• Anonym (Hjälp­)
    Sat 12 Jun 2021 12:46
    447 visningar
    3 svar
    3
    447

    Jag är så rädd att få missfall!

    Jag är så rädd för att jag ska få missfall att jag knappt kan andas. Så fort jag känner lite molvärk tror jag att missfallet är på gång. Det går inte och tänka på något annat och tiden går såååå långsamt. Jag har lite molvärk i svanken också och mår inte illa konstant utan bara ibland. Det finns inga tider för privat ultraljud förrän flera veckor framåt i tiden och jag förstår inte hur jag ska stå ut!? Någon fler som är i samma situation?

  • Svar på tråden Jag är så rädd att få missfall!
  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Sat 12 Jun 2021 17:46
    #1

    Ingen?

  • Mon 14 Jun 2021 00:43
    #2

    Hej TS! Mina ord är nog tyvärr inte någon tröst för dig. Jag har själv haft 3 missfall och jag är nog väldigt annorlunda än många andra för jag sörjer dem inte alls. Jag ser det som naturens sätt att visa att det foster som jag bar på inte var livsdugligt. Där och då, när det hände var jag mest förbannad för att tiden gick och de embryon vi hade i frysen gick till spillo. Nu vet jag ju inte något om just din situation men jag håller tummarna för dig! Går det att försöka tänka att du ska vara glad för varje dag du får vara gravid, att du liksom tillåter dig själv njuta för du kan ju faktiskt inte påverka det hela över huvud taget. Kram till dig! 

  • Anonym (Hjälp­) Trådstartaren
    Mon 14 Jun 2021 15:25
    #3
    minst skrev 2021-06-14 00:43:34 följande:

    Hej TS! Mina ord är nog tyvärr inte någon tröst för dig. Jag har själv haft 3 missfall och jag är nog väldigt annorlunda än många andra för jag sörjer dem inte alls. Jag ser det som naturens sätt att visa att det foster som jag bar på inte var livsdugligt. Där och då, när det hände var jag mest förbannad för att tiden gick och de embryon vi hade i frysen gick till spillo. Nu vet jag ju inte något om just din situation men jag håller tummarna för dig! Går det att försöka tänka att du ska vara glad för varje dag du får vara gravid, att du liksom tillåter dig själv njuta för du kan ju faktiskt inte påverka det hela över huvud taget. Kram till dig! 


    Hej, tack för svar! Nej jag känner tyvärr att det nog är en ofostrig graviditet, alltså att det har avstannat. Symptomen har försvunnit helt och jag känner mig inte gravid längre. Det finns ingen tid för ultraljud för att få det bekräftat och det känns ju förjävligt att gå i flera veckor och vänta på att det ska komma ut. Ja, det värsta är all tid det tar det håller jag med dig om. Lyckades du bli gravid till slut själv?
Svar på tråden Jag är så rädd att få missfall!