• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Emmalucy
    Tildasafira skrev 2021-07-28 15:39:48 följande:

Hej tjejer, hoppas ni har en fin onsdag <3

Hade ju som sagt plussat och sedan ännu en gång fått en blödning, blödningen var 8 dagar sedan nu och idag kom jag hem från en weekend hos mamma och pappa. Tog ett test för att bekräfta att gravidhormonerna skulle vara borta men får alltså fortfarande plus på stickan.. vet någon hur länge det kan sitta i? Började ju blöda bara ett par dagar efter bim (4+3 tror jag) och alla tidigare gånger har det försvunnit på 1-2 dagar. Börjar fundera på om allt inte kommit ut som det ska då jag bara blödde i två dagar. Vem vänder man sig till för att kolla en sån här sak? Gynekologen? Eller barnmorskan? Är riktigt förvirrad här hemma..

Det kan bli värt att hålla koll ett par dagar under tiden du letar, men tror att en vanlig gynekolog kan ge svar :) de kommer säkert tvinga dig att vänta och se oavsett, så det kan bli bra att testa och se om den går upp eller ner :) men kan tillägga att en gång hade jag en kemisk som gav mig 1-2 på veckoindikatorn vid typ cd10, så det är möjligt att hänga kvar. Det påverkade inte heller min äl vad jag kommer ihåg. Hoppas du får svar snart!
  • Janni91
    Soff skrev 2021-07-28 17:13:32 följande:

O fy så tungt för din syster! Det är enormt lång tid.. och förstår din oro kring att det skulle va samma för dig. Det behöver verkligen inte vara så! Och håller såå tummarna för dig att det är din tur snart <3 

Ja, man mår så bra av det. Absolut! Okey! :D det har jag med! Så samma här! :D 

Verkligen, fruktansvärt. Men det var typ 15 år sedan (hon är många år äldre än jag) så mycket har ju hänt sedan dess. Tror inte det kommer ta så lång tid för oss. Tack snälla!! Hoppas det är din tur snart med!! :) <3 
  • Soff
    Janni91 skrev 2021-07-28 22:17:03 följande:
    Verkligen, fruktansvärt. Men det var typ 15 år sedan (hon är många år äldre än jag) så mycket har ju hänt sedan dess. Tror inte det kommer ta så lång tid för oss. Tack snälla!! Hoppas det är din tur snart med!! :) <3 
    Det tror inte jag heller <3 tack <3
  • MAKL

Mens idag och känner nu att jag inte orkar vara kvar så mycket här på FL då det ger mig någon slags inre stress. Så med det sagt så tar jag bort mig från listan och hoppas att ni alla plussar snart <3

Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

Mirabilis89, BIM 22/7, 32 år (13:e försöket)

Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

Soffsen BIM 28/7, 27 år (12:e försöket, 2 missfall)

Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

RH93, BIM 6/8, 28 år (13:e försöket)

Längtartillvår, BIM 7/8, 36 år (11e försöket)

Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

Sellcarro, BIM 13/8, 28 år (12:e försöket, 1 MA & 1 MF)

Soff, BIM 14/8, 33 år (17:e försöket)

Janni91, BIM 17/8, 30 år (14:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

Tildasafira, BIM 19/8 (17e försöket, upprepade tidiga missfall)

• SoHo84

Hej igen.. länge sedan jag läst och skrivit. Tack för alla svar på mitt förra inlägg <3 Känns trist att jag fortfarande känner igen flera av er.. Håller tummarna för att det ska vara våran tur snart.

Vår remiss till IVF har skickats så nu väntar vi bara på att höra nåt mer. Vi kämpar på men har ingen förhoppning att det ska lösa sig naturligt. Jag har börjat med bisolvin denna cykel så hoppas att det kan hjälpa.. Jag har varit sjukskriven i 5 veckor pga stress/ångest/depression och även fått medicin mot detta. Frågade läkaren om det kan påverka fertilitet eller foster men han svarade att näää det tror jag väl inte det ska. Jaja jag får väl se vad IVF-läkarna säger och lyssna på dom!

