Inlägg från: Mathilda88 |Visa alla inlägg
  • Mathilda88

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Noelani skrev 2023-07-24 21:48:09 följande:
    Vad gulligt av dig! Hoppas verkligen detsamma för dig när ni kör igång igen! Själv tycker jag eg inte tiden går så värst sakta och föredrar veckorna mellan ET och TD framför tiden fram till ET... Känt mig helt lugn sista tiden konstigt nog  <3 
    Så härligt att höra! Kan ändå förstå det (har dock inte upplevt ruvardagar än så får se hur jag reagerar), men just tiden fram till ET är tuff ja! Håller tummarna för dig!! Hjärta
  • Mathilda88
    Rosen3 skrev 2023-07-31 09:33:14 följande:

Jag är gravid!! Tog ett test nu på äl+10 och det visade ett streck till, ganska svagt så ska ta om om några dagar. Har haft molande värk flera dagar (brukar bara få molande värk i en dag när det är mensvärk). Känner även en del illamående  . Snälla hoppas detta vill hålla sig denna gång med progesteronet, måste vara vår tur! 

Stort grattis!! 🥳😍❤️ Håller tummarna!
  • Mathilda88
    Rosen3 skrev 2023-08-03 08:00:05 följande:
    Tack! Är dock lite nojig, gravtesten vill inte öka. Dem är på samma styrka nu i 3 dagar. Kan ev vara missfall igen. 
    Håller tummarna för att så inte är fallet! 
  • Mathilda88

Själv är jag jätteglad efter att idag varit på privat IVF-klinik  och fått en ny äggledarspolning - och mycoplasmainfektionen som jag fick i vintras efter cellskrapningen har tack o lov inte skadat något!! 😍😍😍😍😍 Alltså sån lättnad och lycka att veta! Så om man skulle få ett bra ägg en månad och han har tillräckligt många spermier för att hitta fram så kan vi fysiskt sett iallafall fortfarande bli gravida naturlig. inte för att vi har lyckats på 1,5 år men man blir larvigt tacksam över vetskapen att det iallafall inte är stopp och fullständigt omöjligt ❤️! 

• Mathilda88
    Melsson skrev 2023-08-07 08:54:03 följande:

Hej på er allihopa nu är jag tillbaka på jobbet från semestern och även tillbaka här på familjeliv. Har varit skönt med en liten paus från att tänka alldeles för mkt på barnaskapande med, även om man alltid har det i bakhuvudet ändå.. 

Hos mig har det inte hänt så mycket i sommar - ingen graviditet iaf men det hade man ju inte direkt trott heller :P 

Nu är det dock bara en vecka kvar tills vårt besök hos kliniken, så är så taggad på det nu och inställd på IVF-karusell i höst! 

Hoppas ni alla har haft en toppensommar! Och stort grattis till din graviditet Rosen!!

Välkommen tillbaka! Kan förstå det.

Härligt! Nu är det nära igång igen! 
    Tack detsamma Hjärta
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-08-09 08:58:05 följande:

Tack <3

Tillbaka med nya tag :P 

En fråga till dig och Vickan som nyligen gjort IVF- på detta "möte" nu då kör dom en genomgång av hur man gör med sprutor osv bara? Tänker undersökning gjorde vi ju där i december (tänker om jag ska vara inställd på gynundersökning eller inte). 

Och när börjar man med sprutorna? Är det CD1? Börjar bli lite nervös nu haha. 

Och @Matilda, när skulle du få dra igång igen? Har du fått någon tid nu i aug/sep eller har ni inte blivit kallade till nästa omgång än?

Nya tag och ny energi!

Man får en genomgång av sprutorna och medicinerna, men de gör även ett VUL ja och ger en ett protokoll. Så ja var inställd på en gynundersökning. 
    Man brukar börja med sprutorna på CD2 :)

Nej man får ingen tid för att dra igång nästa omgång, särskilt inte vid landstingsfinansierat. Jag har preliminärt mens 18 augusti, de har sagt att vi är prioriterade, men då det är många som är på g nu och väntat så vi kan mycket väl få ett nej... Så ångestladdat! Hade förra IVFen i april/maj, så är inne på 3e cykeln nu sen dess, jobbigt om man ska behöva vänta 4 månader ifall man får ett nej... 
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-08-10 15:32:27 följande:
    Vad kollar man efter på det VUL:et? 

Jajamen första vändan för oss, såååå nervös!!

Hur kommer det sig att ni kör i danmark? Får ni bekosta själva?
    På första besöket bara en avstämning att allt ser ok ut eftersom man redan gjort en utredning för inte så länge sedan, räknar folliklar.
    Sen under stimuleringen så brukar man i Sverige först göra VUL efter en dryg vecka. 
    Melsson skrev 2023-08-10 17:14:21 följande:
    Smart! 

Men ååh vad segt...Tycker faktiskt man kunde få lite "förtur" om man söker sent...Känns ju dumt att behöva vänta 1-2 år då..
    Håller med dig om att de borde vara prioriterade istället för att behandlas som Noelani! Hört om fler som drabbats på likadant sätt... Gräsligt.
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-08-11 14:42:38 följande:
    Ja verkligen, nya tag <3

Åh vad spännande, jag är så taggad på att det äntligen kanske kan hända något nu, man känner sig ju noll optimistisk över att det ska funka naturligt liksom :P 

Men åh vad segt, så efter man gjort första omgången så hamnar man i någon ny slags "kö"? Så jäkla segt ju...Så ni får bara vänta nu varje månad på att dom ska höra av sig om ni får köra denna månad? Är det så överallt? Alltså när man väl är inne i denna svängen vill man ju bara köra på med allt på en gång...vänta har man ju gjort tillräckligt....:( Håller alla tummar att ni får positiva besked denna månad så att ni kan köra igång igen <3 SÅ spännande nu efter du ändå hunnit äta tillskotten, det har varit sommar med liten D-vitaminskjuts osv!!!
    Nej precis, noll optimism för att fixa det naturligt i väntan 😅.

Ja tyvärr är det så inom landstinget. Inte privat! Ja jäkligt segt!! Precis, de kan neka en tre gånger? Som om man inte kämpat länge nog redan? Stort tack ❤️❤️! Ja det känns spännande 🙏 Hoppas, hoppas allt kan ha hjälpt äggen till att må bättre ❤️
  • Mathilda88
    Melsson skrev 2023-08-15 07:53:24 följande:
    Men åhh...vänta vänta vänta...Känns som allt man gör är att vänta.. Men helt sjukt att dom kan neka? Man vaggas ju in i en falsk trygghet att man har dom där tre försöken? Ja jag tror stenhårt på att det kommer gå bra denna gång!!

En liten update om mig: 
    Igår var vi ÄNTLIGEN på kliniken, vi gick igenom allting kring hur IVF går till och sen gjorde vi en undersökning där allt såg bra ut..

sååååå om lite drygt 2 veckor är det dags för oss att sätta igång med sprutorna, vi är så taggade och jag har nog aldrig längtat efter att få mens som nu!
    Nej men verkligen! Så sjukt mkt väntan! Och så ångestladdat att veta att man kan nekas - ingenstans på resan känner man att man kan slappna av och bara flyta med liksom 😅?
    Men just nu är jag jättelycklig!! RMC Malmö ringde igår morse och berättade att vi är reserverade plats och när mensen kommer i helgen så får jag köra igång!!! 😍🙏❤️ Så den ångesten har släppt och bara njuter av att vi är ett steg närmare ett nytt försök! 
    Tack 🙏 ❤️❤️❤️

Yeayh så härligt!! 🥳🙌 Så nära nu då! Vad har du fått för protokoll? Haha nej visst är det sjukt hur man svänger angående mensen 😂
  • Mathilda88
    Noelani skrev 2023-08-15 17:46:42 följande:
    Vi hade insättning igår av två små embryon och har en på odling för ev frys. Så förhoppningsvis inge mer Danmark och iaf inte på minst 2.5 vecka. Yaay!

I Danmark betalar vi ca 80.000 för 3 rundor - man får rabatt om man köper tre direkt. Fungerar inte denna har vi iaf ett försök kvar. Tillkommer det om man ska ha tex ICSI och assisted hatching och frysa/ fet m.m..  Menade läkaren att bara plocket kostar 40.000 eller hela rundan ? 

Örebro har jag dock hört har högsta åldersgränsen i landet ? Verkar ju bra 😍 Funderrat faktiskt på att skriva oss där bara för att få våra jäkla 3 försök 😁😁
    Håller alla tummar och tår!!! 🥳🥳❤️

Hat priset påverkats ngt nu när kronan tappat i kurs?

Hur hög är åldersgränsen i Örebro? ❤️ Så fint med ngn mer öppen klinik!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet