• Anonym (.....)

    Beroende av hjälp 3 veckor på sommarlovet med barnet...

    Jag har ingen möjlighet att vara ledig hela sommaren och ena barnet har ingen möjlighet att ha fritids. Jag är på så vid beroende av barnvakt av våra anhöriga 3 veckor under sommarlovet och har från en bekant att det är så fel att vara beroende av sina anhöriga när man har valt och sätta barn till världen och tre veckor är mycket på sommaren..

    Är tre veckor verkligen så mycket att vara beroende av hjälp under sommarlovet? 

  • Svar på tråden Beroende av hjälp 3 veckor på sommarlovet med barnet...
  • Anonym (Mia)

    Ja, det är mycket. Du kan fråga men inte begära av någon annan att de ska vara barnvakt ens en dag.

  • Anonym (Ja)

    Ja det är mycket med tre veckor. Vi har hjälp en vecka och det är jag så tacksam för.

  • Anonym (Teddy)

    Vad har din bekanta med det att göra? Är hen perfekt själv och klarar allt utan hjälp från andra?

    Jag tycker det var en himla korkad och ointressant kommentar från din bekanta som jag hade fullständigt skitit i.

  • Anonym (Y)

    Ja , även 1 dag är mycket om du är beroende av att ha barnvakt.

  • Anonym (Y)

    Vad gör du om dina anhöriga vill / kan ej ställa upp?

    Har du råd med betalt barnvakt?

  • Anonym (.....)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-06-16 17:56:05 följande:

    Vad har din bekanta med det att göra? Är hen perfekt själv och klarar allt utan hjälp från andra?

    Jag tycker det var en himla korkad och ointressant kommentar från din bekanta som jag hade fullständigt skitit i.


    Jag håller med dig, de är en typisk person som tror hon är bättre än alla andra OCH gärna vill trycka på mina svaga punkter där jag redan mår dåligt över och tyvärr lyckas hon gång på gång..
  • Anonym (.....)
    Anonym (Y) skrev 2021-06-16 17:58:31 följande:

    Vad gör du om dina anhöriga vill / kan ej ställa upp?

    Har du råd med betalt barnvakt?


    Dom ställer alltid upp på oss och nej har inte råd med barnvakt 
  • Anonym (.....)
    Anonym (Ja) skrev 2021-06-16 17:59:51 följande:

    Varför är fritids inte aktuellt?


    Yngsta som är 7 år har fritids men vill vara ledig med storebror 9 år som inte har möjlighet att gå på fritids pga olika saker
Svar på tråden Beroende av hjälp 3 veckor på sommarlovet med barnet...