Vi som försökt en längre tid - första barnet
Jag är gravid!! Tog ett test nu på äl+10 och det visade ett streck till, ganska svagt så ska ta om om några dagar. Har haft molande värk flera dagar (brukar bara få molande värk i en dag när det är mensvärk). Känner även en del illamående . Snälla hoppas detta vill hålla sig denna gång med progesteronet, måste vara vår tur!
Själv är jag jätteglad efter att idag varit på privat IVF-klinik och fått en ny äggledarspolning - och mycoplasmainfektionen som jag fick i vintras efter cellskrapningen har tack o lov inte skadat något!! 😍😍😍😍😍 Alltså sån lättnad och lycka att veta! Så om man skulle få ett bra ägg en månad och han har tillräckligt många spermier för att hitta fram så kan vi fysiskt sett iallafall fortfarande bli gravida naturlig. inte för att vi har lyckats på 1,5 år men man blir larvigt tacksam över vetskapen att det iallafall inte är stopp och fullständigt omöjligt ❤️!
Hej på er allihopa nu är jag tillbaka på jobbet från semestern och även tillbaka här på familjeliv. Har varit skönt med en liten paus från att tänka alldeles för mkt på barnaskapande med, även om man alltid har det i bakhuvudet ändå..
Hos mig har det inte hänt så mycket i sommar - ingen graviditet iaf men det hade man ju inte direkt trott heller :P
Nu är det dock bara en vecka kvar tills vårt besök hos kliniken, så är så taggad på det nu och inställd på IVF-karusell i höst!
Hoppas ni alla har haft en toppensommar! Och stort grattis till din graviditet Rosen!!
Tack <3
Tillbaka med nya tag :P
En fråga till dig och Vickan som nyligen gjort IVF- på detta "möte" nu då kör dom en genomgång av hur man gör med sprutor osv bara? Tänker undersökning gjorde vi ju där i december (tänker om jag ska vara inställd på gynundersökning eller inte).
Och när börjar man med sprutorna? Är det CD1? Börjar bli lite nervös nu haha.
Och @Matilda, när skulle du få dra igång igen? Har du fått någon tid nu i aug/sep eller har ni inte blivit kallade till nästa omgång än?