• Anonym (Man)

    Omskärelse utan egentliga fysiska problem? Är det okej eller?

    Går det få genom sjukvården en operation för omskärelse även om man inte har några fysiska eller psykiska problem utan att det enbart handlar om fåfänga?

    Jag tycker det ser rent och fräscht ut och funderar på om det är möjligt ens eller om man måste ha problem som för trång förhud eller liknande för att få godkännande till detta?

    Hur har ni gjort och varför?

    Är det moraliskt rätt att uppta en operationstid för detta ändamål och ska det bekostas av skattebetalare?

    Vad säger panelen?

  • Svar på tråden Omskärelse utan egentliga fysiska problem? Är det okej eller?
  • Anonym (Eh..)

    På tal om porr. Ser så jävla löjligt ut när omskurna ska komma i slutet och de står där och försöker runka utan förhud. Så patetiskt att jag börjar skratta.

  • Anonym (Fiakåt)
    Anonym (Eh..) skrev 2021-06-14 16:14:30 följande:

    På tal om porr. Ser så jävla löjligt ut när omskurna ska komma i slutet och de står där och försöker runka utan förhud. Så patetiskt att jag börjar skratta.


    Jag tycker tvärtom, så hett att se ollonet hela tiden. Älskar att cirkla med tungan runt kanten utan att något är ivägen och se rycken
  • Anonym (Tror inte)

    Vad som nu anses vara estetiskt eller inte så kan jag meddela att runkeriet funkar lika bra med eller utan förtält.

    Om de verkar få hålla på länge i porrfilm så är det antagligen av flera andra anledningar. Som att de knullat i typ timmar innan det är dags för skjutscen, att de inte har känslor för runkobjektet eller att det står ett kamerateam bakom och gäspar för att de vill packa ned riggen och gå hem.

  • Anonym (Dora)
    Tukt skrev 2021-06-14 14:53:58 följande:

    Jag hoppas verkligen inte att sjukvården opererar fullt friska människor för att de sett lite fööör mycket på porr.
    Alla har såklart rätt att göra som de själva vill. Men med tanke på hur ansträngd vården vore det rätt tragiskt om man lade offentliga resurser på sådant.


    Är faktiskt ganska avtändande med omskurna snoppar i porr. Speciellt när de har någon underlig kant och skillnad i hudfärg. Samt ett skavt läderartat ollon. Huh.
  • Tukt
    Anonym (Dora) skrev 2021-06-14 17:51:06 följande:
    Är faktiskt ganska avtändande med omskurna snoppar i porr. Speciellt när de har någon underlig kant och skillnad i hudfärg. Samt ett skavt läderartat ollon. Huh.
    Jag vill inte ge mig in på att ha åsikter på vad som är avtändande eller tändande. Men om det inte hade varit så pass vanligt med omskurna kukar i porr hade nog väldigt få fått för sig att skära bort den
    Men precis som att nån vill pierca sig i underlivet, eller tatuera in en gädda på ollonet så får man väl också skära bort ett hudveck om det är viktigt.
    Och om jag ska tycka något så är det nog just att det är rätt ängsligt at börja jämföra sig med porrkukar, en gädda däremot hade i alla fall varit lite originellt.
    Men viktigast är att man inte belastar sjukvården med det.
  • Anonym (Tror inte)
    Tukt skrev 2021-06-14 20:27:19 följande:

    Jag vill inte ge mig in på att ha åsikter på vad som är avtändande eller tändande. Men om det inte hade varit så pass vanligt med omskurna kukar i porr hade nog väldigt få fått för sig att skära bort den

    Men precis som att nån vill pierca sig i underlivet, eller tatuera in en gädda på ollonet så får man väl också skära bort ett hudveck om det är viktigt.

    Och om jag ska tycka något så är det nog just att det är rätt ängsligt at börja jämföra sig med porrkukar, en gädda däremot hade i alla fall varit lite originellt.

    Men viktigast är att man inte belastar sjukvården med det.


    Rent upplysningsvis så är cirka 30% av världens män omskurna, skulle chansa på att minst 10% av dem har aldrig ens har sett porr.
  • Anonym (Tror inte)
    Anonym (Tror inte) skrev 2021-06-14 21:42:21 följande:

    Rent upplysningsvis så är cirka 30% av världens män omskurna, skulle chansa på att minst 10% av dem har aldrig ens har sett porr.


    Man skulle kunnat sy ett stort lapptäcke av dessa förhudar. Skulle nog bli en spännande mosaik. Ha ha ha!
  • Tukt
    Anonym (Tror inte) skrev 2021-06-14 21:42:21 följande:
    Rent upplysningsvis så är cirka 30% av världens män omskurna, skulle chansa på att minst 10% av dem har aldrig ens har sett porr.
    Ja och? 99,8% av alla män som inte har påbrå från andra religioner har förhuden kvar.Och vid en snabb googling så verkar 70 procent av männen i Skandinavien se på porr regelbundet.
    Så vart vill du komma med statistiken. Poängen är väl att de flesta som inte är födda som muslimer eller judar har förhuden kvar. Men tittar du på porr så är väl en majoritet omskurna.
  • Anonym (Tror inte)
    Tukt skrev 2021-06-14 21:55:14 följande:

    Ja och? 99,8% av alla män som inte har påbrå från andra religioner har förhuden kvar.Och vid en snabb googling så verkar 70 procent av männen i Skandinavien se på porr regelbundet.

    Så vart vill du komma med statistiken. Poängen är väl att de flesta som inte är födda som muslimer eller judar har förhuden kvar. Men tittar du på porr så är väl en majoritet omskurna.


    Många amerikanska män är också omskurna, fråga mig inte varför.
    Tukt skrev 2021-06-14 21:55:14 följande:

    Ja och? 99,8% av alla män som inte har påbrå från andra religioner har förhuden kvar.Och vid en snabb googling så verkar 70 procent av männen i Skandinavien se på porr regelbundet.

    Så vart vill du komma med statistiken. Poängen är väl att de flesta som inte är födda som muslimer eller judar har förhuden kvar. Men tittar du på porr så är väl en majoritet omskurna.


    Många amerikanska män är omskurna också. Kan varit så det blev normen inom porr.
  • Tukt

    Ja mycket av mainstreamporren kommer ju från USA ursprungligen. Vet inte om det är så att många med judiskt påbrå är överrepresenterade i porren, eller om det är en tradition att omskära även ickejudiska i USA. 
    Men jag förstår inte riktigt var du vill komma med resonemanget.

  • Anonym (Tror inte)
    Tukt skrev 2021-06-14 22:27:55 följande:

    Ja mycket av mainstreamporren kommer ju från USA ursprungligen. Vet inte om det är så att många med judiskt påbrå är överrepresenterade i porren, eller om det är en tradition att omskära även ickejudiska i USA. 

    Men jag förstår inte riktigt var du vill komma med resonemanget.


    Att det är vanligt med amerikanska män som är omskurna oavsett religion, porren produceras där.

    Sedan har det väl helt enkelt blivit normalitet inom porrvärlden.

    Hur vanligt det är i USA idag med manlig omskärelse av nyfödda utan religiösa förtecken det vet jag inte . Men det var vanligt under 70 och 80-talen.
  • Tukt
    Anonym (Tror inte) skrev 2021-06-14 22:37:32 följande:
    Att det är vanligt med amerikanska män som är omskurna oavsett religion, porren produceras där.

    Sedan har det väl helt enkelt blivit normalitet inom porrvärlden.

    Hur vanligt det är i USA idag med manlig omskärelse av nyfödda utan religiösa förtecken det vet jag inte . Men det var vanligt under 70 och 80-talen.
    Ah, men då tror jag mig göra halt där för att inte kapa tråden för mycket.
  • Anonym (J)

    [quote=81189097][quote-nick]Anonym (Tror inte) skrev 2021-06-14 22:37:32 följande:[/quote-nick]Att det är vanligt med amerikanska män som är omskurna oavsett religion, porren produceras där.

    Sedan har det väl helt enkelt blivit normalitet inom porrvärlden.

    Hur vanligt det är i USA idag med manlig omskärelse av nyfödda utan religiösa förtecken det vet jag inte . Men det var vanligt under 70 och 80.

    Det är fortfarande vanligt med omskärelse i USA.

  • Anonym (....)

    Sjukt att det är tillåtet i Sverige att göra det på sina barn. Stympa de stackars liven utan att de får bestämma över sin egen kropp.

  • Anonym (Tror inte)
    Anonym (....) skrev 2021-06-22 16:58:39 följande:

    Sjukt att det är tillåtet i Sverige att göra det på sina barn. Stympa de stackars liven utan att de får bestämma över sin egen kropp.


    Ärligt talat så har jag sällan hört om negativa konsekvenser om det utförs av läkare.

    Snarare jämförbart med att avlägsna halsmandlar typ. Tror att det skulle vara värre att vara utan ena lillfingernageln.

    Det är ju däremot HELT jävla sinnessjukt att man skickar flickor till andra länder på omskärelse, det får ju radikala konsekvenser.
  • Anonym (....)
    Anonym (Tror inte) skrev 2021-06-22 19:32:58 följande:
    Ärligt talat så har jag sällan hört om negativa konsekvenser om det utförs av läkare.

    Snarare jämförbart med att avlägsna halsmandlar typ. Tror att det skulle vara värre att vara utan ena lillfingernageln.

    Det är ju däremot HELT jävla sinnessjukt att man skickar flickor till andra länder på omskärelse, det får ju radikala konsekvenser.
    Nej de som varit tvugna att leva så hela livet vet ju inget annat.

    Så sjukt att religion och kultur får föräldrar att skära bort kroppsdalar från sina barn, jag vill bara kräkas på dem!
  • Anonym (J)
    Anonym (....) skrev 2021-06-23 10:12:57 följande:

    Nej de som varit tvugna att leva så hela livet vet ju inget annat.

    Så sjukt att religion och kultur får föräldrar att skära bort kroppsdalar från sina barn, jag vill bara kräkas på dem!


    Jag har levt utan förhud i knappt 5år. Det känns hur bra som helst.
  • Anonym (Tror inte)

    Det är väl det minsta problemet med religioner. Jag omskar mig också i vuxen ålder . Önskar nästan att jag gjort det som barn så hade jag sluppit de problem.

  • Anonym (Fiakåt)
    Anonym (Tror inte) skrev 2021-06-24 07:53:55 följande:

    Det är väl det minsta problemet med religioner. Jag omskar mig också i vuxen ålder . Önskar nästan att jag gjort det som barn så hade jag sluppit de problem.


    Var och en äger sin egna kropp och bestämmer vad som ska hända med den. Allt annat är övergrepp om det inte är ur medicinskt syfte
Svar på tråden Omskärelse utan egentliga fysiska problem? Är det okej eller?