• Anonym (TS)

    Bör jag kolla upp födelsemärke?

    Hej!

    Jag har två födelsemärken jag funderar över.

    Dels har jag ett på sidan av magen som jag haft så länge jag kan minnas. Senaste åren har det blivit mer och mer utstående och nu är det typ 3mm utstående och som en "tom" påse, ganska slappt och löst. Det är lite avlångt i formen men kanske 3x2mm stort. Till och från kliar det. Det har i övrigt en ljus brunröd färg och samma färg på hela, jämna kanter.

    Bör jag kolla upp det?



    Jag har även ett födelsemärke i ansiktet. På kinden som är runt. Typ 2mm i diameter. Det har också en rödbrun färg men ojämn i färgen och ser ut som tre små vita prickar i det (likt typ pormaskar men som kan inte kan få bort). Det är inte utstående i den bemärkelsen mer som en liten bula.

    Är detta något jag bör kolla upp?

  • Svar på tråden Bör jag kolla upp födelsemärke?
  • Anonym (Jodåsåatt)

    För att lugna dig själv borde du kolla upp dem.

    Eftersom de iallafall i perioder besvärar dig med att klia så skulle jag överväga att ta bort dem även om de inte är något farligt.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Jodåsåatt) skrev 2021-06-26 20:57:01 följande:

    För att lugna dig själv borde du kolla upp dem.

    Eftersom de iallafall i perioder besvärar dig med att klia så skulle jag överväga att ta bort dem även om de inte är något farligt.


    Den första sitter precis där byxlinningen går när man har hög midja, vilket gör att det skaver... ????
  • Anonym (S)

    Det där är inget födelsemärke utan nån slags hudflik.

  • Anonym (S)

    Första bilden alltså. Den andra är inte heller nåt födelsemärke, kan vara en vårta däremot.

  • Anonym (S)
    Anonym (TS) skrev 2021-06-26 21:03:54 följande:
    Den första sitter precis där byxlinningen går när man har hög midja, vilket gör att det skaver... ????
    Vore jag du skulle jag ta en riktigt vass sax, dra ut den en bit och klippa av den. Det kommer blöda en hel del, det är helt ok och ingen fara. Torka upp och sätt ett täckande plåster över, håll rent som vilket annat sår som helst.
Svar på tråden Bör jag kolla upp födelsemärke?