• Mon 14 Jun 2021 05:54
    2641 visningar
    23 svar
    23
    2641

    Är Sex jämnlikt?

    Nutid skrev 2021-06-12 19:05:17 följande:
    Jag vill gärna veta om det är så att de flesta (särkilt kvinnor tycker att sex är ojämnlikt och om de lägger detta med hur sex ska vara utifrån en mall utan att s till sin egen njutning). Det är iså fall inte lätt för mannen att ta ansvar "förtrycket" eftersom det är kvinnan själv som styer det dit.
    Om du tänker tillbaka på i början av ert förhållande. Ägnade du din kvinna någon uppmärksamhet? Alltså jag menar slickade/fingrade du henne till orgasm innan ni gick vidare till penetrerande sex, åtminstone oftast?

    Kan tänka mej att det är kvinnor som inte kommer som oftast tröttnar på sex..
  • Mon 14 Jun 2021 05:59
    #15
    Fredan skrev 2021-06-12 22:22:26 följande:
    Det förekommer ju i princip ingen debatt om hur kvinnan ska maximera mannens njutning. Kvinnor verkar tro att mannen är supernöjd efter att ha kommit, men hur ofta är det inte så att han väljer att komma bara för att få slut på eländet?
    Har du själv några förslag förutom avsugningar och penetrering som du vill att kvinnan ska göra för dej sexuellt?

    Det är ju ff ett stort problem att många kvinnor har svårt att komma och vissa män (de som brukar kallas dåliga ligg) inte lägger fokus på kvinnans orgasm.
    Tänk om det vore typ standard att mannen måste dra sej ur innan han kommit minst hälften av gångerna för att kvinnan redan kommit och hennes orgasm ses som en generell avslutning på sexakten?
  • Tue 13 Jul 2021 23:19
    #20
    Fredan skrev 2021-06-14 10:09:40 följande:
    Men herregud, om du som kvinna reducerar mannens njutning till penetrering och avsugning så är du inget vidare ligg själv.

    Orgasm för båda är ju en självklarhet i min bok. Men med din inställning blir det ju knappast någon orkan för endera part.
    Ha ha nej det gör jag inte. Men mycket av det vi tänder på är ju personligt och inte mycket där "alla" gör och vill likadant. Oralsex och att penetrera/penetreras är iaf något som majoriteten av oss gillar. Är det konstigt?

    Har tyvärr inte förmågan att avgöra själv om jag är ett bra ligg eller inte. Aldrig fått höra kritik om annat än olika personliga preferenser. Sånt får man både höra och säga i början av varje sexuellt förhållande om det ska utvecklas till det bästa.
    Eller så kan man göra som när man var yngre, man vågade inte säga till och hur ska ens partner då kunna veta att hen gör "fel"/annorlunda än det specifika jag önskar? 

    Exakt vad i min "inställning" anser du gör att det knappast blir någon orkan för endera part? Vad menar du? Vad för sorts inställning menar du att jag har? 
    Vore snällt om du svarade.
  • Tue 13 Jul 2021 23:35
    #21
    Nutid skrev 2021-06-14 06:47:49 följande:
    Du är inne på helt rätt linje.

    Hon har aldrig haft orgasm, vi har verkligen försökt, (har jag tänkt och trott)

    De flesta gånger så fingrade, slickade och "blåser" som en trumpetspelare så att läpparna vibrerar vi tror att det var nära många gånger med det lyckades aldrig.

    Det här är en process vi är inne i just nu och sen jag startade tråden har jag frågat mer precis vad hon menar, förutom en blick som säger "är du helt dum som inte förstår det"

    Så säger hon att jag inte en gång sagt nej när hon avbrytit när jag ger oralsex och fortsatt istället för att följa hennes signal om att övergå till penetrerande sex.

    **Jag vet att jag försökte ett antal gånger att fortsätta efter min orgasm med mer oralsex, vilket hon nästan aldrig varit intresserad av.

    Jag skaffade vibrerande hjälpmedel som hon heller inte var speciellt intresserad av.

    Jag tränade på "blåsandet" ofta när jag cyklade till jobbet kommer ihåg att vi skämtade om att de jag mötte skulle tro att jag lekte motorcykel

    När jag tänker tillbaka på den tiden vet jag att faktiskt försökte fortsätta med oralsex trots att hon sa annat men vid nej nummer 2 slutar jag och drog slutsatsen det borde vara viktigt att inte sätt press på att det ska bli en orgasm då det antagligen motverka istället.

    (Allt efter ** sa jag inte till henne då, det skulle vara okänsligt av mig att börja försvara mig och hon skulle bli riktigt sur tror jag. Jag ska försöka prata mer sen)
    Det låter ju som att ni eller iaf du försökt att få henne att komma väldigt mycket, med en massa olika tekniker. Klart man ger upp till slut, eller iaf i perioder.

    Hon är kanske inte så intresserad av sex? Eller så har hon uppskattat närheten, hud mot hud, smekningar alldeles oavsett om hon kommit eller inte?

    Många kvinnor som inte onanerade som yngre fick iaf sin första orgasm med en partner. Har träffat EN enda kvinna i mitt liv som aldrig onanerat och som aldrig kommit.
    Med alla vibratorer som finns i dagens läge så borde ju de flesta kunna nå orgasm, men det viktigaste, intresset måste ju också finnas. 
Svar på tråden Är Sex jämnlikt?