Varje månad mensen kommer som planerat vill jag bara falla ner i det svarta hålet. Har flera graviditetstest som ligger i badrummet och bara väntar.. har aldrig i hela mitt liv ens testat en enda gång. Längtar till den dag mensen är sen, om så bara med någon dag! Varje månad tänker jag att denna gång. Denna gång ska jag iaf få ta ett test. Men aldrig. Å andra sidan så hinner jag ju inte bygga upp förhoppningarna!

Nu väntar jag på ÄL som bör vara 5/8 och sedan bim 20/8.

Bör väl vara på typ 21 försöket.

• SoHo84

Hej igen.. länge sedan jag läst och skrivit. Tack för alla svar på mitt förra inlägg <3 Känns trist att jag fortfarande känner igen flera av er.. Håller tummarna för att det ska vara våran tur snart.

Vår remiss till IVF har skickats så nu väntar vi bara på att höra nåt mer. Vi kämpar på men har ingen förhoppning att det ska lösa sig naturligt. Jag har börjat med bisolvin denna cykel så hoppas att det kan hjälpa.. Jag har varit sjukskriven i 5 veckor pga stress/ångest/depression och även fått medicin mot detta. Frågade läkaren om det kan påverka fertilitet eller foster men han svarade att näää det tror jag väl inte det ska. Jaja jag får väl se vad IVF-läkarna säger och lyssna på dom!

Varje månad mensen kommer som planerat vill jag bara falla ner i det svarta hålet. Har flera graviditetstest som ligger i badrummet och bara väntar.. har aldrig i hela mitt liv ens testat en enda gång. Längtar till den dag mensen är sen, om så bara med någon dag! Varje månad tänker jag att denna gång. Denna gång ska jag iaf få ta ett test. Men aldrig. Å andra sidan så hinner jag ju inte bygga upp förhoppningarna!

• Soff

Åh :(( fan alltså.. ledsen att mensen kom. Jag förstår dig helt, gör det som känns bäst för dig!! <3 hoppas på att du återkommer med goda besked framöver <3 

MAKL skrev 2021-07-29 12:52:19 följande:

Mens idag och känner nu att jag inte orkar vara kvar så mycket här på FL då det ger mig någon slags inre stress. Så med det sagt så tar jag bort mig från listan och hoppas att ni alla plussar snart <3

Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

Mirabilis89, BIM 22/7, 32 år (13:e försöket)

Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

Soffsen BIM 28/7, 27 år (12:e försöket, 2 missfall)

Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

• Soff
    SoHo84 skrev 2021-07-29 18:26:27 följande:

Skönt att remissen har blivit skickad, så det iallafall känns att det går lite framåt på nåt sätt <3 Men förstår verkligen hopplösheten du känner, och det svarta hålet... känns så jäkla bottenlöst jobbigt. Alltid värst precis vid mens också... :( 

Kram <3 

• apan95

Kände för att skriva in mig i BIM tråden igen! Allt har ju legat på is för oss nu under sommaren och jag har passat på att dricka många goda drinkar, enstaka koppar kaffe men framförallt njutit av sommar och semester med min sambo!

Kommande mens ska jag börja med letrozol dag 3 för att sedan göra en stimulerad FET. Tabletterna är hämtade och sprutan ligger i kylen. Nu längtar jag efter mens haha!

Tog mig friheten att radera passerade datum förutom er som plussat! (om jag råkat ta bort eller göra fel får ni rätta till såklart!) TAGGA HÖST!

apan95, BIM 9/8, 25 år (inväntar FET)

• Mirabilis89

Nytt BIM :)

apan95, BIM 9/8, 25 år (inväntar FET)

Mirabilis89, BIM 16/8, 32 år (14:e försöker typ)

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet