• Anonym (Hmmm)

    Hon får inte fånigt själv med sitt barn

    Har en kompis som har en bekant som hamnat på något hvb hem med hennes dotter. Enligt henne får hon inte gå ut själv utan personal med dottern och det är en säkerhetsfråga. Bekanten skylde på hennes ex men han vet ju om var de bor och får träffas ibland. I mina ögon låter det som det är bekanten som utreds kanske om föräldraförmågan men hon skyller på exet? Varför skulle hon annars hamna där?

  • Svar på tråden Hon får inte fånigt själv med sitt barn
  • Anonym (Hmmm)

    Gå ut själv ska det stå i rubriken

  • Anonym (Hmm)

    Om du menar ett s.k "mamma barn hem" så har jag bott på ett sånt med mitt barn. Självklart fick jag gå ut själv med barnet precis hur mycket jag ville. Jag lämnade/hämtade på skolan, gick hem till vänner med barnet, åkte och shoppade, fikade på caféer, åt på restauranger m.m. Levde precis som vanligt förutom 1 timme "terapi" per vecka och nån typ "arbetsträning" ett par timmar per dag. Vi åkte även bort ensamma nån helg ibland.

    Din väninna lever med största sannolikhet i skydd från sitt ex.

  • Anonym (.)
    Anonym (Hmmm) skrev 2021-06-28 18:00:48 följande:

    Har en kompis som har en bekant som hamnat på något hvb hem med hennes dotter. Enligt henne får hon inte gå ut själv utan personal med dottern och det är en säkerhetsfråga. Bekanten skylde på hennes ex men han vet ju om var de bor och får träffas ibland. I mina ögon låter det som det är bekanten som utreds kanske om föräldraförmågan men hon skyller på exet? Varför skulle hon annars hamna där?


    Du har ju redan haft en tråd om detta.

    Varför lägger du dig i andras liv?
  • Anonym (Hmmm)

    Men de träffas ju ? De bor i samma stad och han vet exakt var de bor.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmmm) skrev 2021-06-28 18:13:45 följande:

    Men de träffas ju ? De bor i samma stad och han vet exakt var de bor.


    Träffas dem ensamma utan personal?
  • Anonym (Sara)

    Oavsett vad som är orsaken får du nöja dig med det skäl din vän gett dig. Finns det ett särskilt skäl att du säkert behöver veta detta får du väl förklara det för vännen och se om hon vill förklara närmare. Men hon har naturligtvis all rätt i världen att enbart dela med sig av sånthon vill dela med sig av. Det mest rimliga är väl att helt enkelt utgår från att det vännen säger stämmer.

  • Anonym (Skötdigsjälv)
    Anonym (Hmmm) skrev 2021-06-28 18:00:48 följande:

    Har en kompis som har en bekant som hamnat på något hvb hem med hennes dotter. Enligt henne får hon inte gå ut själv utan personal med dottern och det är en säkerhetsfråga. Bekanten skylde på hennes ex men han vet ju om var de bor och får träffas ibland. I mina ögon låter det som det är bekanten som utreds kanske om föräldraförmågan men hon skyller på exet? Varför skulle hon annars hamna där?


    Varken din vän eller du har all info ang situationen och har inte heller med det att göra. Jag har mycket svårt att förstå mig på människor som du som ska spekulera och riktigt " gotta " sig i andra människors liv och situation.

    Du och din vän har inte ett dugg med andras privatliv att göra om denne inte själv vill informera er. I mina ögon så låter du som en riktig " skvallerkärring" .
  • Anonym (förälder)
    Anonym (Hmmm) skrev 2021-06-28 18:13:45 följande:

    Men de träffas ju ? De bor i samma stad och han vet exakt var de bor.


    Jo men om hon bor där är det mindre troligt att han kommer dit och ställer till bråk med henne än om hon bor själv någonstans.
    Dom kanske träffas på allmänna platser eller där inte är troligt att han bråkar med henne om det är det som det handlar om.
  • Anonym (??)
    Anonym (Hmmm) skrev 2021-06-28 18:13:45 följande:

    Men de träffas ju ? De bor i samma stad och han vet exakt var de bor.


    Har du inget annat att lägga tid på än att fundera över vad en bekants bekant gör?
    Har också sett din förra tråd. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Elin) skrev 2021-06-28 19:12:36 följande:
    Varför vill du veta?
    Det undrar jag med
  • nernu
    Anonym (Hmm) skrev 2021-06-28 18:09:35 följande:

    Om du menar ett s.k "mamma barn hem" så har jag bott på ett sånt med mitt barn. Självklart fick jag gå ut själv med barnet precis hur mycket jag ville. Jag lämnade/hämtade på skolan, gick hem till vänner med barnet, åkte och shoppade, fikade på caféer, åt på restauranger m.m. Levde precis som vanligt förutom 1 timme "terapi" per vecka och nån typ "arbetsträning" ett par timmar per dag. Vi åkte även bort ensamma nån helg ibland.

    Din väninna lever med största sannolikhet i skydd från sitt ex.


    Det fungerade så för dig. Det är inte samma för alla. Det är vanligare att det finns begränsingar och att man måste tala om var man är och vad man gör och ofta ska man till och med ha personal med sig. Att man får åka iväg ensamma en helg när man bor så är mycket ovanligt.
  • Glinda från Oz

    Ta reda på vad hemmet heter och googla så får du veta vad för typ av ställe det är. 


    En kompis dotter fick sin föräldraförmåga utredd och hon fick inte heller gå ut med barnet hur som helst utan personal.  

Svar på tråden Hon får inte fånigt själv med sitt barn