• vadkandettavara

    Vad kan detta vara?! Allergi? Desperat efter hjälp!!

    Hej,

    Har fått någon konstig allergi eller något som jag inte alls förstår på mig på!! Så fort jag blir varm/nervös/anstränger mig så får jag någon brännande känsla på armar/rygg/bröst/panna/hårbotten. Blir rödflammig och det bränner/kliar något enormt!! Har varit hos min läkare men hon kunde inte lista ut vad det kunde vara. Tar antihistaminer men det hjälper inte.. Det är liksom så olika när det triggas!! Spelar mycket padel och gjorde det utomhus i 23 grader och solen stekte på men kände ingenting då. Men när jag tex flyttar 2/3 eu pallar på jobbet till en annan lokal så känner jag det direkt? Samma om jag tex springer på bandet på gymmet så känner jsg också det direkt! Kan oxå räcka med att jag bara vistas i ett varmt rum för länge, eller sitter i solen för länge så triggas det igång. Bästa sättet att få det till stt sluta är att svalka mig så försvinner det efter 1-2minuter.

    Det har dock blivit värre nu, för nu har jag en ständigt brännande känsla på armarna och ryggen, jättejobbigt!!

    Hade något liknande när jag var yngre men det försvann med åren men har du kommit tillbaka sen ett halvår tillbaka. Kan funderat på om det kan vara psykiskt? För i samband med att det började komma tillbaka så blev jag dumpad av mitt ex.

    Någon som kanske vet vad detta kan vara?? Så desperat efter hjälp?

  • Svar på tråden Vad kan detta vara?! Allergi? Desperat efter hjälp!!
  • vadkandettavara

    Tack! Har läst om det och gått med i en grupp om det men de ser inte alls ut som det jag har. Jag föesrår heller inte vrf det kommer nu igen? Har i några års tid kunnat vara ute i solen hur mkt som helst, solst i 30 grader itan problem men nu är det typ omöjligt?

  • Anonym (GD)

    Påverkas det av materialet i kläderna? Tighta eller löst sittande kläder? Någon hudkräm etc?

  • Anonym (GD)

    Kan det vara förändringar i hormonbalanser i kroppen? Tänker om det hände när du var ung och att det nu återkommer.

Svar på tråden Vad kan detta vara?! Allergi? Desperat efter hjälp!!