• Anonym (Orgasmia)

    Skillnad mellan klitorisorgasm och vaginal orgasm?

    Hejsan, har funderat lite på det här med orgasmer hos kvinnan. En del får klitorisorgasmer, andra får vaginala orgasmer. Några får både och. 

    Min sambo får bara klitorisorgasmer, vad skulle jag kunna göra för att hon även skulle kunna få vaginala? 

    Tjejer, hur är det med era orgasmer, är de via klitoris eller vaginan?

  • Svar på tråden Skillnad mellan klitorisorgasm och vaginal orgasm?
  • Anonym (EN)
    Anonym (Orgasmia) skrev 2021-06-16 21:24:33 följande:

    Hejsan, har funderat lite på det här med orgasmer hos kvinnan. En del får klitorisorgasmer, andra får vaginala orgasmer. Några får både och. 

    Min sambo får bara klitorisorgasmer, vad skulle jag kunna göra för att hon även skulle kunna få vaginala? 

    Tjejer, hur är det med era orgasmer, är de via klitoris eller vaginan?


    Jag behöver klitorisstimulans för att få orgasm. Så är det ju för de flesta. Jag får dock otroligt mycket skönare orgasmer om jag blir penetrerad samtidigt - känns mer och längre. Antar att det är g-punkten som stimuleras samtidigt. Kan få fontäner också men föredrar orgasm där klitoris stimuleras samtidigt som jag blir knullad vaginalt eller analt. De flesta får inte vaginala orgasmer så jaga det inte hysteriskt - man kan ju prova en massa olika saker och ha kul och skönt under tiden
  • Anonym (Gudinna)
    Anonym (Orgasmia) skrev 2021-06-16 21:24:33 följande:

    Hejsan, har funderat lite på det här med orgasmer hos kvinnan. En del får klitorisorgasmer, andra får vaginala orgasmer. Några får både och. 

    Min sambo får bara klitorisorgasmer, vad skulle jag kunna göra för att hon även skulle kunna få vaginala? 

    Tjejer, hur är det med era orgasmer, är de via klitoris eller vaginan?


    Jag får både klitoris och vaginala. De vaginala kom efter 30+ och två barn.

    Freud hade en teori om att unga tjejer får klitorisorgasmer, medan mogna kvinnor utvecklar förmågan att komma vaginalt. Kan inte säga att det blir så för alla men stämmer absolut in på mig.

    Föredrar de vaginala då de är djupare och känns inne i hela livmodern. De är även längre.
  • Real Time

    Ja du. Om det ändå fanns ett facit! I min tidigare relation kom tjejen endast genom slick å smek, aldrig via enbart penetration. Min nuvarande sedan 6 år tillbaka får orgasm av enbart in och ut sex kanske 2 gånger av 10 vi har sex. Det är sjukt häftigt. Ingen av oss rör hennes klitoris men hon kommer ändå. EN gång, på kanske 5-7 försök har hon kommit av att jag tog henne i 2an. Av enbart penetration. Dom andra gångerna har det gått åt helvete med allting. Sist var katastrofalt. Så nej. Kvinnor är svåra även på den fronten. Det är vi män också för den delen, men kanske inte när det kommer till orgasm

  • Anonym (Man)
    Anonym (EN) skrev 2021-06-16 21:33:30 följande:
    Jag behöver klitorisstimulans för att få orgasm. Så är det ju för de flesta. Jag får dock otroligt mycket skönare orgasmer om jag blir penetrerad samtidigt - känns mer och längre. Antar att det är g-punkten som stimuleras samtidigt. Kan få fontäner också men föredrar orgasm där klitoris stimuleras samtidigt som jag blir knullad vaginalt eller analt. De flesta får inte vaginala orgasmer så jaga det inte hysteriskt - man kan ju prova en massa olika saker och ha kul och skönt under tiden
    Påminner om min fru. Hon behöver klitorisstimulans för att komma men orgasmen blir mycket skönare om hon penetreras samtidigt. Jag lyckas dock inte få till denna kombination. Hon har bara upplevt det med tidigare pojkvänner. 
  • Anonym (Känns likadant)

    För mig känns orgasmerna exakt likadant, bara att ena kommer jag av att stimulera klitoris och den andra genom bara penetration. Brukar stimulera klitoris tills jag är nära att komma sen låta killens kuk göra resten mest för att det är mysigare. Det är lättare att få vaginal orgasm helt utan händer om man är riktigt kåt, liksom trycket från killen "stimulerar" tillräckligt mycket att jag kommer.

  • Anonym (EN)
    Anonym (Man) skrev 2021-06-17 08:23:13 följande:

    Påminner om min fru. Hon behöver klitorisstimulans för att komma men orgasmen blir mycket skönare om hon penetreras samtidigt. Jag lyckas dock inte få till denna kombination. Hon har bara upplevt det med tidigare pojkvänner. 


    Hur lyckas ni inte få till kombinationen? Smek henne, hon kan smeka själv, vibrator under tiden etc etc?
  • Mimosa86
    Anonym (Gudinna) skrev 2021-06-16 22:34:53 följande:

    Jag får både klitoris och vaginala. De vaginala kom efter 30+ och två barn.

    Freud hade en teori om att unga tjejer får klitorisorgasmer, medan mogna kvinnor utvecklar förmågan att komma vaginalt. Kan inte säga att det blir så för alla men stämmer absolut in på mig.

    Föredrar de vaginala då de är djupare och känns inne i hela livmodern. De är även längre.


    Samma här, kan få vaginala orgasmer men först efter att barnen kom. Innan bara klitorisorgasm. Intressant analys!
  • Mimosa86
    Anonym (Orgasmia) skrev 2021-06-16 21:24:33 följande:

    Hejsan, har funderat lite på det här med orgasmer hos kvinnan. En del får klitorisorgasmer, andra får vaginala orgasmer. Några får både och. 

    Min sambo får bara klitorisorgasmer, vad skulle jag kunna göra för att hon även skulle kunna få vaginala? 

    Tjejer, hur är det med era orgasmer, är de via klitoris eller vaginan?


    Lyd ett gott råd. Fortsätt med det som funkar och lägg ingen värdering i att vaginala orgasmer skulle vara mer värda än klitorisstimulans. Det är svårt med vaginala orgasmer och det krävs en del av henne (inte av dig) att komma dit. En ansträngning som oftast inte är värd mödan (egen erfarenhet). Har ni det skönt så fortsätt i den riktningen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (EN) skrev 2021-06-17 08:28:16 följande:
    Hur lyckas ni inte få till kombinationen? Smek henne, hon kan smeka själv, vibrator under tiden etc etc?
    Hon är för försiktig för att smeka själv och vibratorer har vi inte kommit till ännu... Det är svårt för mig att komma åt att smeka på rätt sätt i missionären och när hon rider. Vid sidoläge kan jag smeka bättre men då verkar själva penetrationen "funka" sämre.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Man) skrev 2021-06-17 08:46:49 följande:

    Hon är för försiktig för att smeka själv och vibratorer har vi inte kommit till ännu... Det är svårt för mig att komma åt att smeka på rätt sätt i missionären och när hon rider. Vid sidoläge kan jag smeka bättre men då verkar själva penetrationen "funka" sämre.


    Sked är kanon för att komma åt, även bakifrån. Hon på rygg med kudde under rumpan och benen på dina axlar, du på knä är också super gör att komma åt. Vibrator är kanon att leka loss med, testa
Svar på tråden Skillnad mellan klitorisorgasm och vaginal orgasm?