• Anonym (Vagnvelig)

    Begagnad barnvagn - Brio Happy? Hiss eller diss?

    Letar bra begagnad barnvagn till första barnet och fick tips att BRIO happy var ett bra val. Bor på landet så väldigt många promenadval är grusväg och skogsstigar. Förstår ju att vagn inte är det allra bästa i alla lägen men en ska iaf inhandlas.

    Någon som har kommentarer om just den vagnen, den verkar inte finnas i produktion mer och Blocketvagnarna är nästan lite billiga.

    Erfarenheter?

  • Svar på tråden Begagnad barnvagn - Brio Happy? Hiss eller diss?
  • Anonym (Hellyeah)

    Vi hade brio happy till våra tre barn och det är en grymt bra vagn! Helt fantastiskt gung, lättkörd och smidig. Nu till nummer fyra hann vi sälja allt tyvärr och jag ville prova något nytt, så denna gång blev det Emmaljunga nxt90. Ej provat den än, men vi får väl se om jag säljer den och köper en brio istället ^^

  • Anonym (Vagnvelig)
    Anonym (Hellyeah) skrev 2021-06-29 09:32:23 följande:

    Vi hade brio happy till våra tre barn och det är en grymt bra vagn! Helt fantastiskt gung, lättkörd och smidig. Nu till nummer fyra hann vi sälja allt tyvärr och jag ville prova något nytt, så denna gång blev det Emmaljunga nxt90. Ej provat den än, men vi får väl se om jag säljer den och köper en brio istället ^^


    Spännande, har sneglat på Emmaljunga (både ntx60 och 90) också!

    Men har hört mycket gott om Brio Happy, enda jag funderar på är just om den är äldre, med reservdelar och nötning osv. Men den verkar grym!
  • Anonym (Hellyeah)
    Anonym (Vagnvelig) skrev 2021-06-29 09:34:23 följande:

    Spännande, har sneglat på Emmaljunga (både ntx60 och 90) också!

    Men har hört mycket gott om Brio Happy, enda jag funderar på är just om den är äldre, med reservdelar och nötning osv. Men den verkar grym!


    Vi behövde aldrig köpa någon reservdel till den trots att det var för 6-12 år sedan. Det enda vad väl slang till däcken, men det blir det väl till vilken vagn med lufthjul som helst, och det lär man ha om man vill ha en lättkörd vagn?
Svar på tråden Begagnad barnvagn - Brio Happy? Hiss eller diss?