får ju. Hoppas det släpper när jag har BIM på måndag! Tempen är lägre om än nästan normal igen, så ev har sköldkörteln fått sig en liten törn, samt levern har också fått sig en känga.

Kusinen har BF sista augusti, de börja försöka nästan ett år efter vi började? Tack o lov blir jag fortfarande bara glad av att se dom (så rädd för att bli bitter!), men ledsen över egna situationen när vi inte ses och råkar tänka på dom. Hade hoppats på att lyckas på första försöket i maj så man också fick vara gravid samtidig. Drömma kunde man iallafall. Glad för att de slipper IVF-resan!! 

Haha förstår besvikelsen när guldet hamnar utanför!! Vi har själva haft problemet med att sambon inte kommit, liksom blivit en prestationsgrej. Tack o lov släppt efter sexuppehållet på över en månad under behandlingen (jag hade så mkt buksmärtor att det var omöjligt) och inte haft problem sen dess 🥰🙏. 

Ja jag beställde hem nya tillskott till oss båda (nästan av allt utom q10), det gick på 2?000 spänn 😱.

• Mathilda88
    Myran1234 skrev 2023-06-19 14:40:28 följande:
    Idag på RD11 plussade jag! 🥹🙏❤️ Känns helt overkligt. Nu hoppas vi verkligen att våran lilla prick stannar kvar. 🙏
    Så fantastiskt!!! 🤩😍❤️🙏 Stort grattis!!!
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-06-28 08:59:08 följande:

Hej fina gänget! Förlåt att jag varit borta så länge och inte alls hängt med, men jag har försökt läsa ikapp lite nu och det är så fint att se hur ni stöttar och peppar varandra! Hjärta Här händer det inte så mycket, är på CD8 och inväntar ägglossning i början av nästa vecka, men har inte så mycket hopp om att plussa själva. Så vi väntar istället på september då jag förhoppningsvis kan få ruva på ett av de två embryon vi har i frysen, bara det inte krockar med helg för man måste göra återföringen exakt sex dagar efter positivt ägglossningstest. Jag tror att flera av er håller med mig om att september känns oerhört långt bort just nu, men vi får försöka härda ut tillsammans Hjärta

Mathilda88: Förlåt för sent svar som sagt Hjärta Du frågade om min ena kompis som jag berättade om att hon inte fick något till frysen första gången men fick andra sprutor omgång två och då två barn. Hon hade som sagt samma problem med melatonin och manlig faktor men fick ändå barn med egna ägg och spermier, så jag tror så mycket på dig och att ni också ska lyckas! Min andra kompis med melatonin-problematiken hade inte manlig faktor vad jag vet men fick ut bra ägg bland de dåliga eller vad man ska säga. Vad synd att det inte blev något nytt försök innan sommarstängning, men som du säger får vi försöka se det positiva med sommaren att det finns mycket härligt att göra i väntan på att klinikerna tar emot oss igen efter sommaren och så får vi peppa och stötta varandra så gott det går Hjärta

Hjärta

Finaste du!!❤️❤️ Och så har jag varit härifrån i en månad och missat denna solskenshistoria! ❤️Precis vad jag behöver just nu när tårarna sprutar för allt och inget utan någon vettig anledning alls.. (Hormonerna säkert som spökar fortsatt!).  Tack!! 🙏❤️ På ett sätt vill jag bara njuta fullt ut av hoppet det inger, på ett sätt vågar man knappt utan håller kvar vid förväntan om tre kassa äggplock och äggdonation därefter så man inte går helt under isen ifall det blir ens verklighet ????. Psyket är inte snällt! Men just nu ler jag iallafall genom tårarna! 🥹✨❤️
    Försöker motivera också med sommarstängningen att då har det hunnit gå längre tid sen min melatonin kom igång igen och iallafall en teoretiskt större chans till bättre ägg nästa försök?Plus alla tillskott har tagits under längre tid.

Håller alla tummar och tår för att du ska hinna få din återföring i september innan resan!! Skrev även i andra tråden innan, men Så himla fint av kliniken att försöka hitta en sån lösning till er! ❤️

Vårt nästa försök blir preliminärt precis under vår gemensamma semester när vi skulle åkt till en stuga han berättat om i tre år, sett fram emot långa promenader. Jag blev ledsen (suprice denna månaden liksom 😂😅) men sambon vara bara glad över att han då skulle kunna vara med på alla undersökningarna 🥰. Han är fin han ❤️. 
  • Mathilda88
    Rosen3 skrev 2023-07-14 14:24:48 följande:

Åh så skönt att höra! Gav mig verkligen hopp. Hopp att inte ge upp. Skönt på ett sätt att man glömmer av det man gått igenom, eller i alla fall att man kan släppa det lite. 

Typ samma som mig, hade ett MA i vecka 11 och sen två jättetidiga missfall i vecka 5 båda två. Inom ca 1,5 år. Vi har tagit prover men inte fått svar på allt än. Vi försöker bli gravida med men det tar tid?

Så tufft med alla missfall stackare! ❤️ Vet ni hur lång tid det kan komma dröja innan ni får svar på utredningen? 🙏
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-07-22 19:06:12 följande:
    Ja jag märker att det är lite stiltje men varit lite mer aktion nu i den andra gruppen så det känns skönt. Känns som det bara är vi som går i Danmark som kunnat göra behandlingar under sommaren.. Sjukt att vården stänger i Sverige. Framförallt eftersom mycket forskning har visat på att IVF är ännu mer lyckosam under sommarmånaderna.. 

Har ni fått någon ny info om när ni kan få göra nästa försök? 
    Ja visst är det frustrerande att man stänger ner den tiden på året där det är vetenskapligt bevisat är störst framgång inom IVF?!
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-07-22 22:20:20 följande:
    Sverige i ett nötskal. Vi gick miste om våra 3 försök pga det... 
    Hört om fler som det drabbar på det viset vilket känns än sjukare! Många gånger också dragit ut på tiden innan med undersökningar etc och sen bara kalla handen tillbaka Gråter 😡. Förstod att detsamma hänt er? 😢
  • Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-07-23 11:54:52 följande:
    Hej igen fina du och välkommen tillbaka till gruppen! 🥰 Känn aldrig någon press eller stress att titta in här, jag tar också mina pauser när tiden inte finns eller allt med barnlösheten känns för överväldigande. Åååh vad glad jag blir att det kan ge dig lite hopp, för jag känner absolut stort hopp till att du ska bli mamma med dina egna ägg och att ni kommer att få bra hjälp av kliniken Hjärta Jag är så glad att det finns hjälp att få, även om det är sjukt att de svenska klinikerna som sagt stänger under sommaren. Ja att kastas mellan hopp och förtvivlan är fruktansvärt, och man förstår ju nu att hormonerna spelar in en hel del på ens mående, men förhoppningsvis kommer tårarna att försvinna snart Hjärta Bra tänkt att se sommaren som en bra tid för kroppen att komma ikapp och äggen att förbättras, så ska jag också försöka tänka Glad Ååh tack vännen, vi håller tummarna för att återföringen kan justeras lite där i september så att vi inte behöver vänta till oktober! Ååh men så typiskt, att han pratat om den där stugan så länge dessutom, men förhoppningsvis kan ni njuta av en vistelse där ändå och jag hoppas så mycket att du ska få må bättre den här gången Hjärta Så himla fint av honom, och jag misstänker att du tänker samma som jag att om man nu nödvändigtvis måste gå igenom allt det här så har vi i alla fall bästa möjliga support team 🥰

Tack ❤️
    Om de håller bättre kol på en till nästa gång (inte gå en vecka mellan kontroll och äggplock) och man slipper dra ur dom alla uppgifter (antal ägg etc) så ska jag nog kunna lita på dom igen. 😅 Försöker just nu be om en äggledarspolning - inte för att det är kul men är så nojig över den där mycoplasma-infektionen jag fick av kliniken som utförde cellskrapningen på mig i vintras, orolig om den kan ha skadat äggledarna. Med tanke på om man kan lyckas naturligt eller ej liksom? Man vill iallafall veta. Tror inte jag får det men man får iallafall försöka. Får annars prova privat när mensen kommer nästa vecka tänker jag. 

Har sista dagarna haft ont i ländryggen och inga PMS-symtom som ömma bröst etc som jag alltid har inför mens (dock verkar ju också hormonerna vara i obalans) samt att tempen steg ordentligt, så testade ett tidigt gravtest igår, tyvärr helt blankt ändå. 

Känner mig positivare sen igår, så det verkar gå på rätt håll iallafall 🙏 Ja vi har bästa supportteamet iallafall i denna tuffa tid ❤️❤️

• Mathilda88
    Vickan31 skrev 2023-07-24 16:43:36 följande:
    Alltså det låter verkligen som att de hade dålig koll och engagemang, hoppas att du har bättre tur den här gången för de borde ju hålla stenkoll tycker man! Om inte så har man ju rätt att byta klinik, men det beror kanske på hur långt man är villig att åka och vänta. Men vi hoppas såklart att de ska sköta sig utomordentligt så att du ska kunna lita på dem och känna dig väl omhändertagen 🥰 Om du är orolig för det så tycker jag att det låter bra att försöka få till en äggledarspolning för att antingen hitta något om det skulle vara så eller för att lugna dig i att allt ser bra ut Hjärta Börja med att fråga din klinik och skulle de säga nej kan du som sagt kolla upp privata alternativ Glad

Vad spännande med både temphöjning, ont i ländryggen och avsaknad av PMS-symptom! Kroppen har ju lurat en förut, absolut, men jag hoppas att det bara var för tidigt att ta ett test 🤞💕

Skönt att höra att du känner dig mer positiv, där på hemmaplan har du din sambo som stöttar och här inne har du oss som hejar på för fullt! Det ska gå, och vi hoppas att det är snart 🥰
    Dom var mkt trevliga att träffa (läkaren på andra/sista VUL var dock väldigt fåordig och ngt burdus vilket va jobbig, men bra på äggplocksdagen iallafall). Ja hoppas på ett uppsving till omgång två! 
    Som förväntat fick jag ett andra nej för spolning av RMC, men har fått tag i en privat klinik som efter att ha blivit insatta i situationen har sagt ja till att genomföra spolningen! Så om en vecka blir det koll, bara till att hålla tummarna för bra resultat. Hjärta 
    Ja det var spännande, men tyvärr kom mensen som beräknat! Mår förövrigt betydligt bättre, inga deppiga känslor i allmänhet längre! Väldigt tacksam för! {#emotions_dlg.flower} 
    Ja vilket team vi skapar oss tillsammans, både hemma och här HjärtaHjärta 
    Kommer hålla alla tummar och tår för den där optimeringen så du kan åka med ditt FET på semester! Kommer vara blå om händer och fötter tills det är dags Flört
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet