• Sun 6 Jun 2021 20:59
    715 visningar
    1 svar
    +2
    1
    715

    Hyra privatdetektiv?

    Gruvfrun skrev 2021-06-06 20:01:45 följande:

    Ska försöka göra en lång historia kort.

    Jag och min tonåring är utsatta för stalking sen ca 9 mån. Det finns flera polisanmälningar och bevis. De har bland annat följt efter till skolan dagligen med bil, följt efter från jobbet och filmar och tar bort med kamera. Problemet är att jag inte vet helt säkert vilka det är som förföljer oss och vad de vill. Så fort jag kommer nära så sticker de och jag hinner inte med att ta kort osv. Alltså jag vet vem som ligger bakom och varför, men kan inte bevisa det.

    Dessa personer har också spridit rykten om mig men jag vet inte exakt vad de sagt. Det finns tydligen nån Snapchat grupp där det snackas skit om mig och delas påhittade saker. Det har lett till att jag bland annat missat ett nytt jobb.

    Det är ju brottsligt och att stalka någon också. Men eftersom jag inte kommer åt gruppen eller vet vad "fotfolket" heter kan inte polisen göra mycket.

    Jag funderar på om det skulle kunna funka att hyra en privatdetektiv som följer efter förföljarna, så att säga. Även om jag inte kan sätta dit hjärnan bakom detta går det ju att välja en eller två personer att klämma åt. Men jag behöver konkreta bevis för det. Är det någon som har använt sig av privatdetektiv och hur funkade det?


    Jag har aldrig använt mig av en själv, men det låter som en bra ide om du har råd.

    Btw, vad menar du med "filmar och tar bort med kamera" ? Vad tar de bort?

    Hur har du fått reda på Snapchatgruppen, och att den lett till jobbförlust?

    Och hur vet du att det är en hel grupp? Att en hel grupp snackar skit är knappast förvånande, för sånt händer ju hela tiden, men att en hel grupp aktivt skulle fysiskt förfölja någon låter lite ovanligt.
Svar på tråden Hyra privatdetektiv?