• Fri 11 Jun 2021 13:06
    942 visningar
    9 svar
    9
    942

    Snälla hjälp mig..mensen 10 dagar sen, svagt plus idag först?!

    Hej alla.

    Snälla hjälp mig lugna mig eller bli klokare..

    Jag sitter här på BIM+10/11 och har tagit ett test hos kvinnokliniken senaste i måndes där testet visade negativt.

    Jag fick en blödning i 2.5 dagar på BIM-7/8 och har därefter inte fått någon mens. Jag tog ett sista test jag hade hemma för att pusha på mensen att komma men får då upp ett svagt test-streck? Är så himla rädd över att det skulle vara utomkveds om jag är gravid, det borde ju visat innan väl? Har ej haft någon blödning alls somsagt, inte ens rosa. Inga direkta symptom heller förutom lite mer kissignödig kanske, men jag dricker rätt mycket om dagarna också..

    Har jag rätt till ett VUL för att se om testet kan ha stämt och att graviditeten sitter rätt isåfall? Min senaste mens var 4-7 Maj.

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig..mensen 10 dagar sen, svagt plus idag först?!
  • Fri 11 Jun 2021 17:17
    #2
    mape92 skrev 2021-06-11 13:58:52 följande:

    Hej! Är i samma sits som dig, nästan. Är på BIM+7 och negativa test och ingen tillstymmelse till mens. Har läst flera trådar där kvinnor fått plus väldigt sent efter BIM så det verkar förekomma.  

    Dock vet jag inte om man kan kräva ett vul. Vad säger din barnmorska? Jag skulle kontaktat henne och tagit ett nytt test om någon dag för att se om det blivit starkare plus. Då kanske hon kan skicka remiss för vul? Eller ta blodprov för att mäta hcg? 


    Ja usch vad drygt det är att vara ovetandes om vad som sker.

    Jag tog ett Clearblue plus men det visade negativt precis, tycker bara det är så konstigt att det verkligen syntes ett teststreck på RFSU imorse..

    Jag får kontakta henne på måndag och se vad som händer :(



    Ska jag räkna det som att detta va ett spökstreck/fel på testet nu liksom när CB inte visade något..
  • Sun 13 Jun 2021 14:33
    #5

    Molybden: Tack snälla för input. Nej inte bekräftad ägglossning mer än ÄL-stickor.. :/

    Zeldisen: Tack för input. Om man räknar från min senaste mens skulle jag vara runt 5+4-5+6 nu, är så rädd för att det ska vara utomkveds eller något annat fel då jag haft lite konstiga känningar vid höger äggstocks-område :(

  • Sun 13 Jun 2021 20:48
    #8

    Tack så jättemycket för era svar! ?

    Har inte tagit fler test, ska ringa barnmorskan imorgon tänkte jag :/ ja jag kanske kan ha blivit det då.. Hade sista mensen 4-7Maj, sedan en "mellanblödning" i 2.5 dag den 23-25e maj, förväntades få mens den 30/31e Maj men har inte fått någon blödning alls efter den lilla blödningen.. :/

  • Sun 13 Jun 2021 20:49
    #9

    Oj, skulle bli ett hjärta inte ett frågetecken.

Svar på tråden Snälla hjälp mig..mensen 10 dagar sen, svagt plus idag först?!