• Mon 7 Jun 2021 13:51
    2197 visningar
    5 svar
    5
    2197

    Har någon fått avslag på sin IVF remiss?? Isf varför?

    Hej!
    Vår IVF remiss har precis skickats o är så galet nervös. Den första läkaren påpekade att det kunde vara en risk att vi blev nekade pga ADHD hos mig. Men den andra läkaren sa inget om det. Jag undrar bara om ni fått er remiss godkänd trots psykisk ohälsa eller har ni fått avslag på remissen pga nåt annat?

  • Svar på tråden Har någon fått avslag på sin IVF remiss?? Isf varför?
  • Tue 8 Jun 2021 20:39
    #1

    Ingen?:(

  • Sun 13 Jun 2021 14:39
    #3
    SvenOlsson skrev 2021-06-10 12:04:07 följande:
    Det allra första paret jag hjälpte som donator hade blivit nekade assistans från den offentliga vården av en liknande anledning. Jag frågade inte exakt var det var hon hade, men det var en nedsättning som varken märktes på utsidan eller i beteendet. Det kan mycket väl ha rört sig om ADHD som behandlades så effektivt att den inte påverkade vardagen. Jag kan nämna att det paret var två kvinnor, så de behövde ju naturligtvis assistans på ett eller annat sätt för att bli gravida. Tyvärr upplever många det som ett nålsöga att bli godkänd för assisterad befruktning
    det var det jag var rädd för:/ men tack för svaret!
  • Fri 18 Jun 2021 20:16
    #5
    Anonym (Xx) skrev 2021-06-17 00:57:52 följande:

    Arbetar på ivf mottagning inom region. Vi behandlar många par med psykiatriska diagnoser inkl neuropsykiatriska tillstånd. Man gör en bedömning från fall till fall. I min region i regel inte något som helst problem med ADHD om man jobbar och har bostad vare sig för behandling med egna ägg och spermier eller för donerade. Ett avslag på en remiss är heller inget evigt beslut. Beslutet kan omprövas om ny info inkommer. Ibland ger man avslag pga pågående utredningar eller behandlingar, ibland vill man ha utlåtande från beh psykiatriker.


    Okej! Tack för svaret. Det var lite lugnande att höra iallafall!
Svar på tråden Har någon fått avslag på sin IVF remiss?? Isf varför?