• Wed 23 Jun 2021 06:11
    605 visningar
    4 svar
    4
    605

    Min sexåring hostar och är täppt i näsan varje morgon o kväll

    Hej!

    Jag har en fundering.

    Jag har en dotter som är snart sju år, hon bor varannan vecka hos mig o sin pappa.

    Jag har märkt att hon varje vecka hon är här börjar hosta o bli täppt i näsan varje kväll o morgon.

    Vet inte hur många covidtest o VAB dagar det blivit men hon är alltid negativ och inget påverkad. Det håller i sig någon timma o sen försvinner det. Bör jag misstänka någon allergi?

  • Svar på tråden Min sexåring hostar och är täppt i näsan varje morgon o kväll
  • Wed 23 Jun 2021 06:45
    #1

    Är det bara hos dig det händer?
    Kan ju vara mögel eller vad som helst om det bara är varannan vecka då hon är hos dig.


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Wed 23 Jun 2021 07:05
    #2

    Mögel, kvalster, damm.? . Har ni husdjur? Pollen? Torr inomhusluft?

  • Wed 23 Jun 2021 07:49
    #3

    Är det bara hos dig och inte hos pappan alltså? Kan absolut vara allergi i så fall. Kolla vad hon sover med, kan det vara dun i tex en kudde eller ett täcke? Sen damm /mögel /kvalster /husdjur som flera skrivit.

  • Wed 23 Jun 2021 10:56
    #4
    Frontline skrev 2021-06-23 06:45:52 följande:

    Är det bara hos dig det händer?
    Kan ju vara mögel eller vad som helst om det bara är varannan vecka då hon är hos dig.


    Ja det verkar bara vara hemma hos mig :( 
    Hennes pappa har inte nämnt någonting om det. Jag tycker att jag är duktig på att vädra sängkläder, byter dem ofta, dammsuger och vädrar ordentligt. Frågan är om man skall be hyresvärden komma dit och göra någon typ av mätning.
Svar på tråden Min sexåring hostar och är täppt i näsan varje morgon o kväll