• Grinamer

    Blodkärl går sönder

    Mina blodkärl går sönder i benen när jag går/tränar, läkarna hittar inte felet och säger att det troligen inte är något farligt, men det gör jätteont när det händer. Någon som haft något liknande och gick det över för er ?

  • Svar på tråden Blodkärl går sönder
  • Grinamer
    Långbenopluto skrev 2021-06-13 10:10:20 följande:

    Går sönder? Vad menar du? Att du få blåmärken?


    Konstigt formulerat av mig, är som att det spänner i benet, sen bränner det till (gör jätteont) och man känner att något rinner på insidan och sen är det blåmärken där, mina ben är helt blålila just nu och det blir värre så fort jag anstränger benen eller går.
  • Långbenopluto
    Grinamer skrev 2021-06-13 10:36:46 följande:
    Konstigt formulerat av mig, är som att det spänner i benet, sen bränner det till (gör jätteont) och man känner att något rinner på insidan och sen är det blåmärken där, mina ben är helt blålila just nu och det blir värre så fort jag anstränger benen eller går.
    Oj, det låter inte bra.... kräv en ordentlig utredning på hemotologen. Skriv en egenvårdsremiss!
  • Grinamer
    Långbenopluto skrev 2021-06-13 15:29:04 följande:

    Oj, det låter inte bra.... kräv en ordentlig utredning på hemotologen. Skriv en egenvårdsremiss!


    Vet inte hur egenvårdsremiss fungerar, ska kolla upp det. Varit väldigt skonad och alltid fått hjälp direkt från vård innan utan konstigheter. Känns konstigt att söka hjälp igen för något läkare redan sagt troligen inte är någon fara. Tack för tipset :)
Svar på tråden Blodkärl går sönder