• Anx123456

    Två barn tätt, hur gör jag?

    Snälla! Inga elaka eller dryga kommentarer. Vill bara få bara få råd och se om det finns en möjlighet.

    Mitt barn blir snart 10 månader och fick reda på idag att jag är gravid vilket betyder att om jag fullföljer graviditeten så kommer syskonet i februari-19 månaders mellanrum.

    Mitt barn planeras att börja på förskola mellan november- januari, och då skulle jag börja jobba. Mannen ska börja plugga i augusti.

    Jag är nojig över att det blir alldeles för jobbigt med två barn så tätt och en man som pluggar.

    Men det absolut största problemet är ekonomiskt. Jag jobbade innan och under min förra graviditet och har hört av mig till samma jobb men dem verkar inte vilja ha tillbaka mig, vilket gör mig till arbetslös. Och vem vill anställa en gravid kvinna som bara kan jobba i några månader?

    Hur fan får jag detta att funka?

    Mitt hjärta säger, behålla men självklart gör jag ingenting som riskerar för det barn jag redan har. Är abort ända alternativet?

  • Svar på tråden Två barn tätt, hur gör jag?
  • Jemp

    Jag förstår inte? Om du skulle börjat jobba i januari så fortsätter du väl bara vara föräldraledig?

    Annars a-kassa (eller jobb, för givetvis ska du söka om du vill/måste jobba).

  • Anonym (Em)

    Kan mannen skjuta på sina studier så att ni får bättre inkomst? Kan ni skola in barnet redan i augusti så hinner du jobba ett halvår, om du hittar ett jobb. Annars får du väl a-kassa? Alternativt att du läser en kurs en termin och tar ut csn.

    Klarar ni er ekonomiskt så länge båda har en inkomst eller klarar nu er inte på mannens csn och din FP?

Svar på tråden Två barn tätt, hur gör jag?