• fluu

    Idrottar ditt barn?

    Yup. Nioåringen håller på med fotboll(yeeees!!!)och så springer hon lite med maken. Sedan har hon två andra aktiviteter som inte är idrottsrelaterade.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jemp skrev 2021-06-14 15:33:29 följande:

    Inte i organiserad form sen nåt halvår-år tillbaka, pga corona.

    Letar nu framförallt till äldsta på 5 år.


    Är det ett eget val eller något ni inte kunnat styra över att ditt barn inte idrottat? Eller bor ni kanske inte i Sverige?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jemp skrev 2021-06-14 17:14:03 följande:

    Och jodå, vi bor i Sverige.


    Vad olika det kan vara. Här ni varit besvärliga och tjafsat? Här hjälpte det mot människor som hittade på egna renhetsregler.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jemp skrev 2021-06-14 17:13:18 följande:

    Både och. Aktiviteterna stängde ner strax efter vi bestämt oss för att inte delta. Vettigt, särskilt mtp att alla föräldrar deltog.


    Där ligger nog skillnaden. Gruppmentaliteten styr mycket kring det här. Freakar någon utan att bli emotsagd sprider det sig. Här har lyckligtvis 99,5 % av alla varit superlugna.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jemp skrev 2021-06-14 17:55:42 följande:

    Trist attityd. Själva valde vi att följa rekommendationerna.


    I just det här fallet gjorde till och med vi det, barn har hela tiden fått idrotta till och med enligt fhm.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jemp skrev 2021-06-14 21:54:56 följande:

    Absolut. Precis som jag skrev var det större problemet att barnen är/var så små att alla föräldrar var med.

    Men framförallt är det trist att påstå att andra freakar ut.


    Det är absolut att freaka om man tänker att covid är ett större hot mot ett barns hälsa än att de inte idrottar.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Spucks skrev 2021-06-16 21:43:02 följande:

    Var skrev hen att det var för att skydda barnens hälsa?


    Det vore den enda vettiga ursäkten att stänga ner något så viktigt som barns idrottande.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Jemp skrev 2021-06-16 20:42:24 följande:

    Eller så kan vi själva se till att barnen rör sig?


    Många föräldrar kan det, men långt ifrån alla. Idrotten spelar även andra viktiga roller genom att det ger ett sammanhang, ett socialt nätverk, det är en trygg punkt och det kan ge mening åt rörelsen. Jag känner så många, framförallt lite äldre barn, som helt slutat röra på sig. Det spiller över på andra delar av livet och skapar lätt en ond cirkel. Många tappat också lusten med sin idrott när träningar, tävlingar och det sociala uteblir.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Idrottar ditt barn?