• Anonym (Finns en chans?)

    Positivt ältest, svagt streck på CB early, ej gravid på CB digital...

    Jag har testat positivt på ältester under flera dagar nu. Först var strecken lika starka, sen har dom bara blivit starkare! Har gått 3 dagar över BIM nu och det händer aldrig.

    Köpte ett CB early och tyckte ett svaaaagt lodrätt streck kom upp inom tiden! Hoppet tändes! Så åkte och köpte ett CB digitalt som visadr "inte gravid"...

    Vad fasiken händer?! Jag känner av som mensvärk varje dag nu sedan några dagar, och mrnsen brukar alltid dyka upp dag 28 på morgonen...

    Kan jag vara gravid ändå?

  • Svar på tråden Positivt ältest, svagt streck på CB early, ej gravid på CB digital...
  • Båten

    Så klart du kan vara gravid.

    Testa tidigt testet är ju mera känsligt för hormonerna som produceras när man är gravid än de icke testa tidigt testerna. Så har du fått positivt på en testa tidigt så tycker jag du ska vänta 2 dagar innan du testar dig med "vanliga" tester så hormonmängderna hinner öka. Men jag förstår suget att testa sig fler gånger, man vill bara ha bekräftelsen. Och se till att du inte kissat på minst fyra timmar när du tar ett nytt test, för att se till att öka upp koncentration på hormonerna.

  • Anonym (Finns en chans?)
    Båten skrev 2021-06-09 22:49:48 följande:

    Så klart du kan vara gravid.

    Testa tidigt testet är ju mera känsligt för hormonerna som produceras när man är gravid än de icke testa tidigt testerna. Så har du fått positivt på en testa tidigt så tycker jag du ska vänta 2 dagar innan du testar dig med "vanliga" tester så hormonmängderna hinner öka. Men jag förstår suget att testa sig fler gånger, man vill bara ha bekräftelsen. Och se till att du inte kissat på minst fyra timmar när du tar ett nytt test, för att se till att öka upp koncentration på hormonerna.


    Hoppas verkligen att det är positivt!! Men har även läst om CB early att många får spökstreck på dom, så är lite orolig för det :(

    Har beställt fler "testa tidigt" så får hålla mig någon dag och testa igen och som du säger, testa med morgonurinen kanske.
  • Anonym (Finns en chans?)

    UPPDATERING;

    Testade med ett "testa tidigt" från gravidkollen imorse. Så besviken, då det var väääldigt negativt...

  • Anonym (Anonym)

    Tråkigt att det var negativt.

    Har du fått din mens ännu?

    Om inte så hoppas jag på att du är en låghormonare och att plusset kommet snart. Håller tummarna för dig.

  • Anonym (Finns en chans?)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-14 09:52:22 följande:

    Tråkigt att det var negativt.

    Har du fått din mens ännu?

    Om inte så hoppas jag på att du är en låghormonare och att plusset kommet snart. Håller tummarna för dig.


    Tack!

    Nej ingen mens har kommit heller, den är nu 5 dagar sen vilket aldrig hänt förut, max 2 dagar har jag gått över men aldrig 5.

    Vet inte vad som händer faktiskt, är så förvirrad! :/

    Tack!
  • Anonym (Finns en chans?)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-18 11:40:56 följande:

    Hur går det? Tagit något nytt test?


    Tagit ett dör några dagar sedan, negativt. Och ingen mens nu på 40 dagar.
  • syntharen

    När var det du testade med ÄL-stickor som visade positivt? Var det runt den 9/6 när du skrev TS? För i så fall var det väl att du hade ÄL då, förmodligen senare än vanligt eftersom du trodde du hade BIM snart. Vänta några dagar till så kommer kanske mensen eller så lyckades du bli gravid fast med en sen ägglossning.

  • Anonym (Anonym)
    syntharen skrev 2021-06-18 13:41:24 följande:

    När var det du testade med ÄL-stickor som visade positivt? Var det runt den 9/6 när du skrev TS? För i så fall var det väl att du hade ÄL då, förmodligen senare än vanligt eftersom du trodde du hade BIM snart. Vänta några dagar till så kommer kanske mensen eller så lyckades du bli gravid fast med en sen ägglossning.


    Åh så långt tänkte inte jag. Håller tummarna för att TS hade härligt sex runt den 9 och att hon är gravid :)
  • Anonym (Finns en chans?)

    Jag hade nog ÄL den 8e eller 9e för i förrgår kom mensen på CD dag 44! Så vart inte gravid denna gång heller :(

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Finns en chans?) skrev 2021-06-24 16:53:48 följande:

    Jag hade nog ÄL den 8e eller 9e för i förrgår kom mensen på CD dag 44! Så vart inte gravid denna gång heller :(


    Åh så tråkigt att höra. Håller tummarna för nästa gång.
Svar på tråden Positivt ältest, svagt streck på CB early, ej gravid på CB digital...