• Thu 10 Jun 2021 14:40
    806 visningar
    4 svar
    4
    806

    Han visar ingen som helst kärlek elr närhet.

    Jag bor i ett hus med min sambo och våran hund ute på landet. Men vi bodde i stan förr och då var det redan problem där. Han har varit min pojkvän i över tre år och det är andra året som vi är sambos. Men han behandlar mig inte som hans flickvän, utan polare. Han visar ingen som helst närhet. Han tar aldrig intiativ till närhet ( kramar, kyssar , osv) utan det är alltid jag som går fram och kramar honom elr jag som alltid kramar om honom på nätterna. Jag känner mig inte alls älskad elr ens bra nog för honom att röra vid. Jag är en tjej som vill ha mycket närhet och kärlek. Vill ligga och mysa i soffan. Men jag är trött på att jag alltid måste vara den som gör det. Har pratat med honom om detta innan och då säger han bara ? jag är kär i dig visst och jag gillar dig men tkr inte om att visa så mycket närhet?. Saken är den att i början av förhållandet var han otroligt närgången och visade kärlek och närhet. Har sagt hur jag mår och upplever allt men han ändrar sig inte och verkar ej bry sig. Jag älskar dessutom denna killen så otroligt mycket och vill vara med honom för vi har det så himla roligt och allt tsm. Men de här problemet förstör oss. Och han fattar inte det. Så min fråga är nu. Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag sluta visa kärlek så han kanske börjar? Ska jag dumpa hnm? Ska jag prata med hnm ännu en gång? Ska jag bara låta det vara och må skit över detta? Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Han visar ingen som helst kärlek elr närhet.
  • Thu 10 Jun 2021 16:28
    #1

    Har han alltid varit så? Han verkar ju inte kär i dig direkt. Fundera på om han verkligen är rätt för dig. Är så långt ifrån expert man kan komma men jag ser att du vill något helt annat än han.

  • Thu 10 Jun 2021 17:30
    #2

    Det låter som att dina behov inte alls blir bemötta, varken med närhet eller förståelse. Ta en ordentlig funderare på om det är så här du vill ha det i livet.

  • Thu 10 Jun 2021 17:33
    #3

    Det enda du kan göra är att acceptera vad han säger och sen fundera på om du vill leva så. Han är ärlig och berättar för dig att han inte gillar så mycket närhet. Du kan inte ändra på honom. Ta till dig vad han säger.

Svar på tråden Han visar ingen som helst kärlek elr närhet.