• Swedman

    Orgonit. Skumt värre. Nån som vet?

    Har kommit i kontakt med Orgonit. I en längre "beviskedja" så vet jag att dessa hjälper mig och det ställer till det för mig. Varför? I grunden är jag skeptisk men accepterar att det kan finnas saker och företeelser som vi inte förstår och kan mäta än. Detta skeptiska synsätt i detta fall  kan alltså visa sig vara felaktig och detta öppnar upp för en mängd möjligheter. 

    Nån som vet nåt mer? 

  • Svar på tråden Orgonit. Skumt värre. Nån som vet?
  • myskmalva

    På vilket vis upplever du att du blir hjälpt? Ofta kan ju placeboeffekten ta en rätt långt. Inte så att den stoppar infektioner eller hindrar tumörer från att växa, men den kan öka det allmänna välbefinnandet och få en att känna sig lugn, stark och trygg.

  • Swedman
    myskmalva skrev 2021-07-04 09:11:59 följande:

    På vilket vis upplever du att du blir hjälpt? Ofta kan ju placeboeffekten ta en rätt långt. Inte så att den stoppar infektioner eller hindrar tumörer från att växa, men den kan öka det allmänna välbefinnandet och få en att känna sig lugn, stark och trygg.


    När jag var tonåring vaknade jag på mornarna med kraftig värk i ryggen pga Currylinjen. Syster min gav tips om jordat kopparnät i sängen. Det hjälpte. En morgon nån månad senare vaknade jag med samma värk. Kontrollerade allt. Allt såg bra ut. Kabeln från nätet till spettet i marken var hel. 
    Senare, samma dag kröp jag under sängen och DÄR hade kabeln till jorden gått isär i en skarv. Det för mig var ett bevis att linjen påverkade och att kopparnät hjälper. Sen har det ju varit uppenbart av o till på olika ställen att linjen påverkar mig.


    Här i nuvarande lägenhet har jag en linje som går rätt igenom sängen. Olika nät jag lagt läcker lite (pendeln berättar det och även min rygg). För att slippa lägga kopparplåt i sängen så googlade jag. Hittade orgonit. Testade. Fungerade. Pendeln gick åt andra hållet över linjen när orgoniten stod på linjen. Blindtest verifierade orgonitens påverkan på linjen (från negativ pendling till positiv) och min rygg värker inte längre. 

  • Swedman
    myskmalva skrev 2021-07-04 09:11:59 följande:

    På vilket vis upplever du att du blir hjälpt? Ofta kan ju placeboeffekten ta en rätt långt. Inte så att den stoppar infektioner eller hindrar tumörer från att växa, men den kan öka det allmänna välbefinnandet och få en att känna sig lugn, stark och trygg.


    Jag ska tillägga att det förbättrat min sömn också. Tidigare har jag alltid vaknat mellan 3-5 på mornarna. Har kastat mig ur sängen och vill inte lägga mig igen. Lite ont o sånt också i ryggen men dessa tidigare mornar har inte varit bra. Blivit medvetslös framåt eftermiddagen vilket leder till inget familjeliv eller avsaknad av annat som kräver energi. Detta har alltså pågått i flera år. Mönstret är lixom spikat.


    Nu, sedan orgoniten kom in så har jag kunnat och VELAT gå och lägga mig igenom efter att ha varit på toa runt kl 3-5 och sen sover jag tills klockan ringer när det är arb.dag eller vaknar mellan kl 7-9 på helgerna. Det sistnämnda har inte hänt på flera år. Så nåt sovmönster har också brutits. 

Svar på tråden Orgonit. Skumt värre. Nån som vet